GPS kopen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Remo schreef:
de Ron schreef:De GPSmap60csX is groter, robuuster en bevat ook een seriële poort om GPS gegevens door te sluizen naar een ander toestel of computer.

De GPSmap60csX heeft ook de duurdere SirfIII ontvanger.
De GPSmap60csX heeft toetsen op de front-kant

Dat zijn zowat de voornaamste redenen dat dit toestel duurder is


Ron
Bijna goed.

De chipset van de HCX en de 60CSx is hetzelfde, beide SirfIII. De 60CSx heeft echter een compleet andere antenne-setup dan de HCX. De HCX maakt gebruik van een goedkope patchantenne die boven het scherm zit, terwijl de 60CSx gebruikt maakt van twee antennes, een dure lange Helix antenne (loopt van de onderkant van het toestel tot in de antenne door) en een goedkopere quad-antenne. Dat verklaart voornamelijk het verschil in vorm en prijs, naast de extra mogelijkheid van de 60CSx om een extra (bv patchantenne) aan te kunnen sluiten en de seriele poort. Onderaan in deze sticky kun je meer lezen over de gebruikte antennes.

De toetssetup heeft mijn inziens weinig te maken met het prijsverschil. Als het toestel toch groot moet zijn vanwege de lange helix antenne kun je de toetsen net zo goed op de voorkant plaatsen. Bij de HCX kun je boven het scherm geen toetsen plaatsen omdat dan de antenne wordt geblokkeerd. Wil je het toestel toch klein houden zul je ze ergens anders moeten zetten, in dit geval aan de zijkant met een klein joystickje vlak boven het scherm.
Bijna goed. :D

Wél verschillende chipsets. Tenminste, bij de 60 word expliciet Sirf genoemd, bij de H's alleen 'high sensitivity'...
cascades
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 20:17
Mijn mountainbike: Mountain Cycle Zen

De H serie heeft inderdaad geen Sirf, maar een MediaTek chipset.
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Ik heb inmiddels de GPSmap 60CSX besteld.

Nu vol verwachting wachten op m'n pakje uit de USA....
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

cascades schreef:De H serie heeft inderdaad geen Sirf, maar een MediaTek chipset.
Klopt!! De chipsets verschillen!! Dat is mede de reden dat de HCx het langer uithoudt dan de 60CSx. Mediatek gebruikt minder stroom dan SirF.

Ik was in de war :oops:
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

En hoe bevalt je nieuwe speeltje?
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

prima!

Ik sta er vooral versteld van dat autonavigatie ook zo goed werkt, dit had ik namelijk niet verwacht.

Zit alleen nog een beetje te prutsen met montage op de stuurpen, maar dat wordt ook nog wel opgelost.

Hij kostte 312 euro (incl RAM mount en 1GB kaart), en afgelopen week kreeg ik de aanslag van de douane, 87 euro.

Alles bij elkaar dus 400 euro.
Plaats reactie