Oriëntatie kaart

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
erikie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 6 juni 2010, 18:39

Hoi ,vraagje wat gebruiken jullie ,heb nu een tijdje gereden bij oriëntatie kaart met koers boven ,dan draait de kaart mee ! reed (en nu weer ) met noord boven ( dan draait de kaart niet ) maar weet eigenlijk niet wat beter of handiger is misshien ook wel persoonlijke voorkeur ?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Sowieso persoonlijke voorkeur lijkt me.
Maar ik rijdt altijd met "koers boven", dat is makkelijker met oriënteren of ik links of rechts af moet.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Uiteindelijk is het voornamelijk persoonlijke voorkeur...

Als je in beweging blijft en ingezoomd hebt dan gebruik ik (dus persoonlijk) >95% een meedraaiende kaart omdat je niet hoeft na te denken wat betreft links/recths, edoch:
* bij lage snelheid en veel stilstand vind ik 'noord boven' voordelen hebben omdat je bij meedraaiend af en toe er duizelig van wordt (gechargeerd) wanneer het kompas puur op het GPS signaal gebaseerd is,
* bij sterk uitgezoomd waar je je aan de hand van van plaatsen probeert te orienteren (dus niet instructies op het scherm aan het volgen bent) vind ik 'noord boven' makkelijker, simpelweg omdat m'n eigen referentie op 'noord boven' kaarten gebaseerd is.

Wat handig zul je uiteindelijk zelf moeten ondervinden aan de hand van hoe je het apparaat zelf gebruikt en de functionaliteit die het biedt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie