Motionx app

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Ik was benieuwd of er hier ook gebruikers zijn van de motionx app.
Mijn belangrijkste vraag is of deze app goed te gebruiken is om tracks te rijden?!

Graag wat gebruikers ervaringen...
A single track mind.
BikerRobert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: di 8 juni 2010, 14:34
Mijn mountainbike: Principia MSLe Pro

Ik gebruik android, dus kan hem helaas niet downloaden. Zo wat screenshots op hun website zien er fraai uit.

Wat belangrijk is om naar te kijken, is dat deze ook met .gpx files overweg kan. Het leukste is dan niet alleen weergeven, maar daadwerkelijk ook navigeren. Dus zeggen (ook offroad) hier links en daar rechts.

Een andere feature die erg handig is om tracks te volgen, is de instelling de kaart te laten meedraaien tov de rijrichting. Op die manier zou je, zonder continue "echt" de kaart te hoeven lezen, gewoon achter de blauwe streep van de "gpx track" aan te hoeven fietsen.

Osmand+ is zo'n app. Ah wel alleen voor Android en BB dat dan weer wel...

Daarbij is het belangrijk je foon goed aan je stuur te bevestigen, anders ben je 'm zo kwijt in het bos, dacht dat lifeproof wel een goede oplossing daarvoor heeft voor de iphone.
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Nog iemand die ervaring heeft met de app en deze ook gebruikt??!
A single track mind.
Hoka
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 978
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 23:16
Mijn mountainbike: FRM 10HP

Ik heb het een tijdje gebruikt en was er best tevreden over, zeker gezien de prijs!

Nu gebruik ik "bi-cycle" https://itunes.apple.com/us/app/b-icycl ... 79258?mt=8
is een stuk duurder maar net iets makkelijker in het gebruik. Motion X staat echter nog steeds op de tweede plaats en ik heb zo'n beetje alle GPS apps geprobeert.
Pilapolly
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 13:05

Ik heb normaal Garmin, maar heb wel eens geschaatst met deze app.
Toen niet gebruikt om te navigeren, maar dus met name op de route op te slaan.
Dat doet hij goed, en het is dan ook in te voeren in Garmin Connect of Strava.

Volgens mij kan je wel een route volgen, althans, ik zit nu even in app te kijken en zie dat ik een gpx heb ingeladen van route die ik met de Garmin heb afgelegd. Zou alleen niet meer weten hoe ik dat gedaan heb :)
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Pilapolly schreef:Ik heb normaal Garmin, maar heb wel eens geschaatst met deze app.
Toen niet gebruikt om te navigeren, maar dus met name op de route op te slaan.
Dat doet hij goed, en het is dan ook in te voeren in Garmin Connect of Strava.

Volgens mij kan je wel een route volgen, althans, ik zit nu even in app te kijken en zie dat ik een gpx heb ingeladen van route die ik met de Garmin heb afgelegd. Zou alleen niet meer weten hoe ik dat gedaan heb :)
Kan je die route net als op de garmin met een pijl of kaart rijden?!
A single track mind.
PeterMM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:34

Ik gebruik MotionX om routes te volgen die ik ermee heb ingeladen. Vind het een erg handige app, als het het eenmaal hebt draaien zoals je wilt. Je kunt voldoende inzoomen om op elke moment de juiste weg te vinden. Overigens raad ik je aan tevoren via een wifi-verbinding de kaarten te downloaden van het gebied waar je wilt gaan fietsen, dat scheelt enorm veel dataverkeer en bovendien heb je niet altijd een goede 3g verbinding midden in het bos :-)

Gebruik het zelf op een iphone 4 en dat gaat prima, ook als je tegelijkertijd runkeeper hebt draaien.
N!co
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: do 19 mei 2011, 20:04
Mijn mountainbike: Xizang '12, Travers Rudy Fat 29+
Contacteer:

Ik heb hem ook een tijdlang gebruikt op een 3Gs. Thuis via wifi de kaarten inladen. De gpx routes stuur je via een email naar je iPhone. De kaart draait mee met je rijrichting en je volgt een lijn op de kaart. Kaarten zijn erg gedetailleerd en werkt erg goed met het grote scherm van de iPhone. Het grootste nadeel is de batterij duur. Na twee uur is de batterij leeg. Wifi, 3G, bluetooth zijn uitgeschakeld en schermverlichting staat laag. De ritten van mij duren meestal wat langer, waardoor ik toch voor een Garmin edge 800 heb gekozen. Klein maar fijn. Afleesbaarheid, gemak en detaillering wint de iPhone met MotionX het gemakkelijk van de Garmin.
MrBas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 31 december 2012, 15:33

Zijn er nog mensen die deze app recentelijk hebben gebruikt, zo ja zijn jullie er tevreden mee?
Is het laden van een nieuwe route (.gpx) eenvoudig te doen?
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

N!co schreef:Ik heb hem ook een tijdlang gebruikt op een 3Gs. Thuis via wifi de kaarten inladen. De gpx routes stuur je via een email naar je iPhone. De kaart draait mee met je rijrichting en je volgt een lijn op de kaart. Kaarten zijn erg gedetailleerd en werkt erg goed met het grote scherm van de iPhone. Het grootste nadeel is de batterij duur. Na twee uur is de batterij leeg. Wifi, 3G, bluetooth zijn uitgeschakeld en schermverlichting staat laag. De ritten van mij duren meestal wat langer, waardoor ik toch voor een Garmin edge 800 heb gekozen. Klein maar fijn. Afleesbaarheid, gemak en detaillering wint de iPhone met MotionX het gemakkelijk van de Garmin.
Mag ik vragen hoe je de app zo instelt dat hij jouw positie automatisch volgt, zodat je die lijn kunt afrijden? Is mij nog niet gelukt...
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

MaartenF schreef: Mag ik vragen hoe je de app zo instelt dat hij jouw positie automatisch volgt, zodat je die lijn kunt afrijden? Is mij nog niet gelukt...

Ben er al achter, via de search knop kom je bij het wiel uit, daar zit een "follow" knop...
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Ik heb Motion-X gebruikt maar ben op Gaia GPS overgestapt. Heb de indruk dat het batterijleven wat minder te lijden heeft onder Gaia en vind het een prettiger werkende app
Mikeyy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 30 oktober 2013, 13:37

Handige app met offline kaarten. Noorden altijd boven dus makkelijk te navigeren. Routes kan je downloaden en open met de app als je al routes op je pc hebt kan je ze het makkelijkste via dropbox openen en dan inladen met motionx.
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Ga deze app binnenkort maar eens proberen om een route te volgen. Ben erg benieuwd hoe dit werkt...
Heb een IPhone 6 plus met groot scherm, dus zou mooi zijn..
A single track mind.
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Zijn er bikers die deze app regelmatig gebruiken voor het volgen van een route...? Zo ja. wat zijn dan de ervaringen....?!
A single track mind.
Plaats reactie