Aantal punten in een route

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Ik heb een Garmin 60CSx, hoewel dat er waarschijnlijk niet zoveel toe doet. Volgens de documentatie (pagina 32) kun je maximaal 250 punten per route gebruiken.

Nu heb ik een route gemaakt, http://www.eiri.nl/images/bernkastel.gpx, met 249 punten. Wanneer ik met MapSource de route bekijk volgt de route netjes de paden die ik heb gemaakt.
Afbeelding.

Wanneer ik de route naar mijn garmijn upload, blijken er veel punten niet zichtbaar op de kaart, hoewel er wel alle, in dit geval 249 punten, lijken te zijn geupload.
Afbeelding
De paarse lijn geeft de route, de blauwe hoe ik werkelijk ben gefietst. Hetzelfde komt voor bij kortere routes met minder punten.

Het is vooral lastig omdat op deze wijze vaak de geen punt staat aangegeven bij de afslagen die ik moet nemen.

Weet iemand wat hier aan de hand is, en nog beter hoe ik het kan voorkomen dat er punten van mijn route ontbreken?
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

Misschien staat lock on Road aangevinkt in de Map setup, die deed me bij mijn etrex legend hcx de das om.
En in de routing Setup, guidance op Off Road zetten.
Ik weet zo niet de verschillen tussen de etrex en de 60Csx.

Maar waarom rij je niet op een track?
Is net zo makkelijk
JE
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

JE schreef:Misschien staat lock on Road aangevinkt in de Map setup, die deed me bij mijn etrex legend hcx de das om.
En in de routing Setup, guidance op Off Road zetten.
Ik weet zo niet de verschillen tussen de etrex en de 60Csx.
Nee, maakt geen verschil.
JE schreef:Maar waarom rij je niet op een track?
Is net zo makkelijk
Toevallig had ik van deze route geen track (hoewel ik dat wel zou kunnen maken met bijv. gpsbabel).

Ik rij onderweg een route met een aantal alternatieve deelroutes. Onderweg wanneer ik op een bepaalde waypoint ben aangekomen, wil ik kunnen besluiten welke variant ik van de route ga volgen. Ik kom dus tussentijds ergens halverwege in de route weer terecht. Ik dacht dat je bij tracks alleen van begin tot einde kon volgen en niet ergens halverwege kan beginnen. Misschien is deze stelling onjuist en kan ik dus idd. beter tracks gebruiken, met het voordeel van meerdere punten per track.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

En zo geef jezelf het antwoord. :-q

Voor het fietsen kan je beter gewoon tracks gebruiken.
En onderweg kan je zo eentje aanpikken. Je zal dan wel
even moeten stoppen en een trackback activeren op de
andere route.

Mijn gps logt aardig wat punten. Deze wordt later tot
maximaal 500 punten teruggebracht. Echter blijft de track
aardig accuraat.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

RobSter schreef:En zo geef jezelf het antwoord. :-q

Voor het fietsen kan je beter gewoon tracks gebruiken.
En onderweg kan je zo eentje aanpikken. Je zal dan wel
even moeten stoppen en een trackback activeren op de
andere route.
Ok dank, zal dit volgende week eens goed bekijken wanneer ik weer op locatie ben.
RobSter schreef:Mijn gps logt aardig wat punten. Deze wordt later tot
maximaal 500 punten teruggebracht. Echter blijft de track
aardig accuraat.
500 punten per track is wel wat weinig (howel toch al veel beter dan bij een route). Ik log een track namelijk om de 5 seconden, omdat ik de trackpunten ook gebruik voor het geotaggen van mijn foto's (achteraf aan de hand van de tijd bepalen waar de foto is genomen). Voor een tocht van zo'n 50km heb ik dan meestal zo'n 3000 punten opgenomen. en moet ik de track dus weer handmatig reduceren. Maar ja zo blijft altijd wat over om te zeuren. Ik kan in ieder geval wel verder met je suggestie

Blijf me nog afvragen waarom een ingeladen route op mijn apparaat punten negeert. Zolang ik minder dan 250 punten gebruik zouden deze toch allen zichtbaar moeten zijn.
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Waarom die niet alle punten laat zien is inderdaad raar.... Ik weet daar ook even geen antwoord op :-{ . Mijn 60CSx geeft je track hetzelfde weer. Het makkelijkst is dan om hem even om te zetten naar een track.

Wat ik wel weet is dat je een track met meer dan 500 punten wel in je GPS kan laden als je de track als een active log inlaadt. Het enige dat je hoeft te doen is de track in Mapsource te hernoemen naar "ACTIVE LOG". Je kan daarbij de track die je gaat rijden ook nog loggen. Je GPS maakt dan een "ACTIVE LOG 001" aan.
Ik maak hier bv gebruik van om de bikersdag van dit jaar mee uit te zetten (samen met Walter, Paul en RT). De gereden track als active log inlezen (met alle punten) en als we dan de track gaan fine-tunen log ik de gefine-tunede rit. Dan de leuke stukjes samenvoegen in Mapsource en klaar!
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Remo schreef:Wat ik wel weet is dat je een track met meer dan 500 punten wel in je GPS kan laden als je de track als een active log inlaadt. Het enige dat je hoeft te doen is de track in Mapsource te hernoemen naar "ACTIVE LOG". Je kan daarbij de track die je gaat rijden ook nog loggen. Je GPS maakt dan een "ACTIVE LOG 001" aan.
Dank. Dat is een mooie tip! Zal ik van het weekend eens uitproberen.
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

Ik log alles op de mini SD , je krijgt dan files met de datum als naam en extensie gpx.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Remo schreef:Wat ik wel weet is dat je een track met meer dan 500 punten wel in je GPS kan laden als je de track als een active log inlaadt. Het enige dat je hoeft te doen is de track in Mapsource te hernoemen naar "ACTIVE LOG". Je kan daarbij de track die je gaat rijden ook nog loggen. Je GPS maakt dan een "ACTIVE LOG 001" aan.
Heb dit geprobeerd, maar vindt het toch jammer dat je tijdens de rit geen verschil meer ziet tussen de gereden track van dat moment en de te volgen track. Persoonlijk vindt ik het beter werken wanneer ik de track opgedeel in deeltracks of het aantal punten reduceer tot tracks van max 500 punten. Ik zie dan op mijn kaart altijd de verschillende alternatieve tracks in het zwart op mijn kaart.

Evt. kan ik met MapSource eerst een route aanmaken, waarbij je dan het gemak hebt om verschillende route punten naderhand toe te voegen of te verschuiven, en dan nadat je klaar bent de route naar een track omzetten met gpsbabel.
Plaats reactie