Deel je koop ervaring GPS, de + en -

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Nu kwam ik bij het zoeken ook meteen die mio 200 weer tegen en vind het gaaf dat deze en de edge touring het verrassings appje hebben. De teasy lijkt me wel degelijk maar net wat minder uitgebreid?
Mio200 heb ik hier ook al een paar keer voorbij zien komen goed en slecht. Garmin edge touring of mio edge kwa gebruiks vriendelijkheid iemand ervaring mee?
RickHavinga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 9 januari 2017, 15:01
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp

Edge touring heeft wat meer mogelijkheiden (bv andere kaarten laden) en is daardoor misschien iets minder gebruiksvriendelijk dan de Mio, maar dat verschil is wat mij betreft behoorlijk klein. De Mio heeft wel een stuk vaker problemen met de waterdichtheid. Mio heeft IPx5 rating, Edge touring IPx7. IPx5 lijkt opzich genoeg, maar in de praktijk zijn er met de Mio cyclo toestellen wel vaak problemen met de waterdichtheid.

Die verassings optie is opzich leuk, maar gaat in principe niet uit van een MTB. Dus je krijgt een wat normalere fietsroute over de verharde wegen.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ja dat had ik al begrepen, wil voor de zomer ook nog even een racefiets aanschaffen en daar zou het verrassings rondje wel leuk zijn.
RickHavinga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 9 januari 2017, 15:01
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp

Voor de racefietser eigenlijk ook niet ideaal. Schelpenpaadjes worden bijvoorbeeld wel meegenomen.
Net als van die vrijliggende fietspaden door de natuur die je steeds meer ziet, daar stikt het in de zomer van de fietsers. Is met een racefiets niet helemaal wat je zoekt lijkt me.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Het is ook niet dat ik hem direct daarvoor koop, zit nu met een gsm houder en gsm op de fiets en wil gewoon graag overstappen naar fietsnavigatie omdat het goed bevalt.
Tevens zie ik dan direct snelheid kilometers enz
Wil gewoon graag een handig niet al te duur apparaatje die me vooral terug naar de auto of camping kan brengen als ik het zelf even niet meer weet.
Dat suprise rondje neem ik zelf niet al te letterlijk omdat je zelf gewoon toch een leuk stukje kan meepakken/overslaan. Wel handig dat je gewoon zonder teveel nadenken een leuk rondje kan fietsen.
Ik kan misschien ook beter even naar de winkel gaan om ze zelf eens te proberen, maar jullie hebben de ervaringen er al mee en tips altijd welkom!
De mio 200 ging mijn voorkeur aan uit maar heb geen zin in waterproblemen en garantie dingetjes.

De edge touring blijft dan weer over. Iemand ervaring met die navigatie ook?
RickHavinga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 9 januari 2017, 15:01
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp

Voor dat gebruik is de Edge Touring prima geschikt lijkt me en zeker voor dat geld is er niet echt wat beters te vinden.
Enige kritiekpuntjes die ik kan bedenken zijn dat het toestel wel moeite heeft om een route over een erg lange afstand te berekenen, maar dat is voor jou niet echt van belang als je hem alleen een route terug naar de auto of camping laat berekenen. En het scherm is opzich prima afleesbaar (vind ik persoonlijk een heel stuk beter dan bijvoorbeeld de Teasi), maar het kan nog wel wat beter. Dan kom je echter op toestellen in een hele andere prijsklasse uit (Edge 820/Edge 1000). Of je moet het handig vinden als het toestel op penlite batterijen ipv een interne accu werkt. Dan ga je naar de outdoor serie van Garmin. Wil je daar wat vergelijkbaars dan kom je op de eTrex touch uit, dan ga je alleen al wel naar de €200/250.

Naar de winkel gaan om verschillende modellen uit te proberen zou ik sowieso aanraden.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Accu heb sowieso mijn voorkeur, ik ga van het weekend is naar de winkel. En eventueel iets meer uitgeven is het probleem niet echt als het echt de moeite ook is. Zal er toch wel wat jaren plezier van gaan hebben hoop ik.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

RickHavinga schreef:En het scherm is opzich prima afleesbaar (vind ik persoonlijk een heel stuk beter dan bijvoorbeeld de Teasi), .
Het scherm van de Teasy is gewoon prima afleesbaar in alle weersomstandigheden. Prijs kwaliteit verhouding is gewoon erg goed. Een regenbui kan hij prima verdragen en de kaarten zijn ook up to date. Ik zou hem toch in overweging nemen als navi voor een beperkt budget.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Afhankelijk van het zonlicht en de inkijkhoek is de "beste" over het algemeen de Edge Touring. De Mio en Teasi zijn ook goed afleesbaar, maar de Edge is beter.

Bij geen zonlicht komt het op de achtergrondverlichting aan en dan doen ze het alle drie even goed.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Heeft er al iemand ervaring met de Bryton 530? Bij de Rider 50 kon je de schermen configureren met de info die je erop wilde hebben, maar ik lees daar niets van terug in de specs. Ik zie wel dat de sensoren die gedetecteerd worden ook worden weergegeven op het scherm.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RickHavinga schreef:Voor de racefietser eigenlijk ook niet ideaal. Schelpenpaadjes worden bijvoorbeeld wel meegenomen.
Net als van die vrijliggende fietspaden door de natuur die je steeds meer ziet, daar stikt het in de zomer van de fietsers. Is met een racefiets niet helemaal wat je zoekt lijkt me.
Je kan toch gewoon kiezen tussen verhard en onverhard? (hier btw een touring+, geen idee of dat verschillend is tov de gewone touring?)
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Hallo allemaal!

Ik ben mij (rustig aan) aan het verdiepen in de wondere wereld van de GPS/fietsnavigatie. Ik zie veel merken voorbij komen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik snap dat het met name ligt aan hoe je hem wilt gebruiken: Ik zal hem 'gewoon' recreatief gebruiken in Nederland. Dus deels op de weg, deels 'off road'. Het gaat mij met name om de navigatie onderweg en het bijhouden van de gegevens (tijd, afstand, snelheid, hoogteverschil, etc.) onderweg. Het liefst te koppelen aan apps zoals Strava. Hartsensor zou mooi zijn, maar is zeker geen vereiste. Prijsklasse tot max. 250 euro. Wie zou mij wat advies willen geven?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben en blijf een tevreden Teasy gebruiker dus mijn voorstel zal je wel kunnen raden. :wink:
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Dice Oldskool schreef:Ik ben en blijf een tevreden Teasy gebruiker dus mijn voorstel zal je wel kunnen raden. :wink:
Is de Teasy ook te verbinden met Strava zodat je de resultaten van je rit kunt uploaden?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb zitten twijfelen tussen de Sigma Rox 11 en de Bryton 530. Ga morgen de 530 bij de LBS ophalen. De duitsers hebben er een mooi woord voor: Preiswert.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Plaats reactie