aanschaf GPS

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jos Heerkens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 15 december 2007, 19:41

hallo bikers,

wie kan mij een goed advies geven in de aanschaf van een nieuwe GPS, ik gebruik al zo'n jaar of 10 de garmin GPS, maar die komt echt uit de beginnerstijd, ik wil er een die mijn gefietste route weergeeft, maar waar ik ook een route kan invoeren, van alle nieuwtjes op het gebied van maps en zo ben ik niet meer op de hoogte, wie helpt mij op weg.... :~
its better to bike 1 mile than to read a thousand books
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Hallo Jos,

Eerst 2 vragen...

Wat is je budget ?
Wat zijn je eisen ?
Jos Heerkens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 15 december 2007, 19:41

Hoi Robster,

bedankt voor jou snelle reactie, budget is minder belangrijk, ik koop liever iets waar ik nog jaren mee kan doen, naar alle wensen, dan dat ik nu snel iets aanschaf en vervolgens na een bepaalde tijd er achter kom dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt.
eisen, dat is voor mij als leek moeilijk, ik wil wel na een tocht kunnen zien op de computer waar ik geweest ben, en ik wil route's kunnen ingeven, zodat ik van te voren een tocht kan uitzetten....
its better to bike 1 mile than to read a thousand books
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

tracks opslaan en tracks kunnen narijden wil je dus iig, gezien je bovenstaande post, maar dan kan bijna iedere outdoor-gps.

wil je ook kaartmateriaal kunnen zien tijdens rijden ? (en dat kan tot op bospad-nivo)

wil je dat de gps ook als hartslagmeter/fietspc kan fungeren ? (dan kom je meer richting de garmin edge serie)

wil je dezelfde gps ook kunnen gebruiken in auto, en daar dan ook routes kunnen uitrekenen ?

puur mtb gebruik komen meestal uit op de garmin gps60-serie of de garmin etrex serie
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Jos Heerkens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 15 december 2007, 19:41

hoi ted,

ik wil idd op kaartmateriaal kunnen rijden en wel het liefst op bospad niveau, vwb hartslagmeter en fietspc......helaas net een laten monteren, jammer....
de optie om in de auto te kunnen gebruiken is niet echt noodzakelijk, maar als dat verder geen belemmeringen met zich meebrengt wellicht een optie...

gr. Jos.
its better to bike 1 mile than to read a thousand books
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Jos Heerkens schreef:hoi ted,

ik wil idd op kaartmateriaal kunnen rijden en wel het liefst op bospad niveau, vwb hartslagmeter en fietspc......helaas net een laten monteren, jammer....
de optie om in de auto te kunnen gebruiken is niet echt noodzakelijk, maar als dat verder geen belemmeringen met zich meebrengt wellicht een optie...

gr. Jos.
ter verduidelijking, met op kaart rijden bedoel ik het volgende : de te rijden route zie je zowieso op je scherm (anders heb je niets aan de gps), wat ik bedoel is dat je ook extra dingen ziet, als andere bospaden of wegennet

en wegkaarten (voor uitrekenen van routes voor auto op toestel zelf ipv thuis op pc, incl. herberekenen bij fout rijden) of topo-nl kaarten (puur achtergrondsplsaatje metr info over wegen, paden, water en hoogtelijnen) kosten uiteraard geld , mits niet illigaal gedownload ;)

op www.gps.nl staan veel garmins, kijk eens bij de etrex serie en gps60 serie wat je aanstaat, er zijn erg veel bijna gelijke toestellen met minime, maar vaak ook zo belangrijke verschillen en heb je gelijk een indruk wat iets kost ;)
Laatst gewijzigd door ted op zo 30 december 2007, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

En... kijk eens in het staatje 'GPSUSERS' welke de meeste bikers gebruiken.

Dat is op dit moment de Garmin GPSmap 60 CSx
Kijk hier maar eens voor de details.
Onderin zie je een vergelijkingstabel.
roenies
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 15:49
Mijn mountainbike: Pronghorn 130 mm en Scott 29

Die 60csx is een geweldig apparaat. Heb zelf de 60cx, zit op het automatische kompas niet zoveel verschil in. Wat voor mij belangrijk was is de ontvangst in het bos van de gps, en die is met de sirfIII chipset gewoonweg perfect. Dus bespaar niet op een wat goedkoper model als je toch vaak het bos opzoekt. Behoorlijk frustrerend als tijdens het biken de ontvangst telkens wegvalt.
Plaats reactie