Edge 800 tips & tricks

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

bob. schreef:Ik hoop dat iemand mij hier in de juiste richting kan wijzen. Ik heb al enige tijd een Edge 800 in gebruik. Deze heb ik 2ehands gekocht, maar ik vind dat deze eigenlijk al vanaf de eerste rit niet goed functioneert als ik er nu (achteraf) over nadenk.

Ik heb het idee dat de GPS antenne niet goed functioneert. Bij opstarten (in de buitenlucht) duurt het soms 3 tot 5 minuten voordat ik GPS signaal heb. Vervolgens ga ik fietsen, maar komt het regelmatig voor (met name op de meer technische stukken, waar je veel snelle richting en/of hoogtewisselingen hebt) dat de timer wordt gepauzeerd omdat ik volgens de garmin langzamer dan 5km/h fiets. Ook komt het veel voor dat de snelheid achter blijft op de werkelijkheid. Waar in eerder in het zelfde verzet en (ongeveer) gelijke trapfrequentie 25km/h fiets, blijft de garmin lang op 10 a 15km/h hangen.

Ondertussen rij ik hier al een hele tijd mee, maar ben het nu zat. Iemand hier bekend mee?
Rij je met cadans/snelheidsmeter?
Zoniet dan heb ik dat probleem ook.Denk dat het aan ligt dat de gps niet overal zichtbaar is.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Nee, die heb ik niet gemonteerd. Snelheidsverschil zou daarmee moeten verdwijnen inderdaad.

Maar dat verklaard niet waarom het 3 - 5 minuten duurt bij aanvang van een rit om GPS signaal te vinden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mijn gps, Forerunner 310XT, heeft ook even de tijd nodig om een gps signaal op te pakken. Automatisch start stop functie heb ik uitgezet want die ging veel te vaak uit ondanks gebruik van externe snelheidssensor.

Ik heb de indruk dat een externe snelheidssensor nauwkeuriger is dan enkel de gps.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Jurriaan schreef:Mijn gps, Forerunner 310XT, heeft ook even de tijd nodig om een gps signaal op te pakken. Automatisch start stop functie heb ik uitgezet want die ging veel te vaak uit ondanks gebruik van externe snelheidssensor.

Ik heb de indruk dat een externe snelheidssensor nauwkeuriger is dan enkel de gps.
Dan moet je wel de juiste wielmaat/omtrek gemeten en ingevoerd hebben. Anders meet hij met verkeerde maten
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Jurriaan schreef: Ik heb de indruk dat een externe snelheidssensor nauwkeuriger is dan enkel de gps.
Ik heb een tijdje een externe snelheidssensor op mijn racefiets gehad en die heb ik eraf gehaald omdat er te veel schommelingen waren, de snelheid wisselde nogal snel tussen 15 en 30kmu. Had het idee dat de externe snelheidssensor vaak zijn connectie kwijt was en dan terugviel op de gps. Uiteindelijk maar de externe eraf gehaald.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

bob. schreef:Nee, die heb ik niet gemonteerd. Snelheidsverschil zou daarmee moeten verdwijnen inderdaad.

Maar dat verklaard niet waarom het 3 - 5 minuten duurt bij aanvang van een rit om GPS signaal te vinden.
3 tot 5 minuten is perfect normaal
Na een "verre" verplaatsing (bvb op reis naar Spanje en daar dan de eerste keer uw toestel opzetten) kan het tot 30min duren
Plaats reactie