Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

depadenop schreef:Ik heb sinds kort een Canyon Dude met een Bluto voorvork.

Canyon verkoopt de vaste vork voor de Dude niet los helaas.

Wie weet een leuke lichte vaste vork voor mijn Dude?
Degene van wie ik mijn fatbike vorige week kocht heeft er een van carbon te koop. Staat op marktplaats. Als je je bluto kwijt wil ben ik mogelijk geïnteresseerd.
depadenop
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 22:25

pietervl schreef:
depadenop schreef:Ik heb sinds kort een Canyon Dude met een Bluto voorvork.
Canyon verkoopt de vaste vork voor de Dude niet los helaas.
Wie weet een leuke lichte vaste vork voor mijn Dude?
Degene van wie ik mijn fatbike vorige week kocht heeft er een van carbon te koop. Staat op marktplaats. Als je je bluto kwijt wil ben ik mogelijk geïnteresseerd.
Kan die vork niet vinden op marktplaats, gaat het om de canyon Rude vork of is het een NoName?
depadenop
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 22:25

Kangoo schreef:De 2019 Dude is er . http://www.canyon.com/nl/mtb/dude/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de 2018 Dude CF 9.0 EX net binnen van Canyon...Zit nog in het karton :lol:

Verschillen met de CF 9.0 Trail:

?? -> SRAM DUB -2 gram :winkie:
Reverb ->Iridium dropper ? ??
?? -> FIZIK TAIGA ??
Bluto -> Mastodon +400 gram
Zwart-> rood/oranje +100 gram
?? ->13,8 KG (M ) Ik weet niet meer wat Canyon opgaf voor de 2018..

Is de mastodon veel beter dan de Bluto?
En de Iridium beter dan de Reverb?
Ze kosten allebei 2999,-
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Ik heb 2 stuks zo goed als nieuwe Jumbo Jim 26x4.0" buitenbanden over.
Zaten standaard op mijn Canyon Dude maar heb ze vervangen door de tubeless 4,8" versie.
Vraagprijs €50,- stuk of 2 voor € 90,- excl verzendkosten.
MTB met hoofdletters!
Canyon Lux cf 29 9.9, 2014 - 2019,
Canyon Lux SLX 9.0 , 2020 -

Canyon Dude CF 8.0,
Canyon Endurace SL CF 8.0 Disk

Hoe zachter je rijdt, hoe harder je valt

Proud member of Fanatixc Racing Team.
Ron_MTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 16:13
Mijn mountainbike: 2023 Mondraker F-Podium DC R

Waar woon je? Kan ik ze evt afhalen?
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Had vandaag een lekke band met de Farley. Was voor het eerst en ben echt een half uur bezig geweest om de buitenband los van de velg te krijgen. De band zat muurvast aan de velgrand. Er zat geen lucht meer in de binnenband maar ik kreeg de buitenband niet naar binnen van de velg afgeduwd. Ik wilde al naar huis gaan lopen en had het wiel alweer in de fiets terug gezet maar uiteindelijk lukte het toch. Nouja 1 kant was los van de velg , de andere zijde van de buitenband zat nog steeds vast maar ik kon de binnenband eruit halen.

Er zat een stalen pin van bijna 10cm in de band en kwam bijna aan het velglint weer uit de velg. Zit nu een klein gaatje in het velglint. Ik verwachtte dus 2 lekken maar er zat toch maar 1 lek in de binnenband. Gelukkig geen schade aan de velg en frame.

Hoe krijg je nu makkelijk de buitenband van de velg af ? Toen hij eenmaal van de velgrand los was kon ik de band makkelijk met een plastic bandenlichter eroverheen wippen dat ging prima.

Afbeelding

Toen ik onderstaande foto maakte had ik nog niet door dat die pin in de band stak , zag het thuis op de foto :D
Afbeelding
Afbeelding

Had geen reserve binnenband bij me dus dat werd plakken 8)
Afbeelding

Hier is het velglint te zien.
Afbeelding
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Ik ga er altijd op staan en komt altijd los maar goed ik weeg misschien wat meer dan jou
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik weeg rond de 90 kilo , ik heb wel met mijn voet op de band geduwd maar ben er niet met mijn volle gewicht op gaan staan. Zal wel te voorzichtig zijn geweest denk ik.

Ik was iig wel blij dat ik met binnenbanden rij ipv tubeless. Denk niet dat die vloeistof zo’n dik gat gedicht had. Was die pin ook echt door het velglint gegaan zoiezo niet. Dan wordt het echt een geknoei.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
depadenop
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 22:25

Ik ben juist van plan wel tubeless te gaan met mijn Dude, de binnenbanden wegen 430 gram...

Welk ventielen kan ik het beste bestellen voor de enkelwandige DTSwiss BR--710 velg?
depadenop
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 22:25

Een van de spaken van mijn DTSwiss BR 2250 wiel is flink te lang... gewoon laten zitten of korter maken?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door depadenop op za 8 september 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Dennis1987 schreef: Ik was iig wel blij dat ik met binnenbanden rij ipv tubeless. Denk niet dat die vloeistof zo’n dik gat gedicht had. Was die pin ook echt door het velglint gegaan zoiezo niet. Dan wordt het echt een geknoei.
Jouw geval met zo'n pin is ook wel uitzonderlijk. Overigens voor grotere gaten in je tubeless band heb je ook iets als dit
Ja, doei !
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

@de paden op,

Ik kan helaas de foto niet zien van je 'te lange' spaak, maar als deze niet door je velglint/ tape heen prikt en nog te stellen in zou ik deze laten zitten.
Just do Ti, or did i die?
depadenop
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 22:25

Big Deef schreef:@de paden op,Ik kan helaas de foto niet zien van je 'te lange' spaak, maar als deze niet door je velglint/ tape heen prikt en nog te stellen in zou ik deze laten zitten.
Ik heb het nu met pinkbike gedaan ipv Google drive , denk dat het nu wel werkt:
Afbeelding
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Die komt er inderdaad wel redelijk ver doorheen, persoonlijk zou ik hem dan inderdaad vervangen voor een kortere omdat de kans dat je tape/ velglint doorgeprikt wordt wel aanwezig is.

Ik weet natuurlijk niet hoe het er voor de rest van de spaken uitziet, je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen om met een dremel o.i.d. de scherpe kantjes eraf te halen.
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Das 2mm te lang. Als deze spaak wel goed op spanning is kan je 'm gewoon afvijlen.
Anders demonteren, 2mm korte kopen en die er terug in.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie