Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

The Flying V schreef: wo 17 oktober 2018, 19:27
floris500 schreef: ma 15 oktober 2018, 10:34Ik vond de tussenstops beetje tegen vallen qua voorzieningen/eten, maar misschien ben ik verwend?
Mm.. eerlijk gezegd vond ik het wel meevallen. Ze hadden water, tabletten en wat te eten, dan is het hier al snel goed. Vond vooral de Clif Bloks bij de eerste stop goed te eten, als ik dat had geweten had ik een plastic zakje meegenomen voor onderweg..! :winkie:

Volgende keer mag ik wel iets minder zuur kijken..
Misschien ben ik dan gewoon verwend bij de vorige keren dat ik iets georganiseerds mee reed. Die Clif blocks waren inderdaad lekker, overigens bij elke stop waren ze toen ik er was. Ik houd wel van wat meer afwisseling dan elke stop zo'n Clif ding en een appel (die droge wafels doe je mij geen plezier mee). Ach ja, volgende keer gewoon zelf wat mee in de rugtas.

Kapitein Iglo schreef: do 18 oktober 2018, 11:16 Afbeelding

Sinds maandag mag ik ook meespelen. Dit is een aanrader :bier:
Leuk ding met een mooie kleur! Welkom bij het clubje :P :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kapitein Iglo schreef: do 18 oktober 2018, 11:16 Afbeelding

Sinds maandag mag ik ook meespelen. Dit is een aanrader :bier:
He cool! Die had ik ook bijna besteld, maar door persoonlijke omstandigheden staan die plannen even in de koelkast. Veel plezier ermee.
elduderino
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 22 juni 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey

Wow, mooie bike met een hele mooie kleur! :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dank allemaal! Ook weer een ervaring rijker: wielrenners groeten je op zo'n ding :o ... ze zien het verschil niet :lol:

Wel leuk natuurlijk, ik groet gewoon terug hoor. Ik hoop binnenkort eens een groepje in te halen en dan plots zo húp rechtsaf het bos in te duiken, zo de MTB-track op. En dan hopen dat ze volgen :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kapitein Iglo schreef: do 18 oktober 2018, 14:57 Dank allemaal! Ook weer een ervaring rijker: wielrenners groeten je op zo'n ding :o ... ze zien het verschil niet :lol:

Wel leuk natuurlijk, ik groet gewoon terug hoor. Ik hoop binnenkort eens een groepje in te halen en dan plots zo húp rechtsaf het bos in te duiken, zo de MTB-track op. En dan hopen dat ze volgen :winkie:
haha ik lig dubbel met je opmerking "ze zien het verschil niet" :D
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Haha dat heb ik nog nooit meegemaakt, een groetende wielrenner.. Ze bestaan dus toch..
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afgelopen zondag dus de Pathfinder Giro gereden vanuit Eindhoven op de gravelbike, maar dat was een erg mooi rondje die ik zeker nog eens wil rijden. Zat alles in, van vlotte gravel tot speelse singletrack, en dan merk je dus ook hoeveel je met een gravelbike kan. Jammer dat na 80km zo'n verplaatsbaar draadhekje in mijn stuur waaide en ik daarbij zo'n beetje alles kneusde aan mijn linkerkant.... Vooral omdat ik enorm zin heb om weer de bossen in te gaan met de gravelbike. :winkie:

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

suravida schreef: do 18 oktober 2018, 16:00 Afgelopen zondag dus de Pathfinder Giro gereden vanuit Eindhoven op de gravelbike, maar dat was een erg mooi rondje die ik zeker nog eens wil rijden. Zat alles in, van vlotte gravel tot speelse singletrack, en dan merk je dus ook hoeveel je met een gravelbike kan. Jammer dat na 80km zo'n verplaatsbaar draadhekje in mijn stuur waaide en ik daarbij zo'n beetje alles kneusde aan mijn linkerkant.... Vooral omdat ik enorm zin heb om weer de bossen in te gaan met de gravelbike. :winkie:

Afbeelding

Afbeelding
Mooi fietje Michiel, bijna net zo mooi als de mijne :winkie:
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Kapitein Iglo schreef: do 18 oktober 2018, 14:57Ik hoop binnenkort eens een groepje in te halen en dan plots zo húp rechtsaf het bos in te duiken, zo de MTB-track op. En dan hopen dat ze volgen :winkie:
Dat is voor mij zo'n beetje dé reden om de racefiets in te wisselen voor een gravelbike. Dan maar wat langzamer op de weg, maar veel meer vrijheid voor zulke moves en het fietsen op de weg interessanter te maken.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

suravida schreef: do 18 oktober 2018, 16:00 Afgelopen zondag dus de Pathfinder Giro gereden vanuit Eindhoven op de gravelbike, maar dat was een erg mooi rondje die ik zeker nog eens wil rijden.

...

Afbeelding
Ik kreeg laatst al commentaar van een collega dat een baggie niet zou kunnen op een racer :roll:
Sowieso trek ik aan waar ik me goed in voel, maar ik ben niet alleen zie ik :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik rij ook gewoon met baggy. Ik hier echt niet weer een andere outfit voor kopen... binnenkort maar eens met de fullface.

‘t Is dat ik nog klikpedalen en schoenen van mn vorige MTB had liggen, anders had ik waarschijnlijk ook gewoon met flats en fivetens gereden :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ik rijd ook altijd baggy op de gravelbike, inclusief AM helm en meestal ook flats + bijbehorende schoenen. Als mensen er problemen mee hebben.. Tsja dan is dat hun probleem :bier:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteren voor het eerst maar eens een langere rit gemaakt, net geen 80 km van Austerlitz naar een verjaardag in Berkel. Weinig gravel, wel leuke paadjes voorgeschoteld gekregen van de routeplanner van de fietsersbond. Langs Reeuwijkse plassen enzo. Ietsje meer dan 3 uur over gedaan. Je merkt wel dat het geen echte racer is, maar ik heb er toch nog wat kunnen inhalen. En ik stapte vrij fris af - had ik ook nog terug gemoeten, dan was het een ander verhaal geweest denk ik.

Niettemin: heerlijke rit met kouwe start en een vervelend tegenwindje in de laatste 15 km - zelfs met baggy en rugzakje :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Zolang er mensen met lycra op een MTB zitten ..... vind ik dat je prima met een baggy op een drop-bar-bike kunt rijden :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Iemand hier enig idee of de Hope RX4 remmen werken met de nieuwe Shimano ST-R7020 105 STI 2x11 shifter/rem hendels? Op de website van Hope staan deze er niet tussen, maar ik weet niet of dat komt omdat deze relatief nieuw zijn of omdat het niet kan. Wellicht dat iemand hier al gepionierd heeft? :)
Plaats reactie