Garmin Routeerbare Topo Belux.

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Powerlink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 7 februari 2008, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 29

Hallo mtb-ers,
Zijn er al mensen op dit forum die hun bevindingen kunnen geven over de nieuwe routeerbare Topo Belux.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Powerlink schreef:Hallo mtb-ers,
Zijn er al mensen op dit forum die hun bevindingen kunnen geven over de nieuwe routeerbare Topo Belux.
Ja, wat wil je weten/ horen / zien ? :~
Powerlink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 7 februari 2008, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 29

Wat ik wil weten is of het een verbetering/vooruitgang is t.o.v. Topo België.
Ik begrijp dat hij nu routeerbaar is voor fietsers/wandelaars, dat was de vorige versie niet. Maar vernieuwing is altijd geen verbetering, dus zodoende.
Ben dus nieuwsgierig wat zo al de bevindingen zijn i.v.m. eventueele aanschaf. :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13038
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... betekent dit dat je dus op de allerkleinste paadjes kunt navigeren zoals je ook met City Navigator zou doen? Klinkt wel geinig, ook minder avontuurlijk.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat is percies de betekenis van "routeerbaar"?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13038
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Routeerbaar wil zeggen dat je Garmin aangeeft waar je naar links en naar rechts moet. Zoals een TomTom dus. Niet alle kaarten zijn daarvoor geschikt. Topo Nederland niet, bijvoorbeeld. Je kunt dan wel ergens naartoe navigeren, maar dat zal dan (om de uitleg simpel te houden) altijd in een rechte lijn zijn. Voordeel is dan ook dat je niet hoeft over te schakelen op een routeerbare kaart om ergens te komen (zoals City Navigatorkaarten).

Ik heb er zelf geen ervaring mee, en vraag me dus ook af tot welk niveau de routeerbaarheid gaat... geitenpaadjes in de bergen...?


De topokaart van frankrijk zou ook routeerbaar zijn.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Powerlink schreef:Wat ik wil weten is of het een verbetering/vooruitgang is t.o.v. Topo België.
Ik begrijp dat hij nu routeerbaar is voor fietsers/wandelaars, dat was de vorige versie niet. Maar vernieuwing is altijd geen verbetering, dus zodoende.
Ben dus nieuwsgierig wat zo al de bevindingen zijn i.v.m. eventueele aanschaf. :wink:
Het kaartmateriaal is aangepast. Bebouwing is duidelijker. Omschrijvingen (bv naaldbos et) worden pas zichtbaar bij "mouse-over". Daardoor rustiger beeld. Maar niet iedereen is daar weer blij mee. Detaillering van paden/wegen is gelijk gebleven heb ik het idee. Dus niet elk geitenpad staat erop, maar wel de meest gangbare. Verder natuurlijk ook Lux er nu bij.

De routering werkt prima, net als bij CN, maar nu dus ook onverhard. Is zeker een toegevoegde functie voor als je de topo gaat kopen.
Grote voordeel vind ik dat het makkelijker is om (via routeerbare routes) nauwkeurige tracks te maken.
Powerlink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 7 februari 2008, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 29

Voor iedereen een gezond en sportief 2009 en dat we maar weer veel km's mogen wegtrappen.

[]Grote voordeel vind ik dat het makkelijker is om (via routeerbare routes) nauwkeurige tracks te maken.[/]

Is het dan zo dat je een zelf opgenomen- of gedownloade track kunt volgen dmv ondersteuning van je gps?
Ik bedoel hiermee dat je gps dan van te voren aangeeft dat je links of rechts moet tijdens het volgen van je track.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13038
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Met een routeerbare kaart kan dat inderdaad ja. Dan is het namelijk geen "track" meer, maar een "route"...

Voor meer info, kijk maar eens op forum.gps.nl....
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe gedetailleerd het is, want ik vraag me af of dat routeren wel geschikt is voor de singletracks en de leuke paadjes? Is dat wel het geval of zijn het alleen de brede bospaden?
Work... the eight hours between bicycle rides.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Fanman schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe gedetailleerd het is, want ik vraag me af of dat routeren wel geschikt is voor de singletracks en de leuke paadjes? Is dat wel het geval of zijn het alleen de brede bospaden?
Routing is ook op geitenpaadjes geen probleem, zolang ze maar op de kaart terug te vinden zijn, en daar ontbreekt het dus grotendeels aan :~
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

HuubC schreef:...zolang ze maar op de kaart terug te vinden zijn...
Ja en als dat het heikele punt is, lijkt het me weinig meerwaarde te hebben.
Work... the eight hours between bicycle rides.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Fanman schreef: Ja en als dat het heikele punt is, lijkt het me weinig meerwaarde te hebben.
is afhankelijk van hoe je kaart en de functie wilt gebruiken. :D

Maar als het je enkel te doen is om een gedetailleerdere kaart: niet doen.
De "oude" topo B is daar de betere maar ook al achterhaald.

Met dank aan onze zuiderbuur hier een vergelijking
Powerlink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 7 februari 2008, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 29

Dit kwam ik nog tegen op een forum wederom van onze zuiderburen. Wordt steeds weer wat wijzer. :-D

http://www.gpscenter.be/forum/viewtopic.php?t=4392" target="_blank
Plaats reactie