Mountainbike trips LIVE volgen via internet (update!!)

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
RonaldSp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 10:09

Mountainbike trips voortaan LIVE te volgen via internet
Vanaf nu is het via de website www.ttsm.com mogelijk om mountainbike trips via GPS en een mobiele telefoon LIVE te volgen vanachter de computer, tot op de seconde nauwkeurig. Een wedstrijd of recreatieve mountainbike trip is hiermee LIVE te volgen via luchtfoto’s van Google Earth of, voor het eerst, via 3-D luchtfoto’s van Microsoft Virtual Earth.

Foto’s toevoegen en trips terugzien
Eventueel onderweg gemaakte foto’s met de fotocamera van de mobiele telefoon worden direct getoond op de website en worden toegevoegd op de exacte locatie waar de foto is genomen. Daarnaast kan je achteraf je prestaties analyseren aan de hand van snelheid, afstand, hoogte en tijd gegevens en je gereden route nog eens terugzien. Ook trips van andere gebruikers zijn via een satellietkaart eenvoudig te bekijken.

Voorbeeldtrip
Hieronder een link van een mountainbike trip die LIVE is opgenomen en een link naar een Iframe op een weblog, om de mogelijkheden van de website wat te verduidelijken:

www.ttsm.com/map.php5?t=3929
www.runningronald.nl/index.php?itemid=923#more

Gratis gebruik
Het gebruik van de website is volledig gratis. Het enige wat je nodig hebt om van de functionaliteiten gebruik te kunnen maken, is een mobiele telefoon met ingebouwde GPS of een losse Bluetooth GPS-ontvanger en een internetverbinding via de mobiele telefoon. Na een registratie op de website kan er vrij gebruik worden gemaakt van alle functionaliteiten. Daarnaast is de website ook te gebruiken met GPS-dataloggers, waarmee trips achteraf kunnen worden geupload en terug worden bekeken. Behalve voor het tijdens het mountainbiken, is het systeem uiteraard ook geschikt voor andere sport- en recreatieactiviteiten, zoals hardlopen, fietsen of wandelen.
Laatst gewijzigd door RonaldSp op wo 27 augustus 2008, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
MadDuc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 01:39
Mijn mountainbike: Scott Reflex FX25

Werkt nu ook op Windows Mobile 6!!!! Ik ben er blij mee
RonaldSp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 10:09

Vernieuwde versie TTSM LIVE online

Beste geïnteresseerden van TTSM,

Via deze post wil ik iedereen die hier in geïnteresseerd is op de hoogte stellen van het feit dat sinds twee weken de geheel vernieuwde versie van TTSM LIVE voor de mobiele telefoon online staat!

Hoewel het LIVE tracken uiteraard ook nog steeds voor recreatieve doeleinden ingezet kan worden, richt het programma zich nu vooral op de actieve sporter. Zo zijn je snelheid, afgelegde afstand, tijdsduur en hoogte tijdens het sporten zichtbaar, tevens in grafiekvorm. Uiteraard ben je ook nog steeds LIVE te volgen via de website, waardoor ook anderen kunnen zien waar je bent en je achteraf tevens je resultaten kunt analyseren en terugzien.

Daarnaast is het programma nu ook voor veel meer mobiele telefoons beschikbaar! Kijk voor de beschikbaarheid voor jouw mobiele telefoon op de 'download pagina'. Uiteraard is het programma nog steeds gratis te downloaden vanaf onze site (eventuele extra kosten van dataverbruik door je provider niet meegerekend).

We zijn constant bezig om het programma verder uit te breiden en te verbeteren. Kijk voor meer informatie over het programma en de beschikbaarheid voor je mobiele telefoon op www.ttsm.com!
Karperrazzi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 16 augustus 2008, 15:47

Ik heb vernomen dat naar verwachting het programma uitgebreid gaat worden met een hartsklaggrafiek.(einde dit jaar) Vraag mij niet hoe dit technisch gerealiseerd gaat worden. Ik had slechts kort mail contact met de helpdesk.
Plaats reactie