vraagje

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
RobertV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 18:01

Hallo allemaal,

Een collega van mij zit momenteel in Amerika. Nu heeft hij aangeboden iets mee te kunnen nemen daar vandaan.
Nu zit ik er aan te denken om een GPS mee te laten nemen.
Alleen heb ik niet zo veel tijd meer om dit goed te onderzoeken of het bv verstandig is om een gps uit Amerika mee te laten nemen.

Ik zit tussen 2 modellen te twijfelen: (laten we het gelijk goed doen)

De Garmin 60CSx of de eTrex Vista® HCx

Hoe zit het met de topokaarten?
Moeten de kaarten van bv nederland of oostenrijk apart bijgekocht worden? Kan je ook zonder kaart nog goed navigeren?

Gezien de korte tijd die ik nog heb vraag ik jullie om advies.

Alvast dank voor jullie hulp!

RobertV
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

RobertV schreef:
De Garmin 60CSx of de eTrex Vista® HCx

Hoe zit het met de topokaarten?
Moeten de kaarten van bv nederland of oostenrijk apart bijgekocht worden? Kan je ook zonder kaart nog goed navigeren?
Voor de prijs daar zou ik de GPSmap60 C(s)x mee laten nemen.
Hij wordt (bijna zeker) geleverd met alleen de Amerikaanse basismap.
Strikt genomen heb je, indien je gebruik maakt van tracks, geen kaart nodig in je GPS om te navigeren. Maar dan kun je net zo goed een Geko kopen ....
Als je de GPS puur wilt inzetten bij het fietsen is het aan te raden de TOPO kaarten te gebruiken. Anders kun je ook denken aan CityNavigator.
jebice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 5 augustus 2003, 19:31
Mijn mountainbike: Ventana El Capitán
Contacteer:

Denk er wel aan dat als je aanspraak moet maken op je garantie, dat je net zo goed een gps in Ned had kunnen kopen omdat je hem dan moet opsturen( +dat je hem lang kwijt ben)
Dopehead.NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: ma 8 oktober 2007, 22:47
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29er
Contacteer:

Volgens mij gaan alle Garmins naar de UK voor garantie en reparaties, en maakt het niet uit of het een EU of een USA model is.
Althans dat heb ik hier op het forum ergens gelezen, geen ervaring mee.
Bovendien kosten de Garmins in NL bijna of soms helemaal het dubbele van een USA import. (zeker als ie zo door de douane komt)
Dus in dat geval is het bij het compleet stukgaan en vervangen (door weer een USA versie) van je garmin nog steeds voordeliger.
Als hij oficieel door de douane gaat, en je moet bijbetalen word het voordeel minder, maar is het nog steeds de moeite.
hmmmm, Doughnuts............
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

jebice schreef:Denk er wel aan dat als je aanspraak moet maken op je garantie, dat je net zo goed een gps in Ned had kunnen kopen omdat je hem dan moet opsturen( +dat je hem lang kwijt ben)
Onzin. Ik heb mijn GPS 60CSx uit Amerika laten overkomen en een tijdje later had ik een grote barst in mijn scherm. Alle Garmin apparaten uit Europa worden naar de UK gestuurd ter reparatie. Als het een amerikaans model is kan deze ook hierheen. Als het garantie is moet je alleen de verzendkosten naar de UK betalen. De terugreis vergoeden zij. Is het geen garantie dan krijg je vooraf te horen wat het geintje gaat kosten. Zie ook hier voor meer info en vooral de voorlaatste post.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
Plaats reactie