Garmin gpsmap 60

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
wezep007
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 12:50

Nu dit topic over GPS geopend is krijg ik ook wel intresse in een gps apparaat.

Nu staat er op marktplaats een Garmin gpsmap 60. Daar heb ik een paar vragen over;

Heeft deze goed ontvangst onder bladeren, bewolking oid?
En zit er een geheugenkaart slot in?


Verder zou ik graag willen weten of dit apparaat zijn geld waard is, of dat ik beter voor 175 euro een andere gps kan kopen.
wezep007
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 12:50

iemand?:)
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Ik ben zelf in het bezit van een Garmin 60 Csx! Ik heb hem nu een jaar en heb nog nooit storing gehad zelfs onder het dichtste bladerdek en in het slechtste terrein! Kaartscherm is behoorlijk groot en is ook goed afleesbaar! Wil je nog extra kaartmateriaal gebruiken zorg dan voor voldoende interne geheugen of koop deze los bij!
Ik kan alleen maar positief zijn over dit apparaat!
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Pamscalpel schreef:Ik ben zelf in het bezit van een Garmin 60 Csx! Ik heb hem nu een jaar en heb nog nooit storing gehad zelfs onder het dichtste bladerdek en in het slechtste terrein! Kaartscherm is behoorlijk groot en is ook goed afleesbaar! Wil je nog extra kaartmateriaal gebruiken zorg dan voor voldoende interne geheugen of koop deze los bij!
Ik kan alleen maar positief zijn over dit apparaat!
Je praat hier wel over een totaal ander toestel :~
http://www.gps-garmin.nl/gps60_serie.html
boefje
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 21 november 2006, 16:58

Geen geheugen kaart, en geen sirf 3 chipset (Die is zo goed onder het blader dek).
Voor de rest doet ie zijn werk wel. Wil je dat allemaal wel hebben, heb je het al snel over 300-400 euro meer.

Het is net waar en hoe jij hem gebruikt. Zijn werk zal ie wel doen.
Overigens kan je er ook een een dag huren, bij beversport bijvoorbeeld. Kan je eens uitproberen of ie naar tevreden werkt.

Ik heb zelf ook de 60 CSx, dat apparaat is echt geweldig. Altijd ontvangst en heeft al een paar goede klappen overleeft.
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Ik heb ook de Garmin GPS map 60CSx. Dat is echt een super ding. Met de ingebouwde SiRF heb je zelf onder een dicht bladerdek nog ontvangst.

En de fietsmontage werkt ook heel goed:
Afbeelding
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Hoe zit het als je over de kop gaat met zo'n ding.
Blijft die goed in zijn houder zitten ?
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

RobSter schreef:Hoe zit het als je over de kop gaat met zo'n ding.
Blijft die goed in zijn houder zitten ?
Je moet het echt wel heel bont maken wil hij uit die houder vallen, maar voor de zekerheid doe ik altijd eerst het koort (een soort pols koort) om mijn stuur heen en dan klik ik hem in de houder. Mocht hij dan ooit eens uit de houder vallen dan hangt hij nog aan mijn stuur. (Op de foto zie je het koort.)

Tot nu toe is hij altijd blijven zitten als ik viel, maar echte salto's heb ik nog niet geprobeerd :lol:
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ik wel.. daarom vraag ik het.. ;)
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

wezep007 schreef:Nu dit topic over GPS geopend is krijg ik ook wel intresse in een gps apparaat.

Nu staat er op marktplaats een Garmin gpsmap 60. Daar heb ik een paar vragen over;

Heeft deze goed ontvangst onder bladeren, bewolking oid?
En zit er een geheugenkaart slot in?

Verder zou ik graag willen weten of dit apparaat zijn geld waard is, of dat ik beter voor 175 euro een andere gps kan kopen.
voor een basis gps om mee te fietsen / wandelen is de gpsmap60 (dus geen cx of csx) wel een leuk budget toestel met monochroom beeld en redelijke ontvangst. Wel is het een ouder toestel dus er zijn betere/uitgebreidere versies, deze zijn dan ook duurder (op het eerste gezicht iig)

De grootste instinker is dat er geen kaartmateriaal standaard bij zit, deze zul je apart moeten kopen en is behoorlijk aan de prijs. Ook het geheugen is minimaal met 24 mb en is niet uitbreidbaar. Je moet deze gps dan ook niet zien om (tegelijk) mee door heel nl te trekken, daarvoor heb je echt meer geheugen nodig. Juist vanwege het beperkte kleine geheugen heeft het geen zin om er City Navigator (kaartmateriaal voor autorijden via in apparaat berekende routes) bij te kopen, maar eerder topo nl, welke helaas ook op het internet te downloaden, want deze is zijn aankoopprijs wel waard! Zoom maar eens in op wat bos etc bij je in de buurt

En een fietssteun moet er ook nog eens bij, of wilde je de gps de hele tijd in je hand houden ;)

Momenteel is deze nieuw rond de 300 euro, de betreffende marktplaats advertentie is van een evenementenburo die er 10 heeft, dus ik neem aan dat er nog wel wat van de prijs afkan ;) Vraag anders ook of er mogelijke accescoires bijzitten als software (topo NL, city select of City navigator en zo ja, van welk jaar) of extra batterijen.
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
nomad512
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 7 maart 2005, 14:57
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K24 Racing Red
Contacteer:

Ik heb de route die ik vandaag wilde rijden gedownload in een 60CS. Maar wat er ook gebeurde, ik kon naar het startpunt rijden en vandaar ho maar. Hij gaf aan dat het 150 meter was naar het volgende waypoint, maar al fietsend in die richting gebeurde er niks.

Kan er iemand met een GPSmap 60(CS(X)) eens stap voor stap uitleggen wat je nou precies moet doen als je de route in het apparaat hebt en een route wilt gaan rijden. Ik wil er later dan evt wel de screenshots bij maken, zodat we dat als leidraad voor eenieder die er behoefte aqan heeft op de site kunnen plaatsen.
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

nomad512 schreef: Kan er iemand met een GPSmap 60(CS(X)) eens stap voor stap uitleggen wat je nou precies moet doen als je de route in het apparaat hebt en een route wilt gaan rijden.
het blijft een treurig verhaal, die handleidingen bij GPS'en. :~
Tot groot enthousiasme overigens van al die outdoorfirma's die zo hun "(knoppen) cursussen" makkelijk kunnen slijten :D

Nomad512 wellicht kun jij eerst aangeven wat je in de GPS gedownload hebt: een route of een track ?
nomad512 schreef: Maar wat er ook gebeurde, ik kon naar het startpunt rijden en vandaar ho maar. Hij gaf aan dat het 150 meter was naar het volgende waypoint, maar al fietsend in die richting gebeurde er niks.
En wat heb JIJ na het downloaden gedaan om tot bovenstaand resultaat te komen?
Altijd handig om aan te kunnen geven waar het fout is gegaan :-D
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

nomad512 schreef:Ik heb de route die ik vandaag wilde rijden gedownload in een 60CS. Maar wat er ook gebeurde, ik kon naar het startpunt rijden en vandaar ho maar. Hij gaf aan dat het 150 meter was naar het volgende waypoint, maar al fietsend in die richting gebeurde er niks.

Kan er iemand met een GPSmap 60(CS(X)) eens stap voor stap uitleggen wat je nou precies moet doen als je de route in het apparaat hebt en een route wilt gaan rijden. Ik wil er later dan evt wel de screenshots bij maken, zodat we dat als leidraad voor eenieder die er behoefte aqan heeft op de site kunnen plaatsen.
Je hebt in ieder geval een route nodig. Als je een track hebt dan moet je die eerst omzetten (met behulp van software) naar een route.

- route uploaden naar je gps
- naar je hoofdmenu gaan en daar routes selecteren
- selecteer je route (druk op enter)
- druk op 'navigeer'
- selecteer het scherm dat je wilt (kompas of kaart)
- fietsen in de richting van je eerste waypoint.

Zo werkt het bij mij
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

BikerJoost schreef: Je hebt in ieder geval een route nodig. Als je een track hebt dan moet je die eerst omzetten (met behulp van software) naar een route.
Waarom moet je in ieder geval een route hebben en geen track ?
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

heuvelrugmtb schreef:Waarom moet je in ieder geval een route hebben en geen track ?
Een track is veel lastiger om te navigeren. Je hebt onder tracks in het hoofdmenu wel een TracBack functie, maar dat werkt lang niet zo makkelijk als bij een route.

Op een lang recht heuvelig stuk heb je soms wel tientallen trackpoints terwijl je eigenlijk alleen die aan het einde van het rechte stuk wilt weten. Dan moet je namelijk weer een andere richting opsturen.

Om een track om te zetten naar een route heb je allerlei software zoals bijvoorbeeld 'GPSBabel'. Die vermindert ook het aantal trackpoints op een rechte lijn door de overbodige tussenpunten te verwijderen.

Een andere optie is om in mapsource zelf aan de slag te gaan en een track over te trekken met een route. Je hebt ook nog een filter optie in mapsource die haalt de overbodige trackpoints weg. Dan wordt je track al wat overzichtelijker.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Plaats reactie