GPSmap 60 csx gaat spontaan uit

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
WK74
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 21 mei 2007, 14:57

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een Garmin GPSmap 60 CSX.
Tot nog toe met erg veel plezier gebruikt op zowel racefiets als mountain bike.
Sinds kort echter schakelt het apparaat zichzelf spontaan uit tijdens een rit.

Meestal gebeurt dit op een wat hobbelig gedeelte, maar soms ook op splinternieuw asfalt.

Iemand enig idee wat de oorzaak, maar nog liever de oplossing zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Is volgens mij een bekend probleem bij sommige Garmin toestellen. Wordt veroorzaakt doordat het dekseltje wat de ruimte waarin de batterijen afsluit, de batterijen niet goed op zijn plaats houdt. Sommige batterijen schijnen wat langer te zijn waardoor dit probleem niet meer voorkomt. Voor meer informatie kun je het beste eens op dit forum kijken: http://forum.gps.nl/index.php
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Ik heb precies hetzelfde probleem :( er is geen verschil tussen accu en batterij.
Djack
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 19:38

Gekend probleem .
Het zijn de veercontacten die bij trillingen even contact verliezen en je geen batterijspanning meer hebt .
Binnen brengen bij dealer en dit wordt onder garantie opgelost ( gesoldeerd ).
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Ik heb gebeld met Notter en daar wordt het voor € 50 opgelost, bij Garmin rekenen ze een 1/2 uur loon. De reparatie is het doorverbinden van de contacten.
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

Mijn Garmin doet dat ook héél af en toe. Ik heb weleens gelezen van mensen die de batterijen strakker leggen met bijvoorbeeld een rubberen lapje. Schijnt goed te werken.
Djack
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 19:38

Het heeft mij onder garantie géén euro gekost .
Je krijgt zelfs een half jaar garantie op de herstelling :-q .

Niet te vlug dus met betalen !
De La Vega
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 8 oktober 2008, 20:49

had het met de mijne ook, terug opgestuurd, want was een bekend probleem, ze moeten ginder terug alles vastsolderen, en klaar was het, tevens niks moeten betalen, voor deze ook al was hij 2 jaar oud
Rush Hornet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 3 november 2007, 22:54
Mijn mountainbike: Cannondale Rush LTD Special

Notter lost inderdaad het probleem op door de contacten aan te passen. De feitelijke oorzaak is dat om onverklaarbare reden oplaadbare batterijen (die gebruiken wij uiteraard altijd in onze GPS60) net een tikkeltje korter zijn. Hierdoor zitten de contacten meteen niet goed en gaan ze na verloop van tijd slechter funktioneren. Bij een racefiets zijn de trillingen sterker en daar komt het probleem dan ook blijkbaar vaker voor. :(

Ik zelf gebruik mijn 60CSx ook al ruim anderhalf jaar op mijn Rush en bijna een jaar op mijn FZ1N (een motor) met veel plezier. :D Ga bijna nooit meer zonder de deur uit. :-q
Plaats reactie