Etrex venture HC of Legend Cx

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

De HCx alsmede de 60CSx (en nog meerderen) zijn wel geschikt voor autonavigatie maar kiezen toch wel regelmatig voor een omweg terwijl dat niet nodig is.... Ik gebruik in de auto gewoon een PDA met HenkHenk.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Remo schreef:De HCx alsmede de 60CSx (en nog meerderen) zijn wel geschikt voor autonavigatie maar kiezen toch wel regelmatig voor een omweg terwijl dat niet nodig is.... Ik gebruik in de auto gewoon een PDA met HenkHenk.
Welke software?
bertrand
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 00:30
Mijn mountainbike: Specialized HardRock Single speed / RockMachine Tsunami / Nishiki hybrid pro
Contacteer:

Gisteren de Venture HC ontvangen, er vandaag als eens wat mee gespeeld.
Eén ding is mij wel opgevallen, snelheid die de GPS aangeeft is soms een stuk lager dan op de fietscomputer, met name in dichter bos. Echter op de weg geven ze beide exact dezelfde snelheid aan. Hebben jullie deze ervaring ook?

nog een vraag, kan hij bij backtrack ook aangeven dat je links of rechtsaf moet in plaats van een windrichting aan te geven?

verder toch wel leuk speelgoed, ontvangst in de auto is goed, de topo kaart van nederland is erg gedetaieerd, maar soms ook erg gedateerd, gebouwen van 20 jaar oud staan er soms niet eens op, nieuwere wegen ook niet. maar wel bijna elk bospad en landweggetje.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Je zou eens kunnen kijken als de snelheid op je GPS apparaat afwijkt ten opzichte van je fietscomputer wat de afwijking is. Als deze op dat moment erg groot is ligt het waarschijnlijk daar aan.
bertrand
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 00:30
Mijn mountainbike: Specialized HardRock Single speed / RockMachine Tsunami / Nishiki hybrid pro
Contacteer:

faxe schreef:Je zou eens kunnen kijken als de snelheid op je GPS apparaat afwijkt ten opzichte van je fietscomputer wat de afwijking is. Als deze op dat moment erg groot is ligt het waarschijnlijk daar aan.
Als de snelheid afwijkt is de afwijking inderdaad behoorlijk, bijvoorbeeld 22 op de fietscomputer en 18 en soms nog minder op de Etrex.

Ik heb hier echter in de auto vandaag niets van gemerkt terwijl ik toch behoorlijk bosrijke wegen dwars door de veluwe heb gereden.
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

deze foto... zie ik daarmee de basis kaar of de kaart die je er bij kunt kopen?

venture cx
Afbeelding

venture hc
Afbeelding

ik zoek namelijk een gps die ik te voet/fiets kan gebruiken in het buitenland (ik ga namelijk dit jaar weer terug naar oosterijk) en om in nederland te gaan "zwerven" met bijvoorbeeld mijn vriendin op de fiets en ik wil dan graag weten op een gps met (basis)kaart waar ik ben tegenover een waypoint.

heb ik iets aan die basiskaart om bijvoorbeeld in nederland (brabant) te gaan zwerven? en is die basis kaart voor heel europa of alleen voor nederland? en welke kan ik dan beter kopen?
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Basiskaart heb je niets aan. De eerste zou USA basemap kunnen zijn, anders is het een USA wegenkaart, de onderste is een topokaart.

De 'H' is eigenlijk zonde om níet te nemen, ontvangst is gewoon veel beter.
En aan het geheugen heb je genoeg om een groot deel van Brabant in Topo en evt Metroguide/CN te laden, als je ergens anders heen gaat moet je dan gewoon vantevoren even de desbetreffende kaarten op je GPS zetten.
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

brum wat moet ik me voorstellen met een basis kaart? en jij hebt zeker de venture hc?
bertrand
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 00:30
Mijn mountainbike: Specialized HardRock Single speed / RockMachine Tsunami / Nishiki hybrid pro
Contacteer:

stevo87 schreef:brum wat moet ik me voorstellen met een basis kaart? en jij hebt zeker de venture hc?
Op de basiskaart staan alleen steden en autosnelwegen, op en af ritten en een enkele nationale weg, maar dan wel van heel europa.
verschil tussen HC en Cx staat vooraan in dit topic al beschreven.

Zelf maak ik nu een week gebruik van de HC met topokaart van nederland. Deze kaart is een echte aanrader, werkelijk elke weg en pad staan erop, ook alle beekjes en plasjes en gebouwen en hoogtelijnen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Zelf heb ik ook de Venture HC en met TOPONL kan je gewoon gedetailleerde stukken kaart
inladen. De versies met een Flashkaart hebben het voordeel dat je heel Nederland c.q. Europa kan in een keer kunt inladen.
Plaats reactie