Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Ik hou het ook op de 4.0 breedte, wil graag toch nog wel een beetje snelheid houden..moest vd week wel ff wennen in bochten met m’n andere 29’ HT fiets met 2.25 bandjes..gemis van grip:-)
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

als je snelle bandjes wil, zul je toch op de jumbo jim uitkomen, ik heb ook van alles geprobeerd, maar er is er geen 1 die kan tippen aan de jumbo jim als het om rollen gaat
Bird Aeris 9 blurple
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

novaterra schreef:als je snelle bandjes wil, zul je toch op de jumbo jim uitkomen, ik heb ook van alles geprobeerd, maar er is er geen 1 die kan tippen aan de jumbo jim als het om rollen gaat
Dat lees ik idd ook overal op internet..welke adviseer je? zijn zo veel types in..Liteskin/Snakeskin/TL Easy/Addix.. :~
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Daar zit ik ook naar te kijken....welke :-)
Pathologisch Mountainbiker
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Liteskins lopen super, soepele band, maar wel kwetsbaar, als je iets meer steenachtig terrein rijdt zou ik de snakeskin nemen. Maar als je nog een paar 4.8 liteskins op de kop kunt tikken zou ik ze niet laten liggen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

carlosvdk68 schreef:
novaterra schreef:als je snelle bandjes wil, zul je toch op de jumbo jim uitkomen, ik heb ook van alles geprobeerd, maar er is er geen 1 die kan tippen aan de jumbo jim als het om rollen gaat
Dat lees ik idd ook overal op internet..welke adviseer je? zijn zo veel types in..Liteskin/Snakeskin/TL Easy/Addix.. :~
Iemand al ervaring met de addix Jumbo Jims?
hoe doen ze het op het nat asfalt?
met de gewone jumbo's glij ik nog regelmatig weg op het natte asfalt.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Net een setje Jumbo’s besteld bij Bike 24 ....liteskins 4.8 voor €50 stuk.
Beste prijs die ik kon vinden voor die breedte :-q
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Dat lees ik idd ook overal op internet..welke adviseer je? zijn zo veel types in..Liteskin/Snakeskin/TL Easy/Addix.. :~[/quote]
Iemand al ervaring met de addix Jumbo Jims?
hoe doen ze het op het nat asfalt?
met de gewone jumbo's glij ik nog regelmatig weg op het natte asfalt.[/quote]


Ik ben al twee keer op mijn bek gegaan met Jumbo Jim bandjes in combinatie met asfalt :oops:
Ben voortaan erg voorzichtig op de weg en uiteindelijk zijn ze gemaakt voor offroad gebruik :-q .
Life is short.....................enjoy it!!!
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Indd....een fatbike hoort ook niet op het asfalt ;-)
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Montferbiker schreef:Indd....een fatbike hoort ook niet op het asfalt ;-)
Klopt, maar mijn huis staat niet bepaald offroad ;-)
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Montferbiker schreef:Indd....een fatbike hoort ook niet op het asfalt ;-)
Hoho het zijn ideale woonwerkfietsen en met bladval op asfalt moet je met iedere band opletten dus ook met een Fatbike
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Hahah! Niet te letterlijk nemen ;-) Maar als ik woon - werk verkeer fiets, dan prefereer ik toch de crosser of race boven een fatbike denk ik! 30km enkele reis is toch wat teveel....anderzijds, voor de aandacht is het wel weer leuk :D Misschien maar eens proberen als ik ‘m heb, 3 januari...kan niet wachten!
Pathologisch Mountainbiker
Yonna
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 22:27

Ik kreeg de tip om hier m'n vraag te stellen dus doe ik dat maar :)

Zit te denken aan een setje 29+ wielen erbij voor in m'n Pugsley en vroeg me af of dat wel kan. Er zit nu nog een 135mm non-offset vork in maar ga die vervangen door een pugsley offset-vork (die ligt al klaar), maar gaat dat wel samen met een 29wiel?
En als dat zou kunnen, zijn er dan nog andere dingen waar ik op moet letten, zoals bv de remschijven (zijn nu 180/160mm), de velgbreedte en hoe 'vet' kan het gaan? En de fiets gebuik ik vaak op lange tochten en op onmogelijke paden en wil daarom graag sterke wielen die ook licht zijn, iemand een idee welke dat zijn? Heb totaal geen ervaring met 29" dus alle info is welkom :)

Bedankt alvast voor het meedenken!
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Yonna schreef:Ik kreeg de tip om hier m'n vraag te stellen dus doe ik dat maar :)

Zit te denken aan een setje 29+ wielen erbij voor in m'n Pugsley en vroeg me af of dat wel kan. Er zit nu nog een 135mm non-offset vork in maar ga die vervangen door een pugsley offset-vork (die ligt al klaar), maar gaat dat wel samen met een 29wiel?
En als dat zou kunnen, zijn er dan nog andere dingen waar ik op moet letten, zoals bv de remschijven (zijn nu 180/160mm), de velgbreedte en hoe 'vet' kan het gaan? En de fiets gebuik ik vaak op lange tochten en op onmogelijke paden en wil daarom graag sterke wielen die ook licht zijn, iemand een idee welke dat zijn? Heb totaal geen ervaring met 29" dus alle info is welkom :)

Bedankt alvast voor het meedenken!
Daar zit ik ook aan te denken..29plus wielsetje voor de 'normale' winterritjes en woon-werk, en de dikke banden (velgen) erop als het echt drek is in het bos (en sneeuw)..dan zou ik de fiets veel meer gaan gebruiken, en kan m'n 'slecht weer ht' de deur uit..scheelt weer ruimte in de schuur :wink:
Ik was al op Alibaba etc aan het kijken voor een goedkoop Chinees setje (met brede naven voor in de Fatbike), ik zag dat het in USA ook veel wordt gedaan.
Wie rijdt er al 'zo' mee?
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Niemand van hier dus..ik heb een carbon 29plus set met 50mm velgen in bestelling staan in ieder geval, ik ben benieuwd, als het goed is komt de 10kg dan in zicht.
Eind Januari weet ik meer.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie