GPS routes maken

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Om nieuwe tracks te maken gebruik ik meestal basecamp van garmin.

Om bestaande tracks aan te passen gebruik ik altijd GPS Track Editor, die gaat wat makkelijker om met gpx bestanden die bestaan uit meerdere tracks.
Er gaat niets boven Basecamp of Mapsource. Nadeel is dat het redelijk wat moeite kost om het je goed eigen te maken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Ik maak zelf ook veel routes, vooral in basecamp. Bouwstenen zijn eigen terreinkennis waar ik al geweest ben of tips van anderen, paden op trailforks (tip), gpsies etc. Dit klus ik uiteindelijk in BC allemaal aan elkaar in een samenhangend geheel met de juiste flow (technisch knalwerk afwisselen met simpelere stukken, niet continu klimmen en afdalen, de mooiste stukken niet achter elkaar, minuut of 20 inrijden voor het echte werk begint enzovoorts).

BC (en garmin in het algemeen) vind ik een draak van een systeem, zo onintuitief vergeleken met bijvoorbeeld apple producten of google maps. Met een hoop getob heb ik het na een paar weken wel eigen gemaakt en sindsdien gaat het op zich wel.
Plaats reactie