Plus bikes: . . . Het grote 29+/27.5+/26+ en Fatfront topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

heb zat bandjes liggen, ik ben nogal van het proberen.
de nobby nic en rocket ron 2.8 ga ik iig niet meer monteren,de maxxis dhf/rekon combo is super en zitten er nu op, de dhr heb ik als slecht weer achterband, maar wordt ook nauwelijks gebruikt(dit weekend met de toertocht holten gebruikt).
ik heb ook nog een nobby nic/rock razor 2.6 set liggen, als het iets droger wordt gaan die eronder
Bird Aeris 9 blurple
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Rijd je ze allemaal tubeless ? Aangezien je redelijk vaak wisselt
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Jep
Bird Aeris 9 blurple
scan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 22:09

Heb sinds eind vorig jaar ook een 27+ (Commencal Meta Ht Am). Rijdt fijn. Heb er nu NoNi op liggen voor de winterperiode. Deze rollen wel wat zwaar vind ik dus ben ik op zoek naar banden die lichter rollen maar toch nog voldoende grip hebben voor wanneer het wat modderiger wordt. Meer een all round type. Ben ook niet van plan om voor elke rit van banden te wisselen.
Iemand ervaring met zo een merk en type? De NoNi kan ik wel evt houden voor vooraan omdat je het daar toch de rolweerstand minder merkt.
Achteraan een 2.6 band is mss ook een optie?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Als het echt gaat smeren lopen mijn Rocket Rons wel vol, maar als het niet te kleiig is heb ik er meer dan genoeg grip aan. En ze rollen ook prima.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Nobby en rocket ron is mooie combi, loopt super iig. Veel beter qua rollen zul je niet vinden
Bird Aeris 9 blurple
scan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 22:09

Thanks. Merk je dat dan echt zo fel? Of ligt het mss aan de druk. Ik rijd meestal rond de 1.2 bar achter.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik heb er redelijk wat geprobeerd, roro en noni is wel goede combi, maar vooral als het droog is. Ik heb maxxis dhf/dhr2 en dhf /rekon gereden, ook super, onder alle omstandigheden! Heb nu een 2.6 set eronder, magic mary/rock razor, voorband ook super, achter niet stevig genoeg, als ik veetje ga pushen dan rolt ie teveel, dan kan ik de druk wel stuk hoger zetten, maar dan wordt het te hard aan de achterkant. Ook is er een set conti baron projekt 2.6 onderweg, ook die maar eens testen
Bird Aeris 9 blurple
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik zou lekker roro 2.8 achter leggen zolang er maar geen modder is :)
Waar woke is, is vuur
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Merk je het verschil tussen 2.8 en 3.0?
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Denk dat een 3.0 onder doet tov een 2.8. Als ik de meeste tests mag geloven brengt een 3.0 niks , alleen gewicht en minder lekbestendig(test ging om de schwalbe nobby nic)
Maar de band die ik prettig vind weegt in 2.8 al een kilo, en dan nog zwaarder en meer rol weerstand is nie cool meer
Bird Aeris 9 blurple
DunesUnLimited
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 27 september 2016, 09:54
Mijn mountainbike: Dartmoor Primal Plus

Die duitse test waar iedereen op baseert dat 3.0 geen extra waarde heeft t.o.v. 28, gebruikt voor 2.8 en 3.0 exact dezelfde bandendruk en dezelfde velg. Dan is het niet zo gek dat je voornamelijk vindt dat die 3.0 zwaarder is, dacht ik dan.
Experience comes with the amount of equipment ruined.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar vindt 2.8 breed genoeg, anders had ik de fatbike ook wel erbij kunnen houden.
Bird Aeris 9 blurple
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

2.8 - 3.0 is wel een groot verschil hoor, het is zeg maar net het verschil tussen het mtb en het fatbike gevoel. En dat is heel concreet zelfsturend gedrag.. M'n Loki werd veel beter met 2.8.
Waar woke is, is vuur
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Heb net de 27.5+ bike van iemand op het forum overgenomen.

Afbeelding

Ben al ff gaan testen in het Kempense zand maar vond het onaangenaam koud, al was ik goed ingepakt.

Over die bandendruk moet ik toch nog wat inlezen. Weeg 100kg en 1k druk vind ik wel erg weinig.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Plaats reactie