Google earth vraagje

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Mats
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: do 29 november 2007, 11:05
Mijn mountainbike: Cannondale F600 / Scalpel
Contacteer:

Weet iemand hoe je de lengte kunt achterhalen van een pad dat ik in google earth getekend heb? De enige oplossing die ik tot nu heb kunnen ontdekken is om er met de liniaalfunctie een nieuw pad overheen te tekenen. Dat moet toch simpeler kunnen?
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

ik kan em saven in google earth als kml file, dan omzetten mbv gpsbabel naar ozi plt file en dan zie ik de afstanden en de totaal afstand

mocht je niet een gps programma hebben dan saven als Garmin mapsource text file (tab delimited), die openen met excel en dan even wat optellen

JE
Mats
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: do 29 november 2007, 11:05
Mijn mountainbike: Cannondale F600 / Scalpel
Contacteer:

JE schreef:ik kan em saven in google earth als kml file, dan omzetten mbv gpsbabel naar ozi plt file en dan zie ik de afstanden en de totaal afstand

mocht je niet een gps programma hebben dan saven als Garmin mapsource text file (tab delimited), die openen met excel en dan even wat optellen

JE
Wow, toen ik je uitleg las raakte ik even in paniek. Ik had ook je tip over excel niet gezien. Ik heb idd (nog) geen GPS. Het is nu helemaal gelukt.
Mijn dank is groot... :wink:
Laatst gewijzigd door Mats op wo 12 december 2007, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
nog een maasvlakte? en het is hier al zo vlak...
__________________
http://www.matthiasveen.nl" target="_blank
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

ik moest het eerst zelf even uitzoeken, later heb ik dit erbij ge-edit
JE
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Inderdaad, met Ozi en/of Garmin software lukt het best.
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Heb je geen kaartmateriaal van garmin? Anders kun je het pad in hun software tekenen, zie je meteen de afstand. Anders kun je nog de kml->gpx convertor downloaden van het google earth community forum. Dan kun je de afstand wederom in mapsource of vergelijkbaar opmeten.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Gebruikersavatar
Oetzi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 18 april 2007, 23:01
Mijn mountainbike: Bianchi Grizzly

Eenvoudig progje:
http://www.emaltd.net/google/gec/utilit ... x.asp?l=en

Dit werkt heel makelijk, Je kopieert het google Path en paste het in het veld en druk op calculate.

Afbeelding

Afbeelding
Rose
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 15 december 2007, 00:50

Is het ook mogelijk om een route te tekenen in Google maps en deze dan opslaan alvorens naar je Edge te laden?
Gebruikersavatar
Oetzi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 18 april 2007, 23:01
Mijn mountainbike: Bianchi Grizzly

Rose schreef:Is het ook mogelijk om een route te tekenen in Google maps en deze dan opslaan alvorens naar je Edge te laden?
In Google Earth zit een mogelijkheid om een "pad" te tekenen (optie "pad toevoegen"
Dit pad kun je dan opslaan als kmz of kml bestand. Dit bestand converteer ik dan met behulp van http://www.gpsies.com/upload.do?uploadMode=convert naar het Garmin format
Rose
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 15 december 2007, 00:50

Bedankt, maar hoe nu een tcx, crs of een gpx in google earth laden? Ben maar aan het rommelen maar lukt nog niet echt.
Gebruikersavatar
Oetzi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 18 april 2007, 23:01
Mijn mountainbike: Bianchi Grizzly

Rose schreef:Bedankt, maar hoe nu een tcx, crs of een gpx in google earth laden? Ben maar aan het rommelen maar lukt nog niet echt.
Gpx kun je rechtstreeks in Google Earth laden "sleur en pleur"
Tcx en crs kun je ook met http://www.gpsies.com/upload.do?uploadMode=convert omzetten. Je moet er dan een kml of gpx bestand van maken.
Rose
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 15 december 2007, 00:50

bedankt voor de tip
Iedere keer als ik het betreffende bestand laad in google earth dan komen ook de andere bestanden mee. Het lijkt wel of geschiedenis in zijn totaliteit meegenomen wordt terwijl ik toch de laatse route heb geselecteerd.

Verder als ik google earth opstart is mijn laatste route ook zichtbaar. Hoe kan ik dit weg krijgen?
Ik had gehoopt dat ik een blauwe lijn zou zien als route maar in plaats daarvan zijn het allemaal zwarte blokjes geworden. Moet nog heel wat leren.

wat moet ik doen?
Plaats reactie