voor en nadelen gps

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Je hebt toch al een mooie POLAR C200 ?
Wil je soms met 2 hartslagmeters rondfietsen ?
Dat wil ik graag dan wel eens zien :D

Ga eens kijken naar een Venture HC, dat is meer voldoende en kost tegenwoordig plm 200 euro.

Trouwens, als je nu al niet weet hoe een Fietscomputer werkt wat moet je dan met een GPS :>
racoonpowercow
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 937
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 15:20
Mijn mountainbike: specialized fsr xc expert

RobSter schreef:Je hebt toch al een mooie POLAR C200 ?
Wil je soms met 2 hartslagmeters rondfietsen ?
Dat wil ik graag dan wel eens zien :D

Ga eens kijken naar een Venture HC, dat is meer voldoende en kost tegenwoordig plm 200 euro.

Trouwens, als je nu al niet weet hoe een Fietscomputer werkt wat moet je dan met een GPS :>
Raak ik de weg niet meer kwijt :)
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

racoonpowercow schreef:
RobSter schreef:Je hebt toch al een mooie POLAR C200 ?
Wil je soms met 2 hartslagmeters rondfietsen ?
Dat wil ik graag dan wel eens zien :D

Ga eens kijken naar een Venture HC, dat is meer voldoende en kost tegenwoordig plm 200 euro.

Trouwens, als je nu al niet weet hoe een Fietscomputer werkt wat moet je dan met een GPS :>
Raak ik de weg niet meer kwijt :)
In Nederland de weg kwijt raken :~
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
racoonpowercow
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 937
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 15:20
Mijn mountainbike: specialized fsr xc expert

iemand die een winkel in nederland kent waar ze goede uitleg geven over hoe een bepaalde gps werkt?
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

In Zwolle aan de Hogekampsweg zit een buitensport zaak die ook GPS systemen verkoopt. Ik heb daar altijd deskundig advies gehad over het buitenleven. Je kunt het daar eens proberen.

Leerentveld buitensport
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

racoonpowercow schreef:iemand die een winkel in nederland kent waar ze goede uitleg geven over hoe een bepaalde gps werkt?
De beste is Waypoint, die zit in Rijssen (of notter/wierden) en Moordrecht.

Die hebben ook een site www.gps.nl en een forum

en je kan ook veel op dit forum lezen .... als je tenminste niet verwacht 10x hetzelfde bevestigd te krijgen. Beetje zelf googlen kan ook geen kwaad ....

maar weet jij wel wat je minimale eisen zijn van een gps ? Waarom denk jij een gps nodig te hebben ? Heb je tot nu toe een gps gemist ? Of wil je graag een gps hebben en zoek je nu een excuus om er een te kopen ?

Voor alleen de bossen bij epe is het name klinkklare onzin om alleen daar een gps voor te kopen.
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

racoonpowercow schreef:iemand die een winkel in nederland kent waar ze goede uitleg geven over hoe een bepaalde gps werkt?
Alle GPS'en werken hetzelfde. Alleen de bediening is vaak anders maar daarvoor zijn de gebruikershandleidingen en forums en ......
racoonpowercow
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 937
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 15:20
Mijn mountainbike: specialized fsr xc expert

HuubC schreef:
racoonpowercow schreef:iemand die een winkel in nederland kent waar ze goede uitleg geven over hoe een bepaalde gps werkt?
Alle GPS'en werken hetzelfde. Alleen de bediening is vaak anders maar daarvoor zijn de gebruikershandleidingen en forums en ......
Dat is waar, maar een goede uitleg bij aanschaf is ook wel ideaal.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

racoonpowercow schreef: Dat is waar, maar een goede uitleg bij aanschaf is ook wel ideaal.
..... uuuch ............. heb je effe ? :D

Ga bij voorkeur op een héél rustig dag en probeer van te voren toch al het een en ander te lezen. De meeste handleidingen zijn n.l. op het internet te vinden. Succes
roenies
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 15:49
Mijn mountainbike: Pronghorn 130 mm en Scott 29

Denk vooral aan de SirfIII chipset! Ga je met minder het bos in, dan heb je een zeer grote kans dat de ontvangst wegvalt. Op de bike in het bos gebruik ik een Gpsmap 60Cx en heb altijd en overal ontvangst
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

roenies schreef:Denk vooral aan de SirfIII chipset! Ga je met minder het bos in, dan heb je een zeer grote kans dat de ontvangst wegvalt.
De chipset is inderdaad van belang, maar daarnaast ook de afstelling.
Deze kan zeer scherp zijn waardoor het signaal snel wegvalt of een stuk toleranter waardoor het lijkt alsof er continue ontvangst is.
In de praktijk is het nooit een echt probleem dat tijdens het navigeren de ontvangst wel eens wegvalt; het wordt n.l.weer snel genoeg opgepikt en via de tracklijn kun je toch genoeg "vooruit kijken".
Als je maar in beweging blijft en niet gaat stilstaan :D
Plaats reactie