Strava en pauzes

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Maakt het verschil of een gps op pauze valt of dat hij altijd doorloopt?
Hoe gaat strava daar mee om met het vergelijken van die segmenten?
Sommige zetten Strava op pauze wanneer ze een bandje moeten wisselen.

Met andere woorden; hoe rekent Strava de tijden.

Bvd.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Strava rekent de overall tijd, dus inclusief de stops. Bij segmenten die je gereden hebt met de pauze er in, zie je ook netto bewegingstijd en totale tijd.
Voor een klassement / KOM wordt de totaal verstreken tijd aangehouden, althans zo heb ik het begrepen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik gebruik een Garmin Edge 25 om te loggen, en die kan je instellen dat de stops niet meegerekend worden. Zo komt het bij mij ook op Strava. Ik denk dus dat het opnameapparaat in deze bepalend is. In mijn smartphone app heb ik deze instelling niet kunnen vinden zo snel.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Overal tijd inderdaad als het gaat om segmenten. Anders zou je halverwege even uit kunnen rusten en dan weer volle bak door, zou niet echt eerlijk zijn. ;-)
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

De gedachte achter de pauzeknop is, dat GPS-positiebepaling niet 100% nauwkeurig is. Bij een (langere) pauze kan zo een fikse vervuiling van het GPS-logbestand optreden.

Bij segmenten gaat Strava simpelweg uit van de start- en finishtijden. Wat je daartussen doet is irrelevant (vooropgesteld dat je het traject van het segment voldoende nauwkeurig volgt, uiteraard).
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik zet Strava alleen op pauze als ik onderweg ergens stop voor een terrasje o.i.d.
Je loopt dan vaak toch even naar de WC enz. dus dat soort "vervuiling" van de GPS data vermijd je daar ook mee.
Dan natuurlijk niet vergeten Strava weer aan te zetten als je weer op je fiets stap.

Segmenten wordt inderdaad naar de totale tijd gekeken en daarop je gemiddelde snelheid berekend.
Bekijk je een dergelijk segment waar je even bent gestopt om aan je bidon te lurken zie je op de site van Strava ook wel de netto beweegtijd staan maar rekent er dus niet mee.
Op de iPhone app wordt de beweegtijd van een segment niet weergegeven, alleen d totaaltijd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Koenuhhh schreef:Overal tijd inderdaad als het gaat om segmenten. Anders zou je halverwege even uit kunnen rusten en dan weer volle bak door, zou niet echt eerlijk zijn. ;-)
Heel dat Strava gedoe hoeft ook niet eerlijk te zijn. Leukst zijn de "records" die met een brommer o.i.d. zijn gevestigd.
Voor wie competitie wil zijn wedstrijden of marathons de aangewezen evenementen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Je meent het..............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie