Teasi One

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bluto schreef:Kunnen mensen die de Teasi One2 al langer hebben, het verschil omschrijven met de laatste Tahuna software update en de vorige versies?
Ik bedoel dus gebruikerservaringen tov vorige versies.
Changelog heb ik dus al gezien :o
Het ziet er anders uit. Sommige dingen zijn net ietsje handiger; zo is in mapview je snelheidsaanduiding iets groter, en het pijltje linksboven met de volgende afslag is iets groter. Verder geen schokkende wijzigingen, zover ik kan ontdekken.
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Inderdaad: vooral layout-wijzigingen
en hier en daar klein handigheidje (zoals makkelijker profiel wijzigen)
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Sinds die Tahuna update mis ik de laatste "GO" toets.

Bekend probleem bij deze 1e versie.

Wel kut want kwam er pas achter op de fiets dat dat niet werkt.
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

bennie83 schreef:Toch even een vraagje over het uploaden van een route van de Teasi naar Strava.
Ik haal het .GPX van de Teasi naar mijn PC en upload die vervolgens weer via de Strava.com.
Is dit de enigste manier of is er een makkelijkere/snellere manier om dit te doen?
Misschien een domme vraag, maar kun je via Strava.com alleen ritten uploaden die opgenomen zijn d.m.v. de opneem knop (de rode stip), of ook ritten die hij registreert in zijn functie als fietscomputer. Ik gebruik hem namelijk meestal als computer of om te navigeren en neem dan de gereden route niet op. Echter mijn telefoon stopt steeds vaker met registreren na een x aantal kilometer. Dan zou dit wel een uitkomst kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de reacties.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

Emil1 schreef:
bennie83 schreef:Toch even een vraagje over het uploaden van een route van de Teasi naar Strava.
Ik haal het .GPX van de Teasi naar mijn PC en upload die vervolgens weer via de Strava.com.
Is dit de enigste manier of is er een makkelijkere/snellere manier om dit te doen?
Misschien een domme vraag, maar kun je via Strava.com alleen ritten uploaden die opgenomen zijn d.m.v. de opneem knop (de rode stip), of ook ritten die hij registreert in zijn functie als fietscomputer. Ik gebruik hem namelijk meestal als computer of om te navigeren en neem dan de gereden route niet op. Echter mijn telefoon stopt steeds vaker met registreren na een x aantal kilometer. Dan zou dit wel een uitkomst kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de reacties.
Het is inderdaad alleen mogelijk om te uploaden als je op Bewaren hebt gedrukt, alleen dan maakt die er een gpx bestandje van. Dus als je wilt uploaden niet vergeten op Bewaren te drukken, of die aan het bewaren is herken je aan de rode 'opneem' stip bovenin beeld.
Laatst gewijzigd door huppelbas op ma 24 oktober 2016, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Helemaal duidelijk! Dank voor je reactie :-q :-q
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Ik heb soms last van een vervelende bug:
Het doet zich voor wanneer ik een vooraf aangemaakte track (= ingeladen GPX-bestand) volg,
en ik wijk onderweg van de route af: het apparaat brengt me mooi terug naar de route, maar daarna loopt het mis:
SOMS (maar dus niet altijd) springt het hoogteprofiel en de fietscomputer terug naar het begin van de track.

Dus zowel in het hoogteprofiel op het navigatiescherm als in de fietscomputer ("afstand tot bestemming") geeft m'n Teasi aan dat ik terug helemaal in het begin van m'n track zit.
De navigatie zelf, en ook op de kaart loopt alles (gelukkig) goed.
Alleen kan je niet meer aflezen hoe ver je precies nog moet, en zie je niet welke hellingen er nog aankomen.

Nog mensen hier last van?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

kontroll schreef:Ik heb soms last van een vervelende bug:
Het doet zich voor wanneer ik een vooraf aangemaakte track (= ingeladen GPX-bestand) volg,
en ik wijk onderweg van de route af: het apparaat brengt me mooi terug naar de route, maar daarna loopt het mis:
SOMS (maar dus niet altijd) springt het hoogteprofiel en de fietscomputer terug naar het begin van de track.

Dus zowel in het hoogteprofiel op het navigatiescherm als in de fietscomputer ("afstand tot bestemming") geeft m'n Teasi aan dat ik terug helemaal in het begin van m'n track zit.
De navigatie zelf, en ook op de kaart loopt alles (gelukkig) goed.
Alleen kan je niet meer aflezen hoe ver je precies nog moet, en zie je niet welke hellingen er nog aankomen.

Nog mensen hier last van?
Heb exact hetzelfde. Ik weet alleen niet of ik het na de laatste update ook nog heb. Zal er eens op letten.
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

vibemaker schreef:Heb exact hetzelfde. Ik weet alleen niet of ik het na de laatste update ook nog heb. Zal er eens op letten.
Ik had gehoopt dat dit verholpen zou zijn met de laatste update naar Tahuna,
maar helaas... :-{
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Kan die Tahuna er niet gewoon af??
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Ik heb ook exact hetzelfde, zal er eens op letten of dit na de laatste update ook nog optreed.
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Ok, ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.
Zonet even gemeld bij Teasi.
Mocht er meer nieuws van komen, laat ik er hier iets rond weten.
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Ondertussen reactie van Teasi:
as far as I know, if you leave the track, the computer does not return to the beginning to the track, but it calculates the data for the route which leads to the track.
If you reach the track again, it shows the right data for the track again.

I reported this bug some months ago to GPSTuner and they solved it and closed the case, I reopened the case now again. It should be solved with the next update in a few weeks.
Laat ons hopen dat de bug er inderdaad uit is binnen enkele weken, zou knap zijn als ze op een dergelijke korte termijn kunnen reageren & een update uitsturen.
B Rorije
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 11:16

Ik ben heel erg nieuwsgierig of Teasi ook nog een zover komt dat hij met bleutooth aan een telefoon gekoppeld kan worden.
Zou erg handig zijn op vakantie want dan hoeft de laptop niet mee om een rit op strava te zetten.
Weet iemand misschien of hier ook sprake van is???
Macpele
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 29 mei 2015, 20:54

volgens mij met de huidige modellen kan dit niet, er zit immers geen bluetooth chip in. Ik gebruik hem meer voor navigatie en overige informatie (gem. snelheid, afstand, tijd). Voor Strava gebruik ik mijn mobiel.
Plaats reactie