Teasi One

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Bedankt voor de antwoorden.
- spatwaterdicht: kan wel tegen forse regenbuien neem ik aan?
- communiceren met smartphone is mooi maar voor mij geen must
- accuduur is een punt. Bij wat grotere trips in het buitenland zou dit dus behoorlijk lastig kunnen zijn. Reserveaccu aanschaffen, maar die zijn ook nie gratis over het algemeen.
- reflectie: folie plakken.
Verder ben ik heel benieuwd naar de antwoorden op de :-q vragen van Tymon.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Mikey73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27 januari 2013, 00:44

Tymon schreef:Mikey ea. Hoe gaat dit apparaat om met ingelezen GPX bestanden - kun je die goed volgen ook als ze niet de " bekende paden" op de kaart volgen?? Wil dit apparaat vooral gebruiken om GPX tracks in het buitenland (Alpen, Frankrijk) te gaan volgen. Dat zullen best vaak tracks zijn die paden volgen die niet op de kaart staan... en heb dan geen zin in allerlei omleidingen.....

Kun je ook makkelijk op het apparaat (neem geen laptop mee op vak) een route uitzetten? (bijvoorbeeld met een goede IGN kaart bij de hand vast een mooie route uitzetten)

Extra vraag - kun je een GPX track ook laden en " halverwege" oppakken? (als je niet bij het beginpunt wilt starten...)

Bedankt alvast voor de antwoorden - loop langzaam warm voor dit apparaat (vooral de gunstige prijs tov Garmin)
Ik haal de routes van internet af, gpx bestanden, en zet deze dan in een map op de teasi. Dit werkt goed. Er is ook een optie om op het apparaat zelf routes te maken, dus zonder computer. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd.

Sinds de laatste software update zijn er een aantal mogelijkheden om een route te volgen: van het startpunt tot het eindpunt, de route omdraaien, en ergens op de route starten. Dit was voor de update niet mogelijk.

Een andere accu is niet mogelijk, de accu is niet verwisselbaar.
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

thanks Mikey. Heldere antwoorden! Denk dat ik er maar een ga kopen
mjhuisman
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 19:58

heb vandaag de optie gekozen om een route (asfalt)op het apparaat zelf te maken. Dit werkte goed, hij leidde mij voor bijna 100% volledig over de fietspaden, als deze apart naast de weg lagen.
De route maken neemt wel wat tijd in beslag.
Ik heb naderhand wel even de piepjes uitgeschakeld die het apparaat geeft bij een aanwijzing. Een bocht in de weg wordt aangegeven als "licht links/licht rechts" en dan piept hij 200m, 100m en 20-0m voor de "turn". Bij een bochtige weg werd ik er een beetje zat van.

Ik begin het apparaat na een aantal keren gebruikt te hebben redelijk door te krijgen.
Ik moet nog wel even op zoek naar anti reflectiefolie voor het scherm, want dat is eigenlijk wel een "must" bij dit apparaat.

Ik wordt ook netjes door de fabrikant op de hoogte gehouden van updates voor het toestel.

Ik ben tot nu toe nog steeds te spreken over het apparaat.
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

thanks mjhuisman!

Laat je nog even weten wanneer je die folie gevonden hebt? Heb interesse
Zit nu vooral in dubio of ik snel voor de zomer (fietsen Frankrijk) de Teasi One ga halen of wacht op de pro...... (niet voor de extra functies - meer voor de duurzaamheid)
brooss
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 12:15
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Pro 29"

de pro?
What goes up must come down...
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

http://www.teasi.eu/teasi-pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
mjhuisman
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 19:58

Tymon schreef:thanks mjhuisman!

Laat je nog even weten wanneer je die folie gevonden hebt? Heb interesse
Zit nu vooral in dubio of ik snel voor de zomer (fietsen Frankrijk) de Teasi One ga halen of wacht op de pro...... (niet voor de extra functies - meer voor de duurzaamheid)
er is folie genoeg voor teasi te koop, maar dat vind ik te duur.
Op hun eigen website kost het € 12.
Ik heb nu net via ebay dezelfde protector gekocht maar dan even wat goedkoper. Ook vanuit duitsland, maar wel met gratis verzending. €8,90
het gaat om Vikuiti ADQC27 voor teasi 1 adventure.
deze is helder maar wel anti reflectie, er is ook een matte versie: Vikuiti ARMR220 voor teasi 1, deze is iets goedkoper, maar durfde het niet aan vanwege het matte.
Hendrikus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 12:28
Mijn mountainbike: Xtrail Mud 9.0 29-er 2013

Als ik het zo lees is de garmin Etrex30 ook een goed alternatief voor sommigen hier.

- Ca. 200 euro
- Geen reflectie (zonlicht versterkt de duidelijkheid van het scherm, scheelt energie)
- AA batterijen (gaan ca. 15 uur mee)
- Geen tochscreen (veel scherper in vergelijking tot de Dakota20)
- Uitbreidbaar met cadans en hartslagsensoren (volgens mij, ik weet dit niet zeker en vind het ook niet interessant)

Vooral accuduur en uitstekende afleesbaarheid zouden voor mij reden zijn liever een paar tientjes meer uit te geven aan dit gerenommeerde merk. Ik heb hem gebruikt in de Ardeche en hij beviel uitstekend. Tijdens Sallands Mooiste was ik wel een aantal keren de ontvangst kwijt moet ik eerlijk toegeven, maar dit was wel onder een dik bladerdek.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Hendrikus schreef:- Uitbreidbaar met cadans en hartslagsensoren (volgens mij, ik weet dit niet zeker en vind het ook niet interessant)
Correct, eTrex30 ondersteund ANT+ de eTrex20 niet.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
mjhuisman
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 19:58

heb vandaag de beschermfolie binnen gekregen, past perfect. Bijna te perfect, waardoor je erg precies moet plakken. Weerspiegeling op eerste gezicht minder, moet alleen even in de praktijk gebruiken wa de daadwerkelijke werking van het folie is.
Gebruikersavatar
Jager
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 15 oktober 2012, 16:52
Mijn mountainbike: is een fiets gemaakt om offroad te rijden, op onverharde wegen of paden.

Vanaf zaterdag ook te koop bij de Aldi

http://www.aldi.nl/print/kw282013/html5.html#7" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Inmiddels ook bij Rose.
(niet zo scherp geprijsd als bij Aldi)
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
t163kruys
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 18:47

Heb teasi one ruim een maand in bezit, en bevalt mij goed.
Heb reflectie of slecht zicht eigenlijk geen last, komt misschien omdat ik er een bescherm screen op heb geplakt.
Kan zelfgemaakte gpx route van internet downloaden of zelf maken, en dit werkt prima.
Als ik een gpx fietsroute heb opgenomen met de teasi one, en wil die zichtbaar maken google earth, of MapSource word deze file niet herkent.
Heeft iemand hier een oplossing voor.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Even door gpsbabel halen of rtwtool misschien en anders gpsvisualizer.com website of gpssies website converter
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Plaats reactie