Route op terschelling.

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Digital P
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 19:07
Mijn mountainbike: Cannondale Rush 600; Gazelle HeavyDutyNL
Contacteer:

Ik heb laatst op terschelling een aardige route van zo'n 30 km gefietst. De track vind je hier http://www.forwardreggae.com/mtb/terschelling.gpx

Er zaten wel een aantal stukken tussen welke alleen te lopen waren door het vele stuifzand waar totaal niet doorheen was te komen met de fietst. Dit zijn de gebieden in de rode cirkels in onderstaand plaatje. Deze plekken dus beter vermijden. (dit wil niet zeggen dat je op andere plekken geen stuifzand tegenkomt, alleen zijn het daar niet zulke lange stukken).

Afbeelding

Verder zit er tussen de verschillende bossen nogal wat fietspad wat natuurlijk minder spectaculair is, maar goed hierdoor zie je wel een aardig stuk van het eiland.
Soms moet je de paden echt zoeken aangezien ze niet altijd als dusdanig zichtbaar zijn.

Groeten en veel plezier.

DP
De man die het wiel uitvond was een idioot.
De man die de andere drie uitvond een genie.

[Sid Ceasar]
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb je die route van te voren uitgestippeld ?

En dat probleem met stuifzand, was dat niet op te lossen met andere bandenkeuze ?

Lijkt me wel kicken zo'n route maar dan langs het strand :)
Digital P
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 19:07
Mijn mountainbike: Cannondale Rush 600; Gazelle HeavyDutyNL
Contacteer:

Route had ik eerst uitgestippeld achter de computer de route die je hier ziet is de daadwerkelijk gereden route en wijkt wat af van de eerder geplande route door het ontbreken/niet vinden van paden(voor zover ik weet geheel legaal en niet over privé terrein, de enge discussie die je kan krijgen met de boswachter, is bij die paden welke niet als zodanig herkenbaar zijn maar wel op de topo kaart als track staan vermeld).

En banden keuze, misschien dat tractorbanden konden helpen maar dat weet ik niet.
Ik heb zelf maar één set banden (nml. die op de fiets zitten) en deze liepen vol met het wat vochtige zand. Tevens is de laag zand zo dik dat je geen vaste ondergrond raakt dus is alsof je in de vla aan het fietsen ben.
Ander probleem is dat als je vaak je voeten op de grond zet je plaatjes onder je schoenen ook vollopen met zand waardoor je zeer lastig in de pedalen komt.

DP
De man die het wiel uitvond was een idioot.
De man die de andere drie uitvond een genie.

[Sid Ceasar]
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ziet er mooi uit, lijkt me erg leuk om die een keer te gaan rijden :D

Martijn
NextBikeParts
Ride your own way!
Plaats reactie