Kaarten via Basecamp op je GPS zetten

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.

Moderator: Rogier

Plaats reactie
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

vr 9 februari 2018, 14:43

Het is een rare foutmelding, maar het ligt niet aan de grootte van de SD-kaart. Soms zit er iets in de kaart waar MapInstall over struikelt en daardoor de kaart niet kan samenstellen; gebeurt wel eens met OSM-gebaseerde kaarten (door de rare foutmelding is niet vast te stellen wat het echte probleem is)

Gelukkig wordt de OFM zowel in PC- als in toestelversie aangeboden, en is het gebruik van MapInstall niet nodig. Download de toestelversie en zet het img-bestand op je SD-kaart (in de map Garmin).
wvdb
All rounder
All rounder

do 14 juni 2018, 11:06

Sinds kort heb ik problemen om de openmtbmaps kaart op mijn garmin 810 te zetten.
De kaart wordt slecht gedeeltelijk geinstalleerd. Dit gebeurt ook bij andere kaarten.
Er is voldoende ruimte op de sd kaart.

ik gebruik basecamp om de kaart erop te zetten
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

do 14 juni 2018, 14:26

wvdb schreef:Sinds kort heb ik problemen om de openmtbmaps kaart op mijn garmin 810 te zetten.
De kaart wordt slecht gedeeltelijk geinstalleerd. Dit gebeurt ook bij andere kaarten.

Ik doe het nog altijd met zijn/haar voorganger Mapsource. Nooit een probleem mee gehad. Verzend meerdere kaarten/kaartdelen tegelijk (OSM, OFM , deels OFM europa) die ik vooraf selecteer.
Vermoedelijk gaat er iets niet goed met het selecteren van de kaarten voor het verzenden naar toestel
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Kapitein Iglo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

vr 15 juni 2018, 07:45

Volgens mij gebruik je sinds de invoering van Basecamp niet meer het programma zelf als kaartinstalleerprogramma, maar een apart programmaatje genaamd Garmin MapInstall. Of is dat bij het installeren van de kaarten zodat ze zichtbaar zijn in Basecamp? Ik haal het even door elkaar misschien.
Sonder Camino Al Apex1 2018
Nukeproof Scout 290 Comp 2017 - FUBAR

Trek Superfly 7 2016 - retired
Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Contacteer:

vr 15 juni 2018, 11:31

Ik vebruik ook Mapsource voor de kaarten. Heeft volgens mij een aantal voordelen.
Maar een kaart half op de SD?
Probeer eens een andere SD.
En liefst via een kaartlezer, niet via de gps.
Some days it's easy, some days it's a fight.
en even de google ranking boosten, thx
wvdb
All rounder
All rounder

za 16 juni 2018, 14:58

kaart geinstaleerd via kaartlezer en Mapsource. Nu werkt het.
Bedankt
Frankv
Mtb fanaat
Mtb fanaat

za 16 juni 2018, 15:34

wvdb schreef:Sinds kort heb ik problemen om de openmtbmaps kaart op mijn garmin 810 te zetten.

Er zit een bug in de laatste update van Basecamp (versie 4.7.0). Het programma MapInstall (at automatisch meekomt) werkt niet goed, waardoor niet-Garmin kaarten slechts gedeeltelijk (en soms helemaal niet) geïnstalleerd worden op het GPS toestel.
Waarschijnlijk heb je deze update geïnstalleerd. Advies is dan ook om terug te gaan naar de vorige versie. Zie ook de diverse topics op het GPS forum van Waypoint (https://forum.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Daar kan je ook vinden hoe je een vorige versie kan terugzetten.
Groeten,
Frank
Plaats reactie