Bijhouden mountainbike activiteiten via GPS

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
RonaldSp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 10:09

Trip Tracker SPORTSMATE (TTSM) is een gratis webapplicatie die gebruikers de mogelijkheid biedt om hun sport en/of recreatie activiteiten achteraf te analyseren of te bekijken. Hierbij kunnen afgelegde routes zeer nauwkeurig op plattegrond of luchtfoto’s weergegeven worden, kan men over afgelegde routes heen ‘vliegen’ met luchtfoto’s als ondergrond, gemaakte foto’s kunnen gekoppeld worden aan de fotolocatie en prestaties kunnen geanalyseerd worden doormiddel van grafieken.

Om eigen routes te loggen heeft de gebruiker slechts een GPS-datalogger, PDA of mobiele telefoon (met GPS-functie) nodig, waarmee de data naar de applicatie geüpload kan worden. Zo kan iedereen haar eigen trips uploaden en online analyseren, foto's toevoegen en bekijken.

De site richt zich op verschillende doelgroepen die elk specifieke functies van de webapplicatie kunnen gebruiken. Mogelijkheden van de site zijn onder andere:

Recreatie
- Terugzien vakanties en uitstapjes op luchtfoto’s en plattegronden.
- ‘In vogelvlucht’ over de luchtfoto’s van vakanties en uitstapjes ‘heen vliegen’ door middel van de afspeelfunctie.
- Bekijken foto-diashow van vakantie, uitstapje of reis, waarbij fotolocatie op luchtfoto weergegeven wordt en zelf toegevoegde verhalen getoond worden.
- Uitnodigen vrienden en bekenden om vakanties, reizen en uitstapjes te komen bekijken.
- Bijhouden reislogboek zodat het thuisfront op de hoogte blijft.

Recreatie voorbereiding
- Bekijken van trips inclusief foto’s, luchtfoto’s, plattegronden en verhalen van omgeving waar men een uitstapje wil maken of waar men op vakantie wil gaan.
- Plattegrond inclusief route (en routebeschrijving) afdrukken van de mooiste trips zodat men deze zelf ook kan volgen.

Sport
- Tijdens het gebruik van TTSM software/hardware ‘standaard’ de trainingsfactoren bekijken, zoals snelheid, afstand, hoogte, afgelegde route tekenen, etc.
- Achteraf trainingsresultaten analyseren en vergelijken met eerdere trainingsresultaten.
- Terugzien activiteiten op luchtfoto’s en plattegronden.
- ‘In vogelvlucht’ over de luchtfoto’s van activiteiten ‘heen vliegen’ doormiddel van de afspeelfunctie.
- Delen van trainingsresultaten met leden sportclub/vereniging.
- Het live (tot op de seconde nauwkeurig) volgen van sporters (individueel, in clubverband of tijdens sportevenementen).

Hieronder staat een link met een voorbeeldtrip die de mogelijkheden van de website wat verduidelijkt (een wielrentrip met hartslag en gemaakte foto’s tijdens de trip):

http://www.ttsm.com/tripview.php5?t=3422&to=map

Wellicht kan deze applicatie sommige van jullie behoeften vervullen. De site is nog volop in ontwikkeling en meer functionaliteiten en opties zullen in de toekomst worden toegevoegd.
Laatst gewijzigd door RonaldSp op wo 27 augustus 2008, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

ik vind het nog steeds een goede en mooie site, zoals ik ook al in een vorige post over ttsm heb gezegd :wink:

ik zal dat andere topic even opzoeken...

alleen nog steeds dom/jammer dat er geen mtb routes op staan wat volgens jullie in het vorige topic zou gaan komen als ik het me goed herinner...

edit: Gevonden!: klik!
boefje
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 21 november 2006, 16:58

Leuke site, en leuk idee, vooral die fotos.
Zoiets was ik al op zoek naar voor off line (fotos toevoegen).

Heb me gelijk aangemeld...
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Hele mooie site toppie jongens :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Henri Fransen
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 19:53
Mijn mountainbike: Specialized-Epic

Hoe vind ik de sub-groep voor MTB ipv racefietsen ?!?
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

Henri Fransen schreef:Hoe vind ik de sub-groep voor MTB ipv racefietsen ?!?
die is er dus helaas nog niet :wink:
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ik houd het voorlopig nog bij motionbased :P
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
RonaldSp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 10:09

Allereerst bedankt voor de complimenten iedereen. We werken er hard aan om de site te verbeteren en uit te breiden, wat in de komende tijd ook zal plaatsvinden. Tevens het zoeken naar trips zal eenvoudiger moeten gebeuren.
Henri Fransen schreef:Hoe vind ik de sub-groep voor MTB ipv racefietsen ?!?
Inderdaad, het klopt dat deze er nog niet is. Ik heb de marketing werkzaamheden overgenomen van degene die hier in het verleden al wat heeft gepost. Ik zal de suggestie voor het opnemen van een subgroep mountainbiken hier in de groep gooien, dus hopenlijk zal deze in de komende tijd worden toegevoegd!

Wanneer meer van jullie tips of adviezen hebben, hoor ik deze graag! Ik hoop dat velen van jullie gebruik zullen / willen maken van onze site!
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

misschien verstandig om af te spreken dat de naam van je route er zo uitziet: "mtb plaatsnaam"

pas als de subgroep mountainbike er is, dan maar iets anders verzinnen?
RonaldSp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 10:09

hotdog schreef:misschien verstandig om af te spreken dat de naam van je route er zo uitziet: "mtb plaatsnaam"

pas als de subgroep mountainbike er is, dan maar iets anders verzinnen?
Dit is inderdaad misschien een slimme tijdelijke optie ja. Ik heb het inmiddels doorgestuurd naar de programmeur hier op kantoor. Kan misschien nog heel even duren, omdat anderen op vakantie zijn en hij het dus erg druk heeft, maar binnenkort zal deze subgroep op de site worden geplaatst!
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

zo'n trip tracker kan alleen op een windows machine?
RonaldSp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 10:09

Tanja schreef:zo'n trip tracker kan alleen op een windows machine?
Het gaat via Internet, dus Windows heeft hier verder niets mee van doen. Je moet alleen even kijken of je GPS apparaat ook op andere besturingssystemen dan alleen windows draait...
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

RonaldSp schreef:
Tanja schreef:zo'n trip tracker kan alleen op een windows machine?
Het gaat via Internet, dus Windows heeft hier verder niets mee van doen. Je moet alleen even kijken of je GPS apparaat ook op andere besturingssystemen dan alleen windows draait...
Verstuurd zo'n aparaat het dan wireless naar jullie website :wink: ik moet de data toch via een computer versturen lijkt me. Jullie bieden de Trip Tracker toch ook aan op jullie site? Dan is mijn vraag toch niet zo gek?
RonaldSp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 10:09

@ Tanja

Je vraag was zeker niet gek, maar ik heb em inmiddels al via de mail beantwoord. Had je vraag verkeerd begrepen.

Voor alle anderen geinteresseerden. Het ging om de trip tracker (datalogger) op onze website. Deze is ook met sommige andere besturingssystemen te gebruiken.
jaf.vanloon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 januari 2004, 00:53
Mijn mountainbike: Be one Hyper 4

bestaat al via symbian..dan heet het nokia sportstracker...
Plaats reactie