Net besmet: eerste MTB gezocht

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Wiel-Maat schreef: En met een telefoon zijn tegenwoordig best goeie foto's te maken, met het aantal MP dat er tegenwoordig op zit en als je even wat moeite neemt. Maar toegegeven, een echte camera geeft nog wat betere resultaten. Wat nu wel verwachtingen schept natuurlijk... ;)
Voor zover ik als beginner een gedegen oordeel kan geven natuurlijk. Maar inderdaad.

En laten we geen discussie beginnen over een telefoon vs camera. Het is m'n werk, dus die win je niet ;).
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

PetervdHam schreef:
Wiel-Maat schreef: En met een telefoon zijn tegenwoordig best goeie foto's te maken, met het aantal MP dat er tegenwoordig op zit en als je even wat moeite neemt. Maar toegegeven, een echte camera geeft nog wat betere resultaten. Wat nu wel verwachtingen schept natuurlijk... ;)
Voor zover ik als beginner een gedegen oordeel kan geven natuurlijk. Maar inderdaad.

En laten we geen discussie beginnen over een telefoon vs camera. Het is m'n werk, dus die win je niet ;).
Was hier ook totaal niet mijn insteek om een discussie te winnen hoor, daar kom jij nu mee. :wink:

Maar goed, jij werkt dus met telefoons? :tong
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kleine opmerking.
De telefoon beb je altijd bij je, je spiegelrexlex- of systeemcamera blijft nog wel eens thuis ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Sommige foto's in sys zijn werkelijk om te huilen zo slecht. Maar dat ligt slechts voor een (klein) deel aan het gebruik van een telefoon, het zit 'm vooral in het geen moeite doen om een beter plaatje te schieten.

Maar wil je echt een topresultaat loont het wel even met een fatsoenlijke camera op stap te gaan.
Dus we zijn benieuwd! ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Dat is ook zo: de beste camera is de camera die je bij je hebt, Maar megapixels betekenen eigenlijk helemaal niks.

Haha ik heb de lat weer te hoog gelegd merk ik wel ;).

Hier dan eentje met m'n telefoon:

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je gebruikt te weinig veerweg!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Klopt. Mijn pompje was nog niet binnen. Die lag vandaag in de brievenbus hoorde ik. Dus er moet wat lucht bij :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ligt er aan hoe en wat je gereden hebt voor deze foto!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

PetervdHam schreef:Dat is ook zo: de beste camera is de camera die je bij je hebt, Maar megapixels betekenen eigenlijk helemaal niks.

Haha ik heb de lat weer te hoog gelegd merk ik wel ;).

Hier dan eentje met m'n telefoon:

Afbeelding
Das alvast ‘n kunstzinnig plaatje, zo met die achtergrond en dat lijnenspel. Je kan dan natuurlijk zoals Lars meteen over veerweg beginnen enzo, maar ‘t ging hier ff om de foto. :winkie:
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

kermit schreef: Maar wil je echt een topresultaat loont het wel even met een fatsoenlijke camera op stap te gaan.
Met vrijwel elke camera kan je een kwalitatief goede foto maken mits er genoeg LICHT is. Een van de voornaamste redenen voor een zwaardere camera is dat die met minder licht toe kunnen (grotere sensor en mogelijkheid voor snellere lens).

Omdat we buiten mountainbike kan je met een smartphone dus meestal best goed weg komen.

Maar een technisch goede foto is een kwestie van inzicht en oefenen. Ik heb net als de meeste mensen geen inzicht en te weinig geoefend, dus mijn foto's zijn meestal prut :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wiel-Maat schreef:Das alvast ‘n kunstzinnig plaatje, zo met die achtergrond en dat lijnenspel. Je kan dan natuurlijk zoals Lars meteen over veerweg beginnen enzo, maar ‘t ging hier ff om de foto. :winkie:
Ooooh, ging het om de foto? :-? :bier: :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef:
Wiel-Maat schreef:Das alvast ‘n kunstzinnig plaatje, zo met die achtergrond en dat lijnenspel. Je kan dan natuurlijk zoals Lars meteen over veerweg beginnen enzo, maar ‘t ging hier ff om de foto. :winkie:
Ooooh, ging het om de foto? :-? :bier: :winkie:
:D :kiss:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Loknor schreef:
kermit schreef: Maar wil je echt een topresultaat loont het wel even met een fatsoenlijke camera op stap te gaan.
Met vrijwel elke camera kan je een kwalitatief goede foto maken mits er genoeg LICHT is. Een van de voornaamste redenen voor een zwaardere camera is dat die met minder licht toe kunnen (grotere sensor en mogelijkheid voor snellere lens).

Omdat we buiten mountainbike kan je met een smartphone dus meestal best goed weg komen
Tot op zekere hoogte mee eens, het belangrijkste blijft de fotograaf (hé, het lijkt net fietsen! :D ).

Maar ik zie nog wel meer voordelen aan een goede camera: diafragma en tijd handmatig instelbaar, optische zoom (vaak) en een reflex ligt duizend keer beter in de hand dan een telefoon, zeker bij actiefotografie.
En ik ervaar het kijken door een zoeker ook als veel prettiger dan op een schermpje je compositie te moeten bepalen.

Natuurlijk ga je geen spiegelreflexcamera meezeulen als je gaat biken, ik ook niet. Maar als je een beetje serieus wilt fotograferen is een telefoon toch wel flink behelpen imo.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Mijn camera op de telefoon is best aardig. T probleem is die vette smurrie die ik altijd op de lens heb :tong
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De camera van mn nieuwe phone is ruk, maar ik heb m altijd bij me.
Mn oude iphone6 deed het beter, maar was als smartphone hopeloos traag dankzij de updates die apple mij door de strot heeft geduwd. Uiteraard voor mn eigen bestwil. FU, nu dus een goedkope Chinees met android.
Die vliegt, alleen die camera...

Mooie bike BTW
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie