Bryton Rider 50

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
B1885
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 22:51
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead Plus

Paar dagen geleden besteld maar ik zie er nog geen topic van dus dacht laat ik hem maar eens aanmaken.

Misschien jullie niet bekend de Bryton Rider 50 hier 2 links:

review: Bikeradar
http://www.bikeradar.com/news/article/b ... look-28318

Website zelf:
http://corp.brytonsport.com/

Als ik hem in huis heb zal ik wat meer kunnen plaatsen
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Prijzen ?
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ik hoop voor je dat je ooit een kaart kan krijgen voor Europese gebieden, de kans is klein
B1885
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 22:51
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead Plus

De prijs is 170 euro zonder hartslag en cadans en met cadans en hartslag 250 euro.

De kaarten is geen probleem heel west-europa wordt op dvd meegeleverd dit zit in de prijs.

Gisteren binnengekregen ziet er goed uit maar nog niet mee gereden maar in de auto werkt die al perfect
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

B1885 schreef:..... maar in de auto werkt die al perfect
Kan ik me niet voorstellen met zo'n maat schermpje en zonder navigatie :~
B1885
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 22:51
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead Plus

Ik bedoel het denk ik anders als dat jij het opvat. Ik heb er geen gebruik van gemaakt maar ik heb hem vanochtend aangezet en gewoon gereden zonder er actief gebruik van te maken op dat moment.

Bij aankomst alles bekeken ( informatie ). Ik heb geen track ingeladen hem aan me ruit gehangen en een rondje gereden dat zou knap waardeloos zijn idd.
De Staole
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 27 juli 2010, 14:45

B1885, heb je al wat meer ervaringen met dit apparaat? Ik loop er over te denken er ook 1 aan te schaffen
B1885
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 22:51
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead Plus

Hoi Staole,

Tot nu toe ben ik positief verrast door het apparaat. Het werkt goed en voor wat ik er mee wil doe die alles perfect. Ik zelf had nog wat op en aanmerkingen en dit gemaild met de support afdeling. Deze reageert bijzonder snel dus ook hier een positieve ervaring.

Het uitzetten, downloaden en rijden van een voorgeprogrammeerde gps moet ik nog uittesten dus dit kan ik je niet laten weten. Op de mtb heb ik hem nog niet getest aangezien ik nog een 2e houdertje wil aanschaffen. Op de racefiets nu wel een aantal waaronder afgelopen zondag het uit fiets rondje met de tourclub.

Je kan hier het meeste wel zien. p.s. ik fiets zonder hartslag/cadans nog vandaar dat je die niet terug ziet.

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=16481" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijke oordeel is dat waarde tegen opzichte van het geld bijzonder goed is. Tevens is die klein en compact en ik heb hem makkelijk om de stuurpen gemonteerd ( niet op de stuur ). Bang voor het afvallen zoals bij een garmin hoef je niet te zijn.
joers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 19:59
Mijn mountainbike: Cube Acid Grey 'n Green 2011

We zijn een tijd verder...hoe zijn je bevindingen nu?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Hier heb ik ook naar gekeken.
Maar aangezien Garmin de overhand heeft zou ik voor een Edge 705 gaan.
joers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 19:59
Mijn mountainbike: Cube Acid Grey 'n Green 2011

overhand zegt mij niks...dat er meer mensen mee rijden??
Pff...als ik daar naar kijk, zou ik in een Opel Astra rijden, een golden retriever hebben en tennissen ;)
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Yep, misschien wel.. maar dan kom je door Duitsland heen en verder niet.
Dan zijn de onderdelen op :tong
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Apparaat lijkt me er prima uitzien. Zou niet weten waarom dit apparaat net zo goed zo goed zou functioneren als een Garmin, hoewel ik zelf sinds vrijdag een Garmin Edge 800 heb... Maar zou niet weten waarom de Bryton Rider 50 niet aan mijn wensen had kunnen voldoen.

@joers... Garmin heeft idd toch de overhand, wat toch wel wat betekent, of niet? Jouw opmerking begrijp ik niet helemaal, want je schaft wel een Cube aan... :winkie: (past dan ook in het rijtje Astra, golden retreiver en tennissen, toch...?) Op "safe"gaan dus? Bij Garmin GPS en kun diverse topo gebruiken via andere wegen (waardoor hij goedkoper wordt). Bij de Bryton niet weet of dat ook al kan i.c.m. Navteq kaarten, maar het apparaat zelf ziet er prima uit.... :-q
joers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 19:59
Mijn mountainbike: Cube Acid Grey 'n Green 2011

Suntoro schreef: @joers... je schaft wel een Cube aan... :winkie: (past dan ook in het rijtje Astra, golden retreiver en tennissen, toch...?) Op "safe"gaan dus?
...als ik op safe zou gaan en de standaard-massa-fiets had gekocht, had ik een Trek, een Giant, of een Canyon gekocht :) Dát noem ik namelijk de veilige keuzes :)
Mij zegt het niet veel.....dat Garmin meer voorkomt is logisch...Bryton is redelijk nieuwkomer op de markt. Niets zegt mij, dat Garmin dáárdoor beter is.
Verder denk ik dat je mijn post iets te letterlijk neemt :)
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ok, zo zag en zie ik het niet... ;)
Maargoed dit topic ging over de Bryton Rider 50 en ben benieuwd naar de ervaringen. Back OT... Wanneer de antenne en de software in het apparaat ok zijn, kan er weinig mis gaan. Dan is het enkel het aanbod van de topo belangrijk om routes te kunnen fietsen, mits je hem ook daar voor wilt gebruiken... ;). Want ook een telefoon met GPS kan heel makkelijk je tracks loggen en je ziet ook nog eens van alles achteraf op de telefoon op PC...
Plaats reactie