Edge 705 hoogtemeter van slag

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Mats
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: do 29 november 2007, 11:05
Mijn mountainbike: Cannondale F600 / Scalpel
Contacteer:

Help, mijn hoogtemeter blijft sinds een paar dagen boven de 600 a 700 meter aangeven terwijl ik gewoon in NL zit. Weet iemand hoe ik dat kan resetten? Of zou hij gewoon stuk zijn?
nog een maasvlakte? en het is hier al zo vlak...
__________________
http://www.matthiasveen.nl" target="_blank
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Kun je hem niet kalibreren? Verder ben ik benieuwd wat voor afwijking je GPS aangeeft.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Vraag me af of kalibreren helpt. Het verloopt altijd iets en moet dus af en toe gekalibreerd worden, maar 600-700 meter verloop lijkt me merkwaardig.

Heb je google al geprobeerd? Edge 705 resetten geeft een hoop hits.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Mats
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: do 29 november 2007, 11:05
Mijn mountainbike: Cannondale F600 / Scalpel
Contacteer:

Fanman schreef:Vraag me af of kalibreren helpt....
Hoe gaat dat in zijn werk dat kalibreren? Ik heb net even gegoogled en zal vanavond de harde reset even testen...
nog een maasvlakte? en het is hier al zo vlak...
__________________
http://www.matthiasveen.nl" target="_blank
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Uhm ik ken de Edge serie niet en weet ook niet zeker of je die wel handmatig kan kalibreren. Manual?

Edit: inderdaad niet mogelijk, check dit eens. Zal je wel verder helpen denk ik :-q
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Is dit weer zo'n maandag morgen apparaat ?

Snel op de markt gebracht zonder goede software erbij ?

Je leest bijna niets anders.
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Mijn 305 had ook problemen met de hoogtemeter. Zeer onwaarschijnlijke hoogtes. Al begon hij meestal wel met een realistische waarde. Daarna schoot het omhoog tot wel 20.000 m
Waarschijnlijk heb ik hem zelf gesloopt door stof uit kleine gaatjes in de behuizing te blazen.
Iig heb ik hem terig gestuurd naar Garmin en heb een nieuwe gekregen. Was blijkbaar goedkoper dan repareren.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Mats
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: do 29 november 2007, 11:05
Mijn mountainbike: Cannondale F600 / Scalpel
Contacteer:

Fanman schreef: check dit eens. Zal je wel verder helpen denk ik :-q
bedankt fanman, heeft mij idd verder geholpen. Harde reset gedaan en de hoogte klopt weer.

De laatste keer dat ik hem gebruikt had was een paar weken geleden in Portugal op zo'n 800m boven NAP. Als je het apparaat dan meeneemt naar een plek die veel hoger of lager ligt terwijl het uitstaat blijft de laatste hoogte blijkbaar vaststaan. Niet erg logisch natuurlijk.

@ RobSter: Ben verder erg tevreden met het apparaat. Navigeren en ritten opslaan werkt zonder problemen
nog een maasvlakte? en het is hier al zo vlak...
__________________
http://www.matthiasveen.nl" target="_blank
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Ook mijn 60csx heeft daar af en toe last van. Laatst zat ik hier in Limburg nog op -15 meter. Opnieuw de barometerstand inkloppen helpt bij mij altijd.
Ik kan me niet voorstellen dat de basisfunctionaliteit van de toestellen van Garmin erg veel van elkaar verschillen dus lijkt het me bij de Edge ook het proberen waard (als het tenminste mogelijk is de barometerstand in te kloppen).
Een MTB schijt niet op een bospad
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Tismilucas schreef:Ook mijn 60csx heeft daar af en toe last van. Laatst zat ik hier in Limburg nog op -15 meter. Opnieuw de barometerstand inkloppen helpt bij mij altijd.
Ik kan me niet voorstellen dat de basisfunctionaliteit van de toestellen van Garmin erg veel van elkaar verschillen dus lijkt het me bij de Edge ook het proberen waard (als het tenminste mogelijk is de barometerstand in te kloppen).
Op de Edge kun je de hoogtemeter niet kalibreren, problemen onstaan zoals door Mats al aangegeven: apparaat uitzetten op een bepaalde hoogte en weer aanzetten waar de hoogte aanzienlijk afwijkt (> 300 meter geloof ik). Alleen een harde reset werkt.
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
Plaats reactie