Garmin Edge 305

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Kijk hier heb ik wat aan ,ik zal biinnenkort is een een stukje krimpkous van mijn werk meenemen er over heen schuiven fohn erop en klaar is kees.Ik zal binnenkort er wel even een foto van posten.

Trouwens mijn maat Gasterix heeft ook een 305 en is er mee in de ardennen ,winterberg ,ect geweest.OOk onder zeer slechte condities,maar heeft nog geen nkel probleem met het app gehad :wink:
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Geen kniekous ? 8)
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Mijn Edge 305 bevalt me prima. Behalve dan dat ik tijdens het fietsen de meest waanzinnige hoogtemetingen krijg. UIteraard verstiert dit mijn totale hoogtemeters en het hoogteprofiel dat je te zien krijgt. Als ik de gegevens later overzet naar Motionbased klopt het weer prima, dus gelukkig is het achteraf weer te regelen. Maar tijdens de tocht is het natuurlijk ook wel zo prettig om enigzins accuraat op de hoogte te blijven.

Heeft iemand hier kaas van gegeten?
Ja, ik heb de laatste softwareversies er op staan.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
pr0zaq
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: do 21 april 2005, 11:08
Mijn mountainbike: 2003 Koga XRP

Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

En wat leert dit mij dan? Het reclameverhaal van hoe het werkt weet ik wel ongeveer. Maar mijn probleem wordt helemaal niet besproken...
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
SpeedpunK
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 31 juli 2006, 18:42

Tinman schreef:dit apparaat lijkt me erg handig

http://www.garmin.com/products/edge305/

gps,hartslag,snelheid,hoogtemeter e.d allemaal in 1 toestel

januari 2006 leverbaar

http://www.garmin.com/products/edge305/ ... Gal01b.jpg
http://www.garmin.com/products/edge305/ ... 5Gal12.jpg

Ik rij zelf al meer dan een 2 jaar met de Garmin 305cad, en ik moet je zeggen; een zeer fijn en compleet apparaat. Wel met een aantal kleine nadeeltjes do.

Nadelen:
- Als je motionbased software gebruikt moet alle routes omgezet worden.
Het gebruikelijke van garmin is *.gpx en moet dus omgezet worden *.crs geen probleem met Gpx2crs
-Motionbased is niet geheel gratis. De software om de routes op je Garmin te zetten dus wel. (veel handiger dan de software die Garmin er bij levert)
- Accu gaat niet echt heel erg lang mee +/_ 7 uur (de Garmin schakelt na 6 1/2 uur zijn GPS uit)
-Software die Garmin er bij levert is niet echt heel duidelijk, en staat dus ook niet duidelijk in het boekje beschreven.
-Handleiding is niet in het Nederlands te verkrijgen, wij zijn maar een nietig landje. (volgens de importeur)
-De importeur is een arrogante kwast. (dus verwacht geen support)

Voordelen:
- Alles is geintegreerd in het apparaat: Snelheid, hoogte, cardans, gps.
- Menu's zijn simpel te gebruiken
- Makkelijk instelbaar naar wens
- te gebruiken op meerdere fietsen (banden maat verschil)
- Ook te gebruiken tijdens het wandelen/skieen (snelheid wordt namelijk ook geregistreerd door de sateliet en is niet gebonden aan de snelheid sensor
-1 draadloze zender voor zowel cardans/snelheid sensor
-gemakkelijk te monteren
- De firmware wordt geregeld geupdate en is simpel te installeren. Tevens is de firmware gemakkelijk te downloaden van de website of via het meegeleverde programmatje.
-Routes zijn simpel te verkrijgen en Gratis (daar hou ik van )

Dus overall.. Een zeer fijn apparaat, voor de lange ritten langer dan 7 uur externe batterij meenemen. Deze zijn los in de handel te koop. en zijn niet van garmin zelf. De batterij is aansluitbaar via de usb poort.
pr0zaq
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: do 21 april 2005, 11:08
Mijn mountainbike: 2003 Koga XRP

En, niet te vergeten: Mac support!! :)
Plaats reactie