GPS aanschaffen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
celeron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 8 september 2003, 18:45
Mijn mountainbike: Grand Canyon Al 8.0 | Fox terralogic | full XT | DT Swiss X 1700 | Formula RX
Contacteer:

Dag allemaal,

Ik ben van plan om een GPS aan te schaffen. Nu heb ik een tijdje lopen zoeken op internet, maar ik kom er niet helemaal uit. Veel modellen worden of zijn vervangen door nieuwe. Daarom had ik het idee om hier maar eens wat te vragen.

Wat wil ik met de GPS:

In eerste instantie niet verdwalen als ik ga wandelen of fietsen.
Een route downloaden of uploaden naar de GPS, zodat ik mijn eigen gereden routes naar andere kan sturen en hun routes kan rijden. Tevens wil routes die van internet download kunnen rijden.

Ook zou ik het wel handig vinden als ik kaarten op de GPS kan zetten, zodat ik me kan oriënteren waar ik ben als ik verdwaald ben. (Bij welk dorpje ben ik in de buurt e.d.)

USB aansluiting en compatible met MAC OS.

Omtrend budget kan ik simpel zijn. Liefst zo min mogelijk, maar wil niet graag inleveren op hierboven genoemde functies.

Verder ben ik een volledige newbie op dit gebied en zou ik dus niet weten waar ik nog meer rekening mee moet houden.

Hoop dat jullie mooie tips voor me hebben.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Alle huidige GPS toestellen met kaartfunctie voldoen wel aan de rest van je eisen. Wordt dus een kwestie van budget.
Kijk maar in de userlist naar wat er zoal gangbaar is hier op het forum.

Grootste probleem zal nog wel zijn dat MAC OS compatible.
Kijk effe verder hier op het forum naar het bericht over "Bobcat" dat is de huidige stand van zaken bij Garmin.
Wellicht dat iemand anders daar iets vanaf weet aangaande andere merken.

Succes
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Yep, wat HuubC aangaf.

Verder is een Venture HC een ge*l apparaatje voor weinig.

www.redcoon.nl heeft een in de aanbieding :-q
Plaats reactie