Cannondale fsi Carbon 3 2019

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Bike jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 18 juni 2016, 22:41

Heyyy, ik ben opzoek naar een andere bike

Iemand ervaring met Cannondale fsi 2019.(hardtail) of een BMC Teamelite 02 2019

Ik hoor graag van jullie
beaver82
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 31 oktober 2014, 08:08
Mijn mountainbike: 2015 Trek Superfly8

Ik heb onlangs een 2019 BMC Teamelite 02 gekocht, wat wil je weten :D
Met een Cannondale heb ik jammer genoeg nog geen ervaring
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

iedereen preekt natuurlijk voor zijn eigen parochie, maar ik heb de FSI carbon 2 nu een paar maanden in mijn bezit en ben daar super enthousiast over.
Na overstap van mijn Merida big nine 7000 moest mijn rug er even aan wennen omdat de fsi een iets sportievere zit heeft en het zadel was niet geschikt voor mijn achterwerk. Maar buiten dat niets dan lof voor deze geweldige racebak.
Heb nu inmiddels een scalpel en flash met een iets oudere lefty, maar ik moet zeggen dat de ocho toch echt weer een stap beter is geworden. Zo fantastisch comfortabel de eerst 2-3cm, daarna heerlijk stijf! Acceleratie is echt subliem, maar dat komt misschien ook door de lichte wielset van de carbon2.
De lock werkt supergoed en de montage van de voorrem is ook echt makkelijker geworden. Het is wel even wennen aan de "speed release" achteras, maar eenmaal gewend werkt het wel iets sneller.
Ik ben wel een hardtail liefhebber en dit is simpelweg ook de beste die ik ooit heb gekocht. (volgens mountainbike plus "de beste hardtail ooit getest")

Enige issue wat ik tot nu toe gehad heb is dat mijn zadelpen in het frame zakte. Met wat carbonpasta was dat gelukkig opgelost.

Succes met je zoektocht! :-q
Plaats reactie