Cursus 'Op pad met GPS'

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Omdat mijn interesse in een GPS steeds groter wordt en ik er aan denk volgend jaar 1 te kopen ben ik van plan om via de plaatselijke volksuniversiteit een cursus te gaan volgen. De cursus bestaat uit een theoretisch en praktisch gedeelte.

Mijn vraag: Wie heeft er al eens deelgenomen aan een dergelijke cursus en heb je er wat aan gehad?
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
nmolenbeek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: di 16 november 2004, 10:35
Mijn mountainbike: Een hele mooie!

Ik ben er een paar maanden met GPS begonnen. Op zich spreekt alles zo voor zich en met de hulp van dit en andere forums weet ik zeker dat je de cursus niet nodig zal hebben.

groet,
Nico

Alf schreef:Omdat mijn interesse in een GPS steeds groter wordt en ik er aan denk volgend jaar 1 te kopen ben ik van plan om via de plaatselijke volksuniversiteit een cursus te gaan volgen. De cursus bestaat uit een theoretisch en praktisch gedeelte.

Mijn vraag: Wie heeft er al eens deelgenomen aan een dergelijke cursus en heb je er wat aan gehad?
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Alf schreef:Mijn vraag: Wie heeft er al eens deelgenomen aan een dergelijke cursus en heb je er wat aan gehad?
Ik heb er nooit aan deelgenomen maar het lijkt me dat als je begint zoiets altijd wel nieuwe informatie geeft, dus ..............
De een is van het "try and error" type, de ander koopt een boek en de derde heeft meer plezier aan een workshop.
Voor eerste informatie kun je b.v. ook eens gaan lezen op mijn website /kopje GPS.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het praktijk gedeelte.
Vraag eens of ze hierbij ook gaan biken :D
Laatst gewijzigd door heuvelrugmtb op do 6 september 2007, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Cursus electronica: handleiding wegmikken en spelen/uitproberen maar!
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

heuvelrugmtb schreef:
Alf schreef:Mijn vraag: Wie heeft er al eens deelgenomen aan een dergelijke cursus en heb je er wat aan gehad?

Vraag eens of ze hierbij ook gaan biken :D
Nee niet biken, het is wandelen :~

Maar bedankt voor de vermelding naar je website. Ik heb er al vaak op gekeken maar nog nooit onder de button GPS. Zeer veel informatie waardoor wellicht een cursus inderdaad overbodig is. :wink:
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Waarom ga je daar een curus voor volgen? Als je al een instructie wilt, zoek gewoon wat rond op internet via google/encyclopedien. Ik spreek uit ervaring, in mijn opleiding heb ik gps techniek gehad, echt oeeeeeeerrrsaaaaaaaiiiiii. Tot zover het interessant is, is het allemaal op internet te vinden. Zoek eens iemand op (via dit forum wellicht) om wat uit te proberen.

Zoals hierboven al vermeld, try and error. Kom je er niet uit, neem een kijkje in de manual.

Zie hier een voorproefje
Work... the eight hours between bicycle rides.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

ach, voor de een is het ook makkelijker dan de ander, kwestie van aanleg, verander je niets aan. Daarnaast kan je in zo'n cursus het vrij snel leren, terwijl als je zelf gaat pielen het best eens langer kan duren en je "jaren" later er nog eens achter komt dat "dat" ook kan.

Goede tussenoplossing is het forum.gps.nl, daar staat heel veel over gps-sen (en dan vooral garmins) , daar goed inlezen etc scheelt ook al een hoop :)
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Plaats reactie