Garmin Vivoactive voor MTB?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Gebruik zelf ook dezelfde VivoactiveHR. Prima ding voor het loggen van ritjes inderdaad.
Ik heb hem er vorig jaar bijgekocht, naast mn navigatie-toestel (etrex35), juist voor de 95% van mijn ritjes waar ik toch echt geen navigatie nodig heb.

Overigens ook voor het loggen van de hartslag merkte ik geen verschil met de borstband die ik daarvoor gebruikte, dus ook dat doe ik nu alleen nog maar met het horloge.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Klinkt goed. Morgen ga ik hem testen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Verdict: geslaagd! Hij reageert ook onder de bomen zeer accuraat op beweging en met m'n hartslag is helemaal zo gek nog niet :lol: . Ik heb m voor een leuke prijs kunnen overnemen. En het is weer eens wat anders dan dat eeuwige Strava - daar zul je me wat minder op zien, in ieder geval de komende tijd. Bleek ook dat ik zelf nog een Garmin Connect account had, aangemaakt ten tijde van aanschaf van de 60 Csx. Kwam tracks tegen uit 2010... :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Garmin -> Strava kan, als je wilt 8)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Jurriaan schreef:Garmin -> Strava kan, als je wilt 8)
ja, had ik m ook al verteld... Maar hij schijnt van z'n dagelijkste kudo kick af te willen. :winkie: Op zich kun je dan ook standaard je activiteiten op prive zetten... hmmmm.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Da’s nog lastig weet je dat? Ik reed net een lekker rondje, en dacht, volgens mij ga ik best snel. Thuis kijken naar bekertjes. Maar dat gaat dan dus niet. Louterend hoor, en bevrijdend :bier:

Die Vivoactive deed het prima. Maar nu krijg ik weer allerlei badges van Garmin...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteren het ding de hele dag laten loggen, dat houdt-ie prima vol. En met als voordeel dat je telefoon gewoon genoeg juice overhoudt om ook nog te kunnen bellen als dat nodig zou zijn. Blijvertje, wat mij betreft!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Nog steeds plezier van?
Ik ben van plan een forerunner 735xt aan te schaffen. Lijkt me ideaal omdat ik dab ook activiteiten op kan nemen tijdens survivalruns, smartphone kan niet tegen water en blubber :tong Schijnt een super ding te zijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Sneeuwmonster
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb nog steeds veel plezier van die ik heb! Er staat er overigens nog een te koop op dit forum...!

Ik heb er een keertje iets geks mee gehad, toen nam hij geen ritten meer op. Ik heb misschien iets te snel een harde reset gedaan toen, het was mogelijk slechts een software update die ik niet had gedaan. Ik was na de harde reset alle instellingen kwijt. Beetje te snel gehandeld.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: vr 9 november 2018, 07:57 Ik heb nog steeds veel plezier van die ik heb! Er staat er overigens nog een te koop op dit forum...!
Die is gisteren bezorgd bij een ander forumlid :oops:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat heeft dan nog te lang geduurd voor zo’n klein voorbeeld van briljante techniek!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: vr 9 november 2018, 08:49 Dat heeft dan nog te lang geduurd voor zo’n klein voorbeeld van briljante techniek!
ja :lol:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tsjah, sorry :oops:
Had niet gelijk door dat het gekke ding via je telefoon kon syncen enzo. Nu wel ideaal, straks m'n stuur leeg maken en een bevrijdend ritje zonder zichtbare data onderweg maken :bier:
Grote plus in de specs vond ik trouwens de barometrische hoogtemeter. Moet hem natuurlijk nog testen, maar hoogtemeters op GPS werkt in mijn omgeving voor geen meter. Kaarten kennen het begrip "vuilnisbelt" niet ofzo.

Had ik al gezegd dat ik de vivo overgenomen had van Vibe? Bij deze :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

sama schreef: vr 9 november 2018, 00:06 Nog steeds plezier van?
Ik ben van plan een forerunner 735xt aan te schaffen. Lijkt me ideaal omdat ik dab ook activiteiten op kan nemen tijdens survivalruns, smartphone kan niet tegen water en blubber :tong Schijnt een super ding te zijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik heb zijn voorvader, de 310XT. Nadeel van de 735XT lijkt mij dat ie niet op het stuur kan. Althans dan meet ie niet de HF op je pols..En data binnen gezichtsveld vind ik een meerwaarde. Met lange mouwen over je pols wordt aflezen ook lastiger.

De 310XT heeft een quickrelease waarmee ie zo op je stuurhouder als op je polsband te bevestigen is. De Fenix 3 heeft dat ook evenals de 920XT en de 935XT.

Afbeelding

Aardige afgedwaald van de vivoactive..
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Kijk ff goed naar het glas van je Vivoactive HR. Deze zat bij mij los aan de onderkant van het scherm (kon ik met mijn nagel een beetje optillen), waardoor je het binnenwerk kon zien zitten. (en het geheel natuurlijk niet water- en stofdicht meer was)
Hopelijk een exemplarisch incident, maar toch...

Heb hem na 1 telefoontje trouwens probleemloos terug kunnen sturen naar Bol.com, ook al was ie al 2 jaar en een maand oud. Volledige aankoopbedrag teruggekregen en meteen bij hen een VivoActive 3 besteld. Ook hier weer erg tevreden over...
Maar dat terzijde... :oops:
Lekker vies is niet bah...
Plaats reactie