Budget mountainbike; advies gevraagd.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Begrijp dan ook dat wij het blijkbaar iets anders opvatten!


Maar weer terug naar de fiets: waar staan 'we' nu? Wat heb je staan en waar wil je mee verder? (want ik ben even de draad kwijt).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Dat kan ik niet snappen, daarom vroeg ik ook waar ik nou van beticht- of verdacht wordt......

Waar "we nu staan" is dat de B-Twin verkocht is en ik de "niner" afgezegd heb. Kans weg.
Om toestanden te voorkomen (dit brengt toch wat "stress" met zich mee) heb ik nu geen fiets en ga dat zo houden vrees ik.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Of niet al te moeilijk doen en een goede 2ehands kopen en lekker gaan fietsen.
Als een mens ergens van opknapt (mentaal en lichamelijk) is het wel om buiten te gaan sporten en gaan fietsen is dan ideaal.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Is de eerder dit topic aangeboden fiets nu wel of niet beschikbaar?Als jij die fiets graag wil hebben krijgen we die vast wel bij jou.
Ik heb diverse collegas in Middelburg wonen, en ik woon in Sliedrecht, dan is hij al halverwegen. Dan moet hij het ook wel helemaal tot jou redden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Valt best te regelen hier. We willen je helpen, en gunnen je een leuke fiets om wat te ontspannen. Zo te lezen heb je dat namelijk wel nodig. (No offence)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Interceptor101 schreef: di 16 oktober 2018, 17:50 Dat kan ik niet snappen, daarom vroeg ik ook waar ik nou van beticht- of verdacht wordt......
Enige waar ik je van beticht is dat je al actie onderneemt voordat andere opties uitgewerkt zijn. Misschien gewoon stap voor stap gaan en niet overal in springen. Dat mag voor jou logisch zijn, voor ons niet. En het is nu al een paar keer mis gegaan, dus misschien is ons tempo beter :wink:

En Mario moet je dus negeren.

Interceptor101 schreef: di 16 oktober 2018, 17:50 Waar "we nu staan" is dat de B-Twin verkocht is en ik de "niner" afgezegd heb. Kans weg.
Om toestanden te voorkomen (dit brengt toch wat "stress" met zich mee) heb ik nu geen fiets en ga dat zo houden vrees ik.
We hebben nog steeds de 'optie Specialized' inderdaad, dus laten we dat even afwachten. Voldoet misschien niet precies aan je eisen, maar gaat wel voldoen voor jouw doel. Binnen het budget blijven lijkt mij belangrijker dan schijfremmen bijvoorbeeld.

Dus even niet aan fietsen denken en wachten tot er een antwoord komt van Floris.

Marktplaats even niet druk om maken. Gemiste kansen komen daar nauwelijks langs, mogelijkheden meermaals per dag.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Bedankt voor het meedenken, maar ik ga me er echt aan houden; géén fiets.
Ik voel me al rot genoeg dat het budget zo naadje is en maak me druk om als er wat stuk zou gaan.
Ik meende kansen "snel te grijpen" voordat ik te laat was maar dat was dus ook niet verstandig/werd niet op prijs gesteld en nu zeg ik een (volgens mij toch wel) prachtige deal met een "niner" af vanwege (wat voelt als) een persoonlijke aanval op mij.

Ik zal heel eerlijk zijn; de eerst aangeboden fiets vind ik geen mooie (persoonlijke smaak natuurlijk) en gezien ik er wel heel erg vaak tegenaan moet kijken....... Prioriteiten stellen, ja.......ten koste van alles; nee.

Trek ik me alles te veel aan? Ja.
Moet ik me druk maken over zulks terwijl er al genoeg gaande is? Nee.
Fietsen van de dokter; dan maar niet.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jammer.


Maar netjes dat je het ook nog even meldt. De meesten blijven gewoon weg. Succes met de gezondheid!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Helaas, maar goed je eigen keuze natuurlijk. :-q
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Nouja, toch nog een vervolg.........

Zoals meerderen hier al aan gaven, is het wél verstandig om wat te fietsen en het moest ook eigenlijk. Daarbij deed toch de aanbieding zich nog voor én ik heb mijn B-Twin verkocht.
Op die B-Twin had ik nieuwe buiten- en binnenbanden gezet (15 euro op MP) een slinger uit het achterwiel gespaakt, lagertjes vertroetelt, voorvering "gereviseerd" en nog wat dingetjes. Die heb ik goed kunnen verkopen, legde 50 euro bij en kon deze dus kopen.

Tja, gaat het niet, dan kan ik er niet veel aan verliezen als ik hem weer op MP zet natuurlijk.
Alle waarde naar zijn geld natuurlijk; ik heb hem voor 200 euro gekocht en er zijn wel wat gebruikerssporen. Die zijn goed weg te werken en doen me niet zoveel.
Derailleur achter is een SLX en ziet er goed uit; denk even een beetje afstellen want het laatste tandwiel wil niet zo vlot, even de voorvork "reviseren" weer en een breder stuur (55cm, pffff), maar dat zijn allemaal kleine dingetjes. De basis is goed, zeer goed zelfs; alles mooi recht, geen lagertjes hoor- of voelbaar, geen spelingen, remmetjes gangbaar en goed werkend......eigenlijk gewoon een prima fiets.

Ik ben blij dat ik weer een beetje tot mezelf ben gekomen en toch de kans nog aangegrepen heb; is toch wel lekker om te fietsen. (hoewel ik van 2km al zadelpijn heb en bijna aan het zuurstof moest ;) )

Bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Interceptor101 schreef: do 18 oktober 2018, 13:21 Nouja, toch nog een vervolg.........

Zoals meerderen hier al aan gaven, is het wél verstandig om wat te fietsen en het moest ook eigenlijk. Daarbij deed toch de aanbieding zich nog voor én ik heb mijn B-Twin verkocht.
Op die B-Twin had ik nieuwe buiten- en binnenbanden gezet (15 euro op MP) een slinger uit het achterwiel gespaakt, lagertjes vertroetelt, voorvering "gereviseerd" en nog wat dingetjes. Die heb ik goed kunnen verkopen, legde 50 euro bij en kon deze dus kopen.

Tja, gaat het niet, dan kan ik er niet veel aan verliezen als ik hem weer op MP zet natuurlijk.
Alle waarde naar zijn geld natuurlijk; ik heb hem voor 200 euro gekocht en er zijn wel wat gebruikerssporen. Die zijn goed weg te werken en doen me niet zoveel.
Derailleur achter is een SLX en ziet er goed uit; denk even een beetje afstellen want het laatste tandwiel wil niet zo vlot, even de voorvork "reviseren" weer en een breder stuur (55cm, pffff), maar dat zijn allemaal kleine dingetjes. De basis is goed, zeer goed zelfs; alles mooi recht, geen lagertjes hoor- of voelbaar, geen spelingen, remmetjes gangbaar en goed werkend......eigenlijk gewoon een prima fiets.

Ik ben blij dat ik weer een beetje tot mezelf ben gekomen en toch de kans nog aangegrepen heb; is toch wel lekker om te fietsen. (hoewel ik van 2km al zadelpijn heb en bijna aan het zuurstof moest ;) )

Bedankt allemaal!
Dat klinkt goed. Wat heb je nu gekocht dan? Die Merida?
Gewoon lekker gaan fietsen. Na een paar ritten kom je er wel achter of je e.e.a. moet aanpassen (langere stuurpen oid). Voor nu, doen waar dat ding voor gemaakt is en lekker bewegen.

Gefeliciteerd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Dankjewel!
Ja klopt, die Merida. Het is een "Big Nine 300" zegt het frame.
Weinig last van die lengte; zo raar hoog heb ik het zadel niet eens staan maar ik heb hem wel wat naar achteren geschoven.

Maar precies; eerst maar eens fietsen ;)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Veel plezier! :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Kijk das mooi, klinkt als een goede koop zo. Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Dank allen, dat plezier gaat vast wel lukken zo!
Plaats reactie