Verschil GPS60 en GPSmap60

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Afgezien van met en zonder kleurenscherm en alle andere toeters en bellen (geheugen), wie kan vertellen wat in de praktijk de gebruiksverschillen zijn tussen de map en de non-map versie van deze Garmin units?

In hoeverre mis je de map mogelijkheid als je door het bos rijdt?
In hoeverre kun je van te voren wel een soort route browsen of niet op het een of ander model?
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Steelboy schreef:In hoeverre mis je de map mogelijkheid als je door het bos rijdt?
In hoeverre kun je van te voren wel een soort route browsen of niet op het een of ander model?
Kijk eens iets naar beneden: Toepassing van de GPS bij het biken en bovenaan bij Sticky: Uitleg: Wat is GPS precies? of volg daar de links voor meer info :-D

IK mis de kaarten niet maar anderen weer wel. Is maar net wat je wil.
"een soort route browsen" zegt mij niks maar ik neem aan dat je wilt weten of het mogelijk is van te voren een rit te bekijken / beoordelen.
Ja, dat kan bv in GoogleMaps.
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Vergelijk het met rijden op je tomtom (hier links, over 100 m rechts) in vergelijking met het rijden op een kaart... In het 2e geval weet je waar je ongeveer bent en waar je heen gaat, bij het geval tomtom volg je blind aanwijzingen op zonder zelf na te denken of te weten waar je zit...
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Overigens: het is dus mogelijk om zonder een GPS met map functie op je computer met Mapsource oid de route te bekijken / browsen?
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Steelboy schreef:Overigens: het is dus mogelijk om zonder een GPS met map functie op je computer met Mapsource oid de route te bekijken / browsen?
Indien je kaarten hebt die in Mapsource te laden zijn bv TopoNL of Metro Guide, CityNavigator etc. is het antwoord: yes
psd
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 9 oktober 2004, 17:18
Mijn mountainbike: xlm

Als je bekent bent is het zeker niet nodig om met een MAP te fietsen. Maar als het mis gaat kan het verrekte handig zijn.

Ook als je in heuvelachtig terrein of de bergen fiets is het zeker aanteraden. Dan kan je ook nog eens hoogte lijnen zien,weet ej of je nog omhoog moet.

Ik kan mij het permiteren en ik zou niet andrs willen. Het topo NL D en A. Echt heel gaaf om meet tewerken.

Groet Piet
Plaats reactie