wahoo elemnt bolt

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je Elemnt altijd 30m achter loopt, dan is er iets mis met de software (of de cpu power).
Als het af en toe voorkomt, dan ligt het waarschijnlijk aan een minder nauwkeurige plaatsbepaling.

Kan je instellen dat je de aanwijzing bijv 50m van tevoren krijgt ?
Dat zou een work-around zijn voor beide mogelijke oorzaken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik zal eens kijken of ik dat kan instellen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef:Dit ligt aan de gebruikte techniek.

Hoogtemeting zonder barometer, dus alleen gps, levert altijd teveel hoogtemeters op.
De meetfout in de gps hoogtemeting geeft telkens een hoogteverschil, zelfs als je helemaal op het vlakke rijdt.

Hoogtemeting met alleen de barometer pikt juist de kleine (Nederlandse) hoogteverschillen niet op.
Geeft in ons relatief vlakke land dus altijd te weinig hoogtemeters (tenzij het onderweg ineens slecht weer wordt).
Ik heb de indruk dat veel GPS-gebruikers zich onvoldoende realiseren dat de toestellen fundamenteel plaatsbepalingsapparaten zijn. Andere toevoegingen als hoogtemeters en actuele snelheid zijn afgeleiden hiervan en bijna per definitie meer "onbetrouwbaar". Dat het er op zit is vermoed ik vooral marketingstrategie van de fabrikant.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

Ik heb mijzelf al helemaal suf gegoogled maar heb de oplossing voor mijn probleem met m'n nieuwe element bolt nog niet kunnen vinden. Ik krijg het niet voor elkaar de juiste hr zones naar de bolt te sturen. Ik kan ze wel bijwerken maar krijg nergens feedback dat de bijgewerkte (of de automatisch gegenereerde) hr zones ook bijgewerkt zijn op de bolt. Het directe gevolg is dat de bolt denkt dat ik constant in zone 5 rondrij terwijl dit helemaal niet het geval is. De ledjes boven aan het scherm zijn nu ook vrij nutteloos.

Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder de bolt opnieuw pairen en resetten, wat ik nog niet heb uitgeprobeerd is een factory reset. Alleen heb ik daar nu weinig behoefte aan aangezien ik vermoed dat ik ook alle pagina's weer opnieuw kan instellen, of heb ik het bij het verkeerde eind?

Iemand die mij met die probleem kan helpen?
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Ik heb ook wel eens gehad dat de nieuwe hartslagzones niet doorgegeven werden. Ik weet niet wat ik toen precies gedaan had om het werkend te krijgen. Volgens mij had ik de hartslagzones aangepast terwijl de elemsnt Bolt niet verbonden was en daarna de elemnt weer ingeschakeld/verbonden (factory reset was iig niet nodig)

Je kunt een ticket aanmaken bij wahoo. Die reageren over het algemeen vrij snel.
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

Ik heb de support afdeling maar een email gestuurd, ik ben benieuwd of ze een oplossing hebben.
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

Dus ... Vanmorgen op de fiets gestapt en alles werkt nu wel naar behoren, de juiste hr zones en de ledjes die doen eindelijk ook waarvoor ze op de bolt gemonteerd zitten. Probleem opgelost, vraag me alleen niet hoe.
Plaats reactie