Nieuwe Garmins: 510 en 810

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

vandaag onderweg met een nieuwe 510.
firmware 3.50
2x spontaan uitgevallen in het begin.
In de 2 uur erna niet meer.
Toch bezorgt dat er iets mis is dus gezocht op internet.
Vond dit:
https://support.garmin.com/support/sear ... 0000000%7D" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu dus even de wijze raad opgevolgt en alles weer ingesteld.
Eens kijken wat er morgen gebeurt.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Nou vandaag eerst naar mijn werk gereden.
Alles ok tot ik de rit wou opslaan.
Daarbij liep hij vast en viel uit.
Na weer opstarten bleek de rit wel opgeslagen.
Na mijn werk ritje van bijna 3 uur waarbij alles goed ging.
Mmmm zou het beter worden?
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Ik denk zomaar dat de laatste update van de 810 en 510 niet helemaal lekker zijn. Hebben de knappe koppen weer wat te doen bij van Garmin.
Erik76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 april 2015, 21:01

Weten jullie hoe lang Garmin de firmware updates voor de Edge 800 nog beschikbaar stelt?

Ik ben me aan het orienteren voor een 810 of een 2e hands 800. Ik vraag me af hoe lang Garmin dit voor de 800 aanbiedt aangezien er nu nieuwe modellen verschijnen zoals de 520 en wellicht in de nabije toekomst de 820 (??).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zal eens vragen.
Afbeelding

Lijkt me sowieso niet verstandig in een oud model te investeren (de 800 is immers al opgevolgd door de 810).
Als de software vrij is van bugs, dan blijft de 800 natuurlijk nog wel een tijd bruikbaar met de laatste release, maar als er nog een foutje in zit wordt de kans steeds kleiner dat di wordt opgelost.
Als ik een 800 had en die werkte goed, dan zou ik 'm lekker blijven gebruiken tot 'ie er mee ophoudt, maar ik zou nu geen meer 800 kopen.
Verder gaat de techniek jaarlijks flink vooruit, dus een nieuw apparaat is meestal sneller, zuiniger, groter qua geheugen enz.
Met een oud model leg je jezelf dus beperkingen op.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Heeft iemand enig idee of je een profiel die je hebt aangemaakt op je Garmin kan kopieren en dan kan aanpassen? Ik wil graag twee verschillende profielen waar wat kleine wijzigingen in zitten en heb niet echt veel zin om er een op de Garmin zelf toe te voegen en alle velden weer toe te voegen.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Garmin houdt bij welke profielen er zijn aangemaakt (of gewist).
Zonder meer een profiel kopieren en er naast zetten zal niet lukken (denk ik).
Maar een extra profiel aanmaken en dat vervolgens op de pc met knippen en plakken vd gewenste waarden voorzien zal wel lukken (denk ik).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Ik ben in bezit van de 810, en deze eigenlijk altijd als luxe fietscomputer gebruikt :oops:
Nu wil ik met dit apparaat ook gaan pioneren, dus het volgen van een zogenaamd kruimelspoor.
Er zit een SD kaartje in mijn toestel. En Basekamp in geinstalleerd op de PC.

Hoe krijg ik nu bv. een bestand van bv. GPSies in mijn 810?
Uit de beschrijving heb ik kunnen halen dat dit rijden van routes via koersen moet. Maar als ik een nieuwe koers wil maken kan ik geen bestand vinden. De beschrijving vind ik nogal summier hierover.

Zou iemand in Jip en Janneke taal kunnen uit leggen hoe dit moet. Waar je op moet letten. En welke instellingen juist aan of uit moeten staan.

Alvast bedankt.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Download GPS bestand van GPSies, en geef dit een 'naam'
Importeer dit bestand 'naam' in Basecamp
In Basecamp onder 'mijn verzameling' staat nu het GPSies bestand 'naam'
Klik er 1 keer op
Ga naar 'Overdracht' in Basecamp
De eerste optie is die zichtbaar is onder 'overdracht':
'naam' verzenden naar toestel
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Wat ik zelf makkelijker vind is het volgende:

- Je knoopt je Garmin aan je pc.
- Je gaat naar deze computer. Hier zie je dan je Garmin verschijnen.
- Dubbelklik op je Garmin en dan zie je een map 'New Files'. Hier kopieer je dan je gpx file naar toe.
- Garmin opstarten.
- Ga naar Koersen. Hier zie je hem nu staan.
- Vervolgens naar Instellingen en dan Map weergave (uit mijn hoofd).
- Altijd weergeven aan zetten en eventueel kleur aanpassen.

Nu heb je de route op je kaart staan als een kruimelspoor. Je hoeft dan je koers niet aan te zetten zodat je de hele tijd allemaal vervelende meldingen krijgt die je weg moet klikken en je hebt het drama pakket Basecamp niet nodig.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Basecamp moet je leren begrijpen, net als de rest van Garmin ;)
Ik vind het een fijn pakket (OK, geen slecht pakket), vooral omdat het los van internet functioneert.
Tracks en routes bewerken, converteren, waypoints plaatsen enz.
Opslpitsen van tracks en waypoints (belangrijk voor de 800 want die verslikt zich in een gpx met meerdere dingen), opschonen van tracks (belangrijk om bijv je schuur uit de traklogs te knippen) enz.
Maar het vraagt gewenning (understatement), da's waar.
Aan de andere kant, je pc of appel staat vol programma's en appjes die gewenning vragen, en dat lukt ook allemaal. :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik gebruiker altijd RouteConverter. Klein programmatje: http://www.routeconverter.com/home/en" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je er enige ervaring mee op doet, dan zal het vast prettig werken. Ik heb er nooit echt zin in gehad om dat te gaan doen....
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

Firmware 4.20 voor de Edge810 is beschikbaar
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... -Available" onclick="window.open(this.href);return false;!

En de Edge510:
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... -Available" onclick="window.open(this.href);return false;!
Duchenne Heroes 2013 & 2015
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Eergisteren firmware 4.20 op mijn Edge810 gezet. Voor wat betreft de segmenten heb ik in Garmin Connect nu de knoppen "Upgrade naar premium" (om Strava segmenten weer te geven op de Edge) of "Terug naar Garmin segmenten". Voor Strava Premium wordt mij dan een gratis proefversie van 30 dagen aangeboden.
Ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik moet kiezen. :~
Garmin segmenten op de Edge werkt goed en is gratis. Wel moet je handmatig de segmenten op de Edge zetten. Een premium account kost toch weer geld (ik lees in een artikel 6 dolar per maand of 55 dolar per jaar, maar kan niet zo snel verifiëren of dat klopt), maar een en ander zou dan makkelijker moeten werken?
En als ik voor "Upgrade naar premium" kies en dit een maandje probeer kan ik later dan weer terug naar Garmin segmenten?
Zo vaak fiets ik nou ook weer niet tegen de tijd van een segment. Maar aan de andere kant, als het allemaal veel makkelijker werkt ga je dat misschien vaker doen en op meer verschillende segmenten?
Leuk hoor zo'n update maar nou moet ik dus kiezen. :~ :wink: :lol:
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

MTBRobert schreef:Eergisteren firmware 4.20 op mijn Edge810 gezet. Voor wat betreft de segmenten heb ik in Garmin Connect nu de knoppen "Upgrade naar premium" (om Strava segmenten weer te geven op de Edge) of "Terug naar Garmin segmenten". Voor Strava Premium wordt mij dan een gratis proefversie van 30 dagen aangeboden.
Ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik moet kiezen. :~
Garmin segmenten op de Edge werkt goed en is gratis. Wel moet je handmatig de segmenten op de Edge zetten. Een premium account kost toch weer geld (ik lees in een artikel 6 dolar per maand of 55 dolar per jaar, maar kan niet zo snel verifiëren of dat klopt), maar een en ander zou dan makkelijker moeten werken?
En als ik voor "Upgrade naar premium" kies en dit een maandje probeer kan ik later dan weer terug naar Garmin segmenten?
Zo vaak fiets ik nou ook weer niet tegen de tijd van een segment. Maar aan de andere kant, als het allemaal veel makkelijker werkt ga je dat misschien vaker doen en op meer verschillende segmenten?
Leuk hoor zo'n update maar nou moet ik dus kiezen. :~ :wink: :lol:
Ik heb sinds de 4.20 versie mijn Strava naar Premium omgezet (betalen met iDeal).
Naast segmenten (wel handig om te weten wanneer 't start en eindigen zal), is ook de vermogens-grafiek (ik rij met een powermeter op de racefiets), alsmede de fitheid/herstel grafiek interessant. Kan ook met GoldenCheetah (Gratis), maar vergt daarin veeeeeeel meer handelingen. Meen dat Straa premium mij ca. 5 eur per maand kost. Die 2 pils kan ik wel missen ;)
Duchenne Heroes 2013 & 2015
Plaats reactie