gps aan rugzak

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Vraagje aan de gps'ers onder ons: heeft iedereen zijn gps op het stuur zitten of heeft iemand de gsp aan zijn rugzak gemonteerd?

je hebt wel van die gsm tasjes (http://www.camelbak.nl/images/60115.jpg ), maar zo zie je niets van je gps. Is er al iemand die een tasje heeft gevonden waar je gps zichtbaar in geplaats kan worden?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Als je alleen tracks wilt loggen (opslaan) kan je het in je rugzak stoppen.
Je moet dan wel uitgaan van een gevoellige antenne. Anders heb je veel
dropouts.
Powder Ranger
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 9 september 2007, 21:44
Mijn mountainbike: Cube Reaction
Contacteer:

Ik heb m'n gps op het stuur zitten. Maar waarom wil je een tasje om je gps? Je kan hem toch gewoon in / aan de rugzak doen?
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

in de rugzak zeker, dat heb ik al eens gedaan met mijn pda (alleen tracks opslaan).

Wil nu met gps ook de route zien, hoe zou ik de gps dan vast moeten maken (zonder dat deze aan mijn rugzak bungelt)?

Ollie
Powder Ranger
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 9 september 2007, 21:44
Mijn mountainbike: Cube Reaction
Contacteer:

Als je onder het rijden wil zien wat voor route je rijdt, dan zit er niks anders op dan aan je stuur vast maken lijkt me. In of aan je rugzak is dat niet erg praktisch, tenzij je steeds wil stoppen om op je gps te kijken.
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

ollie schreef: Wil nu met gps ook de route zien, hoe zou ik de gps dan vast moeten maken (zonder dat deze aan mijn rugzak bungelt)?
Als je permanente controle wilt en er van uitgaande dat je gaat fietsen, is de enige plek op het stuur of op de stuurpen.

Wil je heeeel af en toe eens kijken waar je zit ten opzichte van de track/route dan kun je kiezen voor een doorzichtig telefoonhoesje met broekklem en dat zo ergens bevestigen dat de ontvangst niet (te veel) verstoord wordt.
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Op het stuur natuurlijk. Laatst nog es gereden zonder gps, en ik miste toch vaak even die oogopslag, kijken waar je was en waar je naartoe ging.

Sowieso is de ontvangst ook nog best redelijk op het stuur, bovenop een tas natuurlijk nog ietsje beter maar ach.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Teletubbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 18 augustus 2007, 00:54
Mijn mountainbike: trek superfly pro

Op de fiets uiteraard op het stuur,
maar als je 'm alleen voor het loggen gebruikt kan de rugzak ook.
Doe ik met snowboarden, leuk om je snelheid, afgelegde afstand en route terug te zien.
Maar op de fiets is de meerwaarde vind ik, plaatsbepaling en narijden van gedownloade routes, dan is ie in de rugzak waardeloos.

Groet
Michel
Plaats reactie