Meerdere fietsen mogelijk met een Edge 820?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik kon het zo snel even niet vinden maar ik vraag me af of je een 2e fiets kan uitrusten met cadans en snelheidssensor en op hetzelfde apparaat kan gebruiken?
En zo ja, loop je dan tegen problemen aan als je met beide fietsen op pad bent?
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Probeer eens Google misschien?
https://www.google.at/search?q=2+biikes ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;

En kun je eens een filmpje maken als je tegelijk op 2 fietsen onderweg bent.
:lol:

Ik kan het zelfs op mijn edge 520 en word automatisch herkend.
Denk dat het bij jouw wel gaat lukken.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

TenZNL schreef:Ik kon het zo snel even niet vinden maar ik vraag me af of je een 2e fiets kan uitrusten met cadans en snelheidssensor en op hetzelfde apparaat kan gebruiken?
En zo ja, loop je dan tegen problemen aan als je met beide fietsen op pad bent?
ja kan, heb twee snelheidsensoren, een op de race ander op mtb. even renamen in je 820 (unieke naam geven) en hij pakt degene op die actief word

hoe het zit met twee fietsen moet je proberen, wellicht eerste de ene activeren zodat ie aangemeld wort dan de andere?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

hansdegebruiker schreef:Probeer eens Google misschien?
https://www.google.at/search?q=2+biikes ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;

En kun je eens een filmpje maken als je tegelijk op 2 fietsen onderweg bent.
:lol:

Ik kan het zelfs op mijn edge 520 en word automatisch herkend.
Denk dat het bij jouw wel gaat lukken.
Een rondje door de polder met m`n vrouw die op die andere fiets rijdt zal weinig spectaculair beeldmateriaal opleveren :wink:

@Jeroentjuh76:
Theoretisch zou je dus verschillende activity-profiles moeten aanmaken per fiets zodat de garmin de andere sensors in de buurt niet "ziet"?
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

TenZNL schreef:
hansdegebruiker schreef:Probeer eens Google misschien?
https://www.google.at/search?q=2+biikes ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;

En kun je eens een filmpje maken als je tegelijk op 2 fietsen onderweg bent.
:lol:

Ik kan het zelfs op mijn edge 520 en word automatisch herkend.
Denk dat het bij jouw wel gaat lukken.
Een rondje door de polder met m`n vrouw die op die andere fiets rijdt zal weinig spectaculair beeldmateriaal opleveren :wink:

@Jeroentjuh76:
Theoretisch zou je dus verschillende activity-profiles moeten aanmaken per fiets zodat de garmin de andere sensors in de buurt niet "ziet"?
Sorry voor de late reactie.
Ik heb mijn sensoren aangemeld in de garmin onder verschillende namen
Sensor race en sensor mtb. standaard was het meen ik een cijfercode, welliswaar uniek, maar zo kon ik beter zien in het begin of de juiste sensor opgepakt werd.
De sensoren worden geactiveerd bij beweging dus als ik mn garmin aan heb en pak mn mtb dan word sensor mtb gelezen.
Ik heb dit niet specifiek in een activity profile gezet volgens mij kan dat niet.
Heb ook geen idee wat er zou gebeuren als ik op beide ( :winkie: ) fietsen fiets en mn garmin dus beide sensoren tegelijk leest. Ik denk dat hij alleen de eerste die hij ziet oppakt.
Plaats reactie