Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 467
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

SnelleJonge schreef:Ietsie smallere bandjes er op 4.0 ipv 4.4
Afbeelding
Afbeelding
En, hoe bevalt dat?
Gevoelsmatig, als ik zo naar de noppen kijk, lijkt hij minder grip te hebben als de Jumbo Kind.
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Ik rij meestal bij droog weer, dus met de grip zit het wel goed. Ben wel benieuwd naar de rolweerstand tov de Schwalbe Jumbo Jim 26x4.4
Afbeelding
Afbeelding
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Volgens de meeste ervaringen hebben die banden een slechte rolweerstand! Maar ze zien er wel dik uit op je bike :winkie: :-q
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Shaggadellick schreef:Volgens de meeste ervaringen hebben die banden een slechte rolweerstand! Maar ze zien er wel dik uit op je bike :winkie: :-q
Van wie had jij die info betreffende die rolweerstand Pierre? :wink:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Mijn persoonlijke ervaring met de juggernaut is drama, veel grip maar het is makkelijker fietsen met een anker achter je aan slepend, qua rollen komen er niet veel in de buurt van de jumbo jim's
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ach, we zijn gelukkig niet allemaal op pad om onze strava tijd te verbeteren......
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Daar gaat het ook niet om......, maar waarom een slecht rollende band gebruiken die tov de best rollende alleen maar nadelen heeft, grip, lekbestenigheid, rolweerstand. En zelfs de prijs maakt bijna niks uit. Dus strava tijden zijn omzin, maar jezelf kapot maken op een rindje van 40km, of lekker 60km kunnen rijden.
Bird Aeris 9 blurple
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

SnelleJonge schreef:
Shaggadellick schreef:Volgens de meeste ervaringen hebben die banden een slechte rolweerstand! Maar ze zien er wel dik uit op je bike :winkie: :-q
Van wie had jij die info betreffende die rolweerstand Pierre? :wink:
Had ik ergens in de wandelgangen gehoord Rob :lol: :lol:
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Heb de Juggernaut ook gehad en reed prima. Goed grip op strand en lichte rolweerstand. Ik heb ze eraf gehaald omdat ik terug gegaan ben naar mijn heerlijk zwaar rollende Surly Nate's 4.0" en daarmee nog meer grip heb. Vooral op strand met aanhanger is dat prettiger dan lopen.
Als ik licht lopende banden wil ga ik wel terug naar Conti GrandPrix 23 :tong
Gebruikersavatar
vincentbon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 27 november 2015, 14:19
Mijn mountainbike: Scott Big Ed 2015 | BMC Teamelite 02

.
Laatst gewijzigd door George op di 11 april 2017, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen handel buiten het verkoopdeel aub.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving.
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

ik vind die Juggernaut wel lekker rollen hoor. Ze doen echt niet onder van de schwalbe jumbo jims
TheFatGuy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 16 december 2016, 23:57

SnelleJonge schreef:ik vind die Juggernaut wel lekker rollen hoor. Ze doen echt niet onder van de schwalbe jumbo jims
Prima banden, ik heb ze dr ook op. 8)
TheFatGuy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 16 december 2016, 23:57

Maar nu het trieste nieuws; vanwege aanhoudende blessure heb ik nog geen vijftig km gereden dit seizoen. Mocht er interesse zijn dan heb ik nog een cannondale fatcaad van 2017 die voor een scherpe prijs weg mag.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

TheFatGuy schreef:Maar nu het trieste nieuws; vanwege aanhoudende blessure heb ik nog geen vijftig km gereden dit seizoen. Mocht er interesse zijn dan heb ik nog een cannondale fatcaad van 2017 die voor een scherpe prijs weg mag.
Die doet het volgend jaar ook nog wel hoor :-q
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Wat zijn eigenlijk de meest lekbestendige fat bike banden ? Ik rij nu met de Bontrager Barbegazi 26x4.7 en ik heb tot nu toe nog geen lekke band gehad in de ong 1000km die ik met de fiets gefietst heb. Ik ben er best tevreden over tot nu toe. Maar zijn er al anti lek fatbike banden en zoniet welke banden hebben het dikste rubber om het karkas liggen ?

Ik hoef niet de lichtste en snelste banden maar ik wil iets waarmee ik geen lekke band krijg als ik door glas of doorns heen fiets. Tubeless wil ik niet , gewoon een binnenband maar dan wel met latex erin. En in de buitenband meerdere lagen dik anti lek strips extra erin geplakt.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Plaats reactie