Basecamp sporen samenvoegen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

rutger079 schreef: Als ik dan een aantal tracks heb zou ik hiervan ook graag een soort combi van brouwen in 1 bestand, zonder dus 1 track te navigeren en er 3 aanzetten als 'weergeven op kaart'. Dus stukken koppelen maar ook juist weglaten. Ga later dit jaar een weekendje LHR doen en heb inmiddels tig tracks..........zou mooi zijn dat iets eenvoudiger te kunnen doen als ik nu doe ;-)

Wat ik ook altijd doe als voorbereiding op dergelijke ritten is een printout maken van de betreffende gps-track (via Jawa-iets...)waar ik richtingpijltjes op kan tekenen in geval van lussen, kruisingen, dubbele loops etc.......maar dan nog loop je bij dat soort kruisingen/lussen etc. te klootviolen. Dat moet toch ook makkelijker kunnen?
ik gebruik juist steeds vaker de weergeven op kaart optie, allemaal in een andere kleur, dan kan je zien welke stukken dezelfde herkomst hebben. als dan blijkt dat de paden van het blauwe lijntje in de praktijk tegenvallen weet je dat je die moet negeren, als je een megatrack hebt geknutseld weet je dat niet meer.

de printout had ik nog niet aan gedacht, maar is een goed idee om het overzicht te houden. ik zet waypoints op de track, met de verschillende kleuren en symbolen die je kan kiezen heb ik mn eigen code ontwikkeld, als iemand anders het ziet denken ze juist dat ik de weg kwijt ben.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

rutger079 schreef:Ik kom uit Zoetermeer
Oregon 600
Geen routerende routes/kaart (OpenFietsMap).......gewoon lijntje 'volgen'

Had al wel eens gekeken naar de Waypoint-cursus, maar dat leek me iets TE basis. Maar zojuist zag ik die die groepscursussen niet meer staan. Maar wel dat ze voor € 50,- een 2-urige 1 op 1 training kunnen geven over hetgeen jij precies wil. Dat is dus wel heel mooi! Enige nadeel op dit moment is dat ze deze alleen geven in september/oktober tot en met maart :-(
Bij de Oregon kan je toch ook een track kiezen bij "waarheen". Die track wordt dan vet roze.
Als je in Basecamp alles aan elkaar plakt, zie je op dat moment ook alles vet en roze.
Beter aparte tracks en aparte kleurtjes.
Die zet je allemaal zichtbaar op de kaart.
De track die je op dat moment volgt maak je vet roze met "waarheen".
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

ThaSingleTrackMastah schreef:
rutger079 schreef:Ik kom uit Zoetermeer
Oregon 600
Geen routerende routes/kaart (OpenFietsMap).......gewoon lijntje 'volgen'

Had al wel eens gekeken naar de Waypoint-cursus, maar dat leek me iets TE basis. Maar zojuist zag ik die die groepscursussen niet meer staan. Maar wel dat ze voor € 50,- een 2-urige 1 op 1 training kunnen geven over hetgeen jij precies wil. Dat is dus wel heel mooi! Enige nadeel op dit moment is dat ze deze alleen geven in september/oktober tot en met maart :-(
Bij de Oregon kan je toch ook een track kiezen bij "waarheen". Die track wordt dan vet roze.
Als je in Basecamp alles aan elkaar plakt, zie je op dat moment ook alles vet en roze.
Beter aparte tracks en aparte kleurtjes.
Die zet je allemaal zichtbaar op de kaart.
De track die je op dat moment volgt maak je vet roze met "waarheen".
Ja, zo doe ik het nu............ik doe de hoofdtrack 'navigeren' dmv WAARHEEN en ik zet de andere tracks er onder als WEERGEVEN OP KAART. Maar waar lussen elkaar kruisen of etc. kan ik dan niet zien hoe de bedoelde rijrichting is. En anders zal ik 3, 4, ? printouts moeten maken waar ik de rijrichting op kan aangeven..............of doe je dat dan weer adhv waypoints die je in Basecamp aan de verschillende tracks toevoegd? Het gaat er dus om dat je DELEN van verschillende tracks pakt en er zo 1 ride van maakt.........je laat dus ook hele stukken weg ipv alles achter mekaar te plakken/rijden.

Misschien klinkt dit wel ontzettend dom voor iemand die wel handig is met Basecamp :o
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Normaal weet ik hoe t werkt, maar als ik dit topic lees, snap ik het ook niet meer.

Ik werk alleen met tracks, niet met routes.
Als je het in 1 map zet, hoef je ze maar aan te klikken om ze duidelijker te zien.
De andere tracks zie ik dan in een lichtere kleur.

Je zorgt dus dat de stukjes die je aan elkaar wilt plakken kloppen, kwa begin en eindpunt, en kwa richting.

Dan ctrl, en de tracks die je wilt samenvoegen aan klikken.
Rechtermuisknop en sporen samenvoegen.
Dan komt er een venstertje waar je de volgorde kunt selecteren.
Samenvoegen, en klaar :)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maar het probleem lijkt te zitten in de kruisingen, nu? Hoe weet Rutger waar hij dan linksaf rechtsaf of rechtdoor moet als een track zichzelf kruist?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Ik ben er inmiddels achter hoe de hoofdroute met lussen te verbinden. Kwestie van de hoofdroute inknippen en daarna de losse tracks weer koppelen met de juiste volgorde. Niet heel intuïtief allemaal, maar het werkt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan in je gps in een dataveld de pointer weergeven. Die wijst de te volgen richting. Polar is bij de V650 zo slim geweest die in de vetroze track op de kaart weer te geven. Garmin had daar niet aan gedacht of vond dat niet nodig.
Anyway, dataveld bovenin de kaart of in je tripcomputer, pointer kiezen als inhoud en je hebt een pijltje
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie