Kleine GPS-Logger-horloge-vorm

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Ik loop en bike. Als ik mijn route wil loggen maak ik gebruik van mijn Nokia E71 & Sportstracker, en zeker met biken gaat het makkelijk, genoeg punten die opgeslagen worden. Maar met hardlopen een E71 in mijn jaszak is een ander verhaal, simpelweg té groot voor gebruik. Ik maak gebruik van een Polar CS 300 voor biken en lopen en zoek nu een kleine GPS logger, voor mijn part een ander horloge.

Ik gebruik deze alleen om te kijken hoelang de rit/loop is geweest met Google Earth. Dus de data moet te exporteren zijn.

Eigenlijk dus een Garmin 405 maar dan zonder HR en véél goedkoper.
Iemand tips.

Erikje
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Steeds vaker wordt de GPS niet gebruikt als navigatie hulp maar alleen als registratie apparaat om na afloop van een tocht m.b.v. de track te kunnen bekijken hoe men gereden heeft en/of om deze te analyseren op b.v. gereden snelheden onderweg.
Hiervoor is het niet nodig een volwaardige navigatie GPS te kopen maar kan men volstaan met een z.g. (data)logger. Zo'n kleine apparaatje bezit een Sirf III GPS antenne, een intern geheugen en een oplaadbare accu en is precies wat men dan nodig heeft.
(b.v. i-gotU GT-100 usb Travel Logger ; Euro 49,- juli 08 )
Het is simpel met een knop te bedienen en heeft vele (software) toepassingen o.a. om foto's via Google Earth te koppelen aan de plaats waar ze gemaakt zijn.
Hier nog meer modellen.
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

GLOBALSAT GH-615M

(of iets nieuwer/duurder de 625 reeks)

Eveneens verkocht (private label-kloon) bij Decathlon onder de Geonaute Keymaze naam, maar dan wel rond de €130
http://www.geonaute.com/EN/keymaze-500-35058540/" target="_blank

op ebay duitsland rond de 80 à 90 euro. Met HR!!
Synct met Earth, Sporttracks,....
Wel wat groter/lomper dan een 405, maar val al bij al nog mee.
Plaats reactie