gpsmap 60Cx vs gpsmap 60CSx

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

vandaag de mh2d van 2004 na gereden met gps,wat is dit gaaf zeg.zo kom je nog eens op plekken waar je anders niet zou komen en als je van de originele route´s van limburg afwijkt kom je helemaal geen andere bikers tegen.
het schermpje is voor mij goot genoeg,had de schaalvehouding op 1:50m gezet en dat was erg goed te volgen.
ben echt blij met m´n gps-je en ik denk echt wel dat ik hier veel plezier van ga beleven.
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Weer een tevreden GPSér erbij :bier:
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

is het verstandig om hiervoor ook een ram mount aan te schaffen?
ik heb vooralsnog geen problemen met de gewone houder voor op de fiets,in limburg ging het eigenlijk wel prima.
Of is dat maar 2 keer en dan ding is kapot?
It never gets easier, you just go faster.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

furius schreef:is het verstandig om hiervoor ook een ram mount aan te schaffen?
ik heb vooralsnog geen problemen met de gewone houder voor op de fiets,in limburg ging het eigenlijk wel prima.
Of is dat maar 2 keer en dan ding is kapot?
Voor wat het waard is: hier ook geen problemen met de GPSMap 60 en de Garmin stuurhouders. Eentje zit al drie jaar zonder enig probleem op het stuur van de mountainbiketandem, de ander op de racetandem. Wel even het polsbandje om het stuur wikkelen ..... :-q
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Had een topic geopend over de legend hcx en de vista hcx maar ben toch verliefd geworden op de 60 cx. Er zit standaard een 64mb micro sd kaart bijgeleverd. Is dat voldoende of raden jullie een 2 gig kaartje aan zodat topo nederland er helemaal op kan? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Alf schreef: .... of raden jullie een 2 gig kaartje aan ...
koop je op het moment voor minder dan 20 E. dus ..............
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Alf schreef:Is dat voldoende of raden jullie een 2 gig kaartje aan zodat topo nederland er helemaal op kan?
Ik heb graag meer kaart informatie bij me. Irritant als je fiets en komt buiten het gebied waar je kaarten van hebt geladen, althans heb ik een aantal keer in Duitsland gehad, maar heb dan meestal ook vaak een groot aantal city navigator (wegenkaarten) kaarten geladen.

Je kan het een beetje zien, door in MapSource de kaarten aan te klikken. Je ziet dan hoeveel ruimte je nodig hebt. Verder wil je (of ik in ieder geval) ook wat ruimte overhouden om tracks op te slaan op je SD kaart. Een track is al snel (bij mij omdat ik log per 5 sec.) 250 kb.

Weet iemand overigens of je ook de MicroSD SDHC kaarten kan gebruiken (> dan 2Gb)? (sorry voor deze offtopic vraag)
Digital P
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 19:07
Mijn mountainbike: Cannondale Rush 600; Gazelle HeavyDutyNL
Contacteer:

eiri schreef:
Alf schreef:Is dat voldoende of raden jullie een 2 gig kaartje aan zodat topo nederland er helemaal op kan?
Ik heb graag meer kaart informatie bij me. Irritant als je fiets en komt buiten het gebied waar je kaarten van hebt geladen, althans heb ik een aantal keer in Duitsland gehad, maar heb dan meestal ook vaak een groot aantal city navigator (wegenkaarten) kaarten geladen.

Je kan het een beetje zien, door in MapSource de kaarten aan te klikken. Je ziet dan hoeveel ruimte je nodig hebt. Verder wil je (of ik in ieder geval) ook wat ruimte overhouden om tracks op te slaan op je SD kaart. Een track is al snel (bij mij omdat ik log per 5 sec.) 250 kb.

Weet iemand overigens of je ook de MicroSD SDHC kaarten kan gebruiken (> dan 2Gb)? (sorry voor deze offtopic vraag)
Yup dat kan, ik heb 4 gig erin zitten (60csx). En dan heb je nooit ruimte gebrek, heel west europa erop inclusief Topo BE, NL, DLD en nog steeds genoeg ruimte over.
De man die het wiel uitvond was een idioot.
De man die de andere drie uitvond een genie.

[Sid Ceasar]
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Digital P schreef: Yup dat kan, ik heb 4 gig erin zitten (60csx). En dan heb je nooit ruimte gebrek, heel west europa erop inclusief Topo BE, NL, DLD en nog steeds genoeg ruimte over.
Over zo'n kaartje zit ik ook te denken. In het verleden werd wel gewaarschuwd dat bepaalde merken/types minder goed zouden functioneren. Welke kaart heb jij erin zitten?
Digital P
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 19:07
Mijn mountainbike: Cannondale Rush 600; Gazelle HeavyDutyNL
Contacteer:

Sandisk 4 Gb Micro SD (nu ook te verkrijgen in 8 Gb). Te koop bij b.v. Dixons.
De man die het wiel uitvond was een idioot.
De man die de andere drie uitvond een genie.

[Sid Ceasar]
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Leuk hè als je van plan bent een gps aan te schaffen om dan 100 keer per dag op een gps site te kijken. Het begon met een legend of vista hcx, toen een gps 60 cx maar een paar tientjes erbij en je hebt de csx :oops:
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Of een Edge 705 :-q
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

RobSter schreef:Of een Edge 705 :-q
Maar dan heb je er nog geen topo bij en bij de csx wel
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
Plaats reactie