Etrex naar Edge

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
freeriderr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 24 juni 2005, 22:28
Mijn mountainbike: Cannondale FLASH HI-MOD 29'ER 3

Momenteel heb ik een Etrex vista in zwart-wit en ik gebruik mapsource kaarten.
Nu ben ik van plan een Edge te kopen en heb ik 2 vragen.
1) Zit er bij de Edge ook kaartmateriaal??
2)Zo niet, kan ik mijn "oude" mapsource op dit toestel draaien in kleur?? (is mapsource zwart/wit of ligt het aan mijn edge??)
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Welke mapsource kaarten?
Welke Edge?

Topo + wegenkaarten (Metroguide/Cityselect) zijn gewoon kleur, maar de huidige Edge's hebben geen mapping functionaliteit, alsook gebrek aan een kleurenscherm.
Kraksontracks
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 november 2007, 19:58

- Bij een Edge zit nooit kaartmateriaal (bij geen enkel outdoor Garmin trouwens).
- Momenteel zijn er geen Edge toestellen die kaartmateriaal kunnen tonen. Ik denk dat je dan ook bedoelt dat het aan je Etrex ligt en niet aan je Edge? Zo ja, dat ligt dus aan je Etrex.
- Mapsource is geen kaart maar gewoon een interface tussen je pc en je gpsr. Dient ook om Garmin kaarten op je pc te tonen en te bewerken.
- Garmin kaarten zijn steeds in kleur.
- Vanaf begin volgend jaar komt de Edge 605/705 op de markt. Hier kan je wel kaarten op tonen (in kleur). Probleem is dat Garmin sinds september ll zijn licentie policy heeft gewijzigd. Je kan maar één licentie meer krijgen per toestel. Wens je bv. City Navigator te draaien op een 2de toestel (een nieuwe Edge dus) zal je een nieuwe licentie moeten kopen. Voor een topo hangt het af van land tot land. De topo NL kan je draaien op meerdere toestellen (maar dan maar weer op 1 pc), de topo B op 2 toestellen en voor de topo FR moet je betalen voor een 2de unlock.
Plaats reactie