Sigma Rox GPS 11.0...of toch de Garmin Edge 820?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

Ik wil een nieuwe fietscomputer kopen en twijfel tussen een uitgebreide fietscomputer (de Sigma) of toch een Garmin kopen.
Het gebruik is voor 90% bekende routes rijden, navigatie heb ik dan niet nodig.

De Sigma heeft Strava Live segments, dat is iets wat ik graag wil hebben. Verder lijkt het me wel handig dat ik er tracks op kan zetten als ik een keer ergens anders ga rijden. Dat kan via het Sigma data center en lijkt vrij goed te werken. Prijs van de Sigma is ongeveer 145,-.
Heeft iemand ervaring met de Sigma?

Voor echte navigatie moet ik natuurlijk de Garmin hebben maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om altijd met zo'n duur ding op mijn stuur te gaan rijden. De 820 zag ik nu voor 362,50 voor de bundel, voordeel is dat ik dan de cadans sensor kan gebruiken op de racefiets. Het lijkt me wel fijn om echte navigatie te hebben als ik op vakantie ben, maar dat kan ik ook altijd oplossen met de OSMAnd app op mijn telefoon.
Wie gebruikt zijn 820 wekelijks op de mtb?
Remmen kan altijd nog
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Ik heb de 1000 3 jaar op mijn mtb gebruikt gemiddeld tweemaal per week. Is qua functies wel,vergelijkbaar met 820. Ook live segments van strava. Probleemloos, ook het uploaden via WiFi en dergelijke. Enige probleem wat anderen ook beschrijven is de bluetooth verbinding met de gsm die wegvalt als je gsm van WiFi naar 4g schakelt. Te ondervangen door voor vertrek WiFi op gsm uit te zetten. De Bluetooth verbinding is verder ook wel kritisch. Gsm in achterzak shirt en Garmin voor op fiets was net wel, maar soms ook net niet. Gsm wel eens aan de voorzijde gedragen dan geen probleem. Kan ook aan gsm liggen of de combinatie van beide.
Verder verliep de synchronisatie tussen Garmin connect en strava perfect. Wel veel updates, niet altijd positief. Update lost een probleem op, maar zorgt weer voor nieuw probleem. Tot nu toe lees ik dat, dan komt er wel weer een update, maar veel van die updates gooien ook weer je standaardinstellingen er uit.
Plaats reactie