Basecamp sporen samenvoegen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

8 sporen afzonderlijk in de gps laden of samenvoegen tot 1 spoor.
8 afzonderlijk:
Afbeelding

Als ik ze samenvoeg dan maakt BC zelf een aantal rechte lijnen. Waarom gebeurd dit en is het te voorkomen?
Alle sporen samengevoegd:
Afbeelding
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Dit heeft te maken met de richting van het spoor of met de volgorde waarop je de sporen aan elkaar knoopt. Loop eerst na of alle sporen in de goede richting lopen, als het nog niet goed gaat dan 1 spoor per keer toevoegen.
modder zuigt!
Frankv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 11:46
Mijn mountainbike: Geldrop

Volgens mij worden de rechte lijnen gemaakt als het begin van het 'volgende' spoor niet gelijk is aan het eindpunt van het 'vorige' spoor.

B.v. in jouw lijstje zie ik staan dat spoor 2b de MTB route bij St. Geertuid is, volgens mij is dat een rondrit eindigend bij het startpunt St. Geertruid. Spoor 3 gaat van Amby naar Riemst. Als je deze achter elkaar zet in Basecamp krijg je een rechte lijn van het eindpunt van 2b naar het beginpunt van 3. Je moet dan nog een spoor van St. Geertruid naar Amby tussenvoegen.

Ook bij de andere rechte lijnen kan zoiets aan de hand zijn.

O ja, alleen als je al deze sporen direct achter elkaar wil rijden, zou ik er één spoor van maken. Zo niet, dan zou ik ze gewoon afzonderlijk laden.
Groeten,
Frank

Cube Reaction SL 2018
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Thanks. Ik snap nu hoe het werkt, sporen samenvoegen.
Idee is inderdaad om deze 4 routes achter elkaar te gaan rijden.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik heb een track waar wat optionele lussen de koppelen zijn. Ik krijg die lussen echter niet met basecamp aan de basistrack gekoppeld zonder dat ik die rechte lijnen krijg. Ik moet dus als het ware de basistrack open knippen en de lussen invoegen. Zijn hier knopjes voor?
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Even in de algemene zin van Basecamp-gebruik............ik snap helaas (ook) de ballen van het programma en zou hier heel graag handigheid in leren. Rij voornamelijk over de grens op basis van GPS-tracks die ik links en rechts bij mekaar 'verzamel' :winkie:

Als ik dan een aantal tracks heb zou ik hiervan ook graag een soort combi van brouwen in 1 bestand, zonder dus 1 track te navigeren en er 3 aanzetten als 'weergeven op kaart'. Dus stukken koppelen maar ook juist weglaten. Ga later dit jaar een weekendje LHR doen en heb inmiddels tig tracks..........zou mooi zijn dat iets eenvoudiger te kunnen doen als ik nu doe ;-)

Wat ik ook altijd doe als voorbereiding op dergelijke ritten is een printout maken van de betreffende gps-track (via Jawa-iets...)waar ik richtingpijltjes op kan tekenen in geval van lussen, kruisingen, dubbele loops etc.......maar dan nog loop je bij dat soort kruisingen/lussen etc. te klootviolen. Dat moet toch ook makkelijker kunnen?

Is het misschien een idee om ipv een Lets Ride een soort Basecamp-sessie voor dummies te doen waarbij eenieder op voorhand vragen voorlegt zodat het geen kolerezooi wordt met adhoc inbreng on the spot.
Frankv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 11:46
Mijn mountainbike: Geldrop

Reactie op de vraag van punk86:
Er is een tooltje om een track in stukken te knippen, en logischerwijs heeft dat als symbool een schaartje.
Je kunt ook met kopiëren en plakken werken: een hele rits punten van een spoor/track selecteren en met kopiëren/plakken aan een ander spoor toevoegen.

Tip: maak eerst een kopie van de sporen die je wil bewerken ("duplicaat") en werk daarin, dan blijven de originele behouden.... (zelf door schade en schande wijs geworden... :wink: )
Groeten,
Frank

Cube Reaction SL 2018
Frankv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 11:46
Mijn mountainbike: Geldrop

Voor cursussen en workshops:
de firma Waypoint (vestigingen in diverse plaatsen in Nederland) of Mr.GPS: http://www.mrgps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Groeten,
Frank

Cube Reaction SL 2018
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

rutger079 schreef:Even in de algemene zin van Basecamp-gebruik............ik snap helaas (ook) de ballen van het programma en zou hier heel graag handigheid in leren. Rij voornamelijk over de grens op basis van GPS-tracks die ik links en rechts bij mekaar 'verzamel' :winkie:

Als ik dan een aantal tracks heb zou ik hiervan ook graag een soort combi van brouwen in 1 bestand, zonder dus 1 track te navigeren en er 3 aanzetten als 'weergeven op kaart'. Dus stukken koppelen maar ook juist weglaten. Ga later dit jaar een weekendje LHR doen en heb inmiddels tig tracks..........zou mooi zijn dat iets eenvoudiger te kunnen doen als ik nu doe ;-)

Wat ik ook altijd doe als voorbereiding op dergelijke ritten is een printout maken van de betreffende gps-track (via Jawa-iets...)waar ik richtingpijltjes op kan tekenen in geval van lussen, kruisingen, dubbele loops etc.......maar dan nog loop je bij dat soort kruisingen/lussen etc. te klootviolen. Dat moet toch ook makkelijker kunnen?

Is het misschien een idee om ipv een Lets Ride een soort Basecamp-sessie voor dummies te doen waarbij eenieder op voorhand vragen voorlegt zodat het geen kolerezooi wordt met adhoc inbreng on the spot.
Even los van Basecamp, welke gps heb je?
Wat de beste optie in Basecamp is, hangt waarschijnlijk ook af van welke gps je gebruikt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

rutger079 schreef:Even in de algemene zin van Basecamp-gebruik............ik snap helaas (ook) de ballen van het programma en zou hier heel graag handigheid in leren. Rij voornamelijk over de grens op basis van GPS-tracks die ik links en rechts bij mekaar 'verzamel' :winkie:

Als ik dan een aantal tracks heb zou ik hiervan ook graag een soort combi van brouwen in 1 bestand, zonder dus 1 track te navigeren en er 3 aanzetten als 'weergeven op kaart'. Dus stukken koppelen maar ook juist weglaten. Ga later dit jaar een weekendje LHR doen en heb inmiddels tig tracks..........zou mooi zijn dat iets eenvoudiger te kunnen doen als ik nu doe ;-)

Wat ik ook altijd doe als voorbereiding op dergelijke ritten is een printout maken van de betreffende gps-track (via Jawa-iets...)waar ik richtingpijltjes op kan tekenen in geval van lussen, kruisingen, dubbele loops etc.......maar dan nog loop je bij dat soort kruisingen/lussen etc. te klootviolen. Dat moet toch ook makkelijker kunnen?

Is het misschien een idee om ipv een Lets Ride een soort Basecamp-sessie voor dummies te doen waarbij eenieder op voorhand vragen voorlegt zodat het geen kolerezooi wordt met adhoc inbreng on the spot.
In welke regio woon je, wellicht is er hier iemand die bij je in de buurt woont en handig is met BC en je een avondje op weg wil helpen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef:
rutger079 schreef:Even in de algemene zin van Basecamp-gebruik............ik snap helaas (ook) de ballen van het programma en zou hier heel graag handigheid in leren. Rij voornamelijk over de grens op basis van GPS-tracks die ik links en rechts bij mekaar 'verzamel' :winkie:
Even los van Basecamp, welke gps heb je?
Wat de beste optie in Basecamp is, hangt waarschijnlijk ook af van welke gps je gebruikt.
Speelt denk ik nauwelijks een rol. Basecamp en de voorganger Mapsource (gebruik ik nog steeds) zijn zeer geavanceerde teken- en bewerkingsprogramma's voor routes en tracks. Ze hebben het nadeel dat het wat moeite kost om ze je goed eigen te maken maar als dat eenmaal gelukt is kan je er ook heel veel mee.
Ik ken mensen die een ander merk GPS-toestel hebben en wel deze Garmin-programma's gebruiken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jawel, maar je keuzes binnen Basecamp worden bepaald door wat je gps aankan, graag wil hebben enz.
Noem het hoe je wilt, maar je maakt een route of track zodanig dat jouw gps er lekker mee uit de voeten kan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En dat is vaak ook nog eens afhankelijk van de onderliggende kaart - met name als je wil routeren.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik kom uit Zoetermeer
Oregon 600
Geen routerende routes/kaart (OpenFietsMap).......gewoon lijntje 'volgen'

Had al wel eens gekeken naar de Waypoint-cursus, maar dat leek me iets TE basis. Maar zojuist zag ik die die groepscursussen niet meer staan. Maar wel dat ze voor € 50,- een 2-urige 1 op 1 training kunnen geven over hetgeen jij precies wil. Dat is dus wel heel mooi! Enige nadeel op dit moment is dat ze deze alleen geven in september/oktober tot en met maart :-(
Gebruikersavatar
Viperteam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 24 januari 2018, 15:56
Mijn mountainbike: Orbea Alma M25 - 2020

Ik heb enkele jaren geleden ook een cursus basecamp gevolg bij waypoint België , daar werd ook gezegd dat de kaarten op u Gps en in basecamp dezelfde moeten zijn om geen problemen te hebben met navigeren .
Orbea Alma M25- 2020
Plaats reactie