GPS aanschaffen: geko 201?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

is dat niet een beetje zonde van je geld, ik bedoel het is leuk om way points op te slaan maar wedden dat je na een paar weken complete routes vanuit je pc naar zo'n ding wilt uploaden?? Ik had trouwens in je topic gezocht nog een paar andere neergezet die wellicht iets zijn voor je. Ik moet nu eerst op vakantie anders had ik er zelf wel een van gekocht :lol:
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

ik heb brum al 2/3 dagen geleden ge pb'ed... helaas nog niks terug ontvangen :(

@ robster: ik had die andere ook op het oog, maar hij verzend niet naar nederland....

@ jopieklep: ik hoop het niet, het lijkt me geweldig, maar misschien gaat het vervelen na een poosje, daarvoor hoop ik op advies van anderen die er een gebruiken :-q
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Zo te lezen kan je tracks laden en saven. Echter zonder kabel is het lastig.
Ik zou zeggen doorsparen, moeders lief aankijken en/of een krantenwijkje lopen.
Dan kan je een nieuwe kopen zonder problemen. Met die Geko, zonder kabels, krijg je spijt.
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

RobSter schreef:Zo te lezen kan je tracks laden en saven. Echter zonder kabel is het lastig.
Ik zou zeggen doorsparen, moeders lief aankijken en/of een krantenwijkje lopen.
Dan kan je een nieuwe kopen zonder problemen. Met die Geko, zonder kabels, krijg je spijt.
er zitten dan wel geen kabels bij, maar die zijn nieuw te koop voor nog geen 20 euro inc. verzenden...

ik werk bij een supermarkt, het gaat er niet om of ik het kan besteden, het gaat erom hoeveel ik max. wil geven...
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Als je nou eens Brum een berichtje stuurt dan weet je in iedergeval een heleboel.
Maar die kabels zou ik er zeker bij kopen. Anders is de fun gehalte ver te zoeken.
Je moet toch de tracks kunnen laden en saven ?
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

Zoals je hebt kunnen lezen in de eerste post op deze pagina heb ik brum 2 dagen geleden al een pb gestuurd maar nog niks ontvangen.

En kabels erbij kopen was ook echt wel mijn plan, omdat ik anders de dingen die ik in gedachte had niet kan uitvoeren...
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb je dit al gelezen ? Even google-en ;)

http://www.gps-koopgids.nl/gps-ontvange ... n_geko_201

Op de mtb, aan mapsource heb je nu niet veel, hier staan alleen de gebaande wegen in. Allereerst is het natuurlijk leuk om de tracks van anderen van het internet te downloaden en die na te rijden. En anders is het leuk om mbv Oziexplorer zelf tracks te maken. Dit kan dmv digitale topo grafische kaarten of door zelf kaarten in te scannnen en daarna mbv Oziexplorer de track erin te tekenen in die dan te laden in de geko. Ook hier kan men extra info toevoegen in de vorm van waypoints.
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

thnx robster :-q ik heb heel veel gezocht via google, maar nog niet gebruikerservaringen! (stom, ik weet het :tong) maar dit helpt echt :-q

Wat deze man allemaal schrijft:


De geko 201 en wat ik ermee doe: Autonavigatie: de geko wordt door op 2 manieren te gebruikt. 1 aansluiten op de laptop in de auto en dmv van N-route je naar de plaats van bestemming laten brengen. 2 van te voren een route maken mbv Mapsource en die in geko laden, of de gemaakte route omvormen naar een track dmv wingdb.exe en die in de geko laden. Het leuke is dat je de track ook nog weer met mapsource kunt filteren, zodat je minder trackpunten nodig hebt en dat ie toch nog aardig nauwkeurig blijft. Je volgt dan gewoon de track op de geko. Dit is makkelijker te doen dan de routes met de waypoints te volgen. Gebruik van een kaart is dan overbodig, Mocht je toch nog wat meer info willen hebben, dan kun je altijd nog extra waypoints toevoegen. Fietsen: Dit ding biedt ongekende mogelijkheden voor het fietsen. Ten eerste de kleine afmeting en het lage gewicht. Het ander voordeel is de betere ontvangst tov de etrex serie. En nog een heel groot voordeel is het kunnen loggen met maximaal 10.000 punten. 1 Voor op de weg, het volgen van een track is gemakkelijk te doen met dit display. Ook hier geldt dan weer dat het maken van een track via mapsource en wingdb een simpele zaak is. 2 Op de mtb, aan mapsource heb je nu niet veel, hier staan alleen de gebaande wegen in. Allereerst is het natuurlijk leuk om de tracks van anderen van het internet te downloaden en die na te rijden. En anders is het leuk om mbv Oziexplorer zelf tracks te maken. Dit kan dmv digitale topo grafische kaarten of door zelf kaarten in te scannnen en daarna mbv Oziexplorer de track erin te tekenen in die dan te laden in de geko. Ook hier kan men extra info toevoegen in de vorm van waypoints. Maw een kaart in de ontvanger is hier ook niet echt nodig De hoogtemeter via GPS is gemiddeld genomen niet slecht, voor klimmers en skiers zou ik kiezen voor de geko301 met ingebouwde hoogtemeter op basis van luchtdruk. Wat is het voordeel van de etrex met kaart? Wanneer je toch de weg kwijt bent dan kun je op het kaartje zien waar je bent. Dit is dan het alternatief van het fietsen met het plankje op het stuur met een kaart erop. Voor de wielrenner en mountainbiker geen oplossing. De etrexen zijn groter en zwaarder dit geldt natuurlijk ook voor de gps 60 en 76 Deze laatste hebben dan wel weer een uitvoering die zelf de route kan berekenen. Dit geeft meer soulaas voor de fietsvacanties. Ga je echter naar een groter gebied dan heb je toch nog de laptop nodig om de meer gedetailleerde kaarten van Mapsource in de ontvanger te laden. Maw voor mij biedt de geko 201 alles wat ik van een satelliet ontvanger verlang. Dit relatief goedkope ontvangertje is de meeste gevallen voor de fietser in combinatie met navigatie in de auto de beste keuze. Nadelen, je hebt toch Mapsource N-route, oziexplorer en wingdb nodig. Maar deze programma's maken de keus meer dan goed.


maakt duidelijk dat dit alles is wat ik nodig heb. Volgens mij is de geko 201 een prima keuze toch?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Om te beginnen wel ja. Dus aanschaffen die hap en laat me je bevindingen weten :)
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

RobSter schreef:Om te beginnen wel ja. Dus aanschaffen die hap en laat me je bevindingen weten :)
ik heb de verkoper een bod gedaan van 55 euro inc. verzenden, ik wacht op antwoord terug :-q

thnx voor jullie hulp :)
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

Zo goed als zeker een Garmin Etrex gekocht!!!! voor 25 euro inc. verzenden :D
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Hopen dat het schermpje het doet voor dat geld :)

specificaties:

* 12-kanaals hooggevoelige GPS ontvanger, WAAS/EGNOS compatibel
* Ingebouwde flat patch antenna
* Afmetingen: 11.2 x 5.1 x 3.0 cm (H*B*D)
* Scherm: 2.8 x 5.4 cm (B*H), monochroom (64 x 128 pixels) met achtergrond verlichting
* Gewicht: 150 gram incl. batterijen (niet inbegrepen)
* 500 gebruiker waypoints met naam en symbool; 20 omkeerbare routes
* Positieformaat weergave: Lengte/breedte, UTM, Loran TDs, Maidenhead, MGRS, Nederlands RD grid e.a.
* Hoorbaar ankeralarm, aankomstalarm, koersfout alarm, gevarenzone alarm en wekkerfunctie
* Grote cijfers optie voor geode afleesbaarheid, dubbele positie weergave modus
* Trip computer vermeldt o.a. tripteller, tijd gestopt, bewogen gemiddelde, totaal gemiddelde, max. snelheid
* Automatische opslag voor 10.000 tracklog punten; opslag voor 10 tracks voor gebruik in combinatie met de TracBack® functie
* Ingebouwde jacht- en viskalender en zon- en maan informatie
* Batterijlevensduur tot 17 uur bij nominaal gebruik
* Waterdicht volgens IEC-529 (IPX7) norm (30 minuten onder water op 1 meter diep)
Plaats reactie