Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: wahoo elemnt bolt
BerichtGeplaatst: za 30 december 2017, 09:42 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA SL 2017 29"
Citaat:
Ik kan op mijn telefoon niet zelf een getal invoeren, als ik enter geef dan springt de waarde op de defaultwaarde. Lijkt een bug.

Heb je 'automatic' uitgezet? Lijkt voor de hand te liggen, maar ik was het eerst ook vergeten. Net weer eens even opnieuw gedaan, maar bij mij werkt het prima. Ik heb een iphone SE

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 31 december 2017, 02:13 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Dank je.
Het werkt nu weer. Na de laatste update kan ik weer handmatig wielomtrek invoeren ipv eentje kiezen uit de lijst.

Een paar ritten geleden had de bolt uitschieters van de snelheid tot soms 120 kmpu.
Niet een paar korte piekjes maar flinke.
De gemiddelde snelheid en afstand van de rit lagen daardoor zo'n 10% hoger dan die van anderen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 januari 2018, 21:04 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Bertus51 schreef:
Interessant. Laatst heb ik het ook nog eens geprobeerd. Op de auto stand gezet en toen even een stukje gefietst met goede gps ontvangst. Een dag later Zeist en Austerlitz tussen de bomen. De snelheid ging duidelijk weer afwijken, naar beneden.

Ik heb nu het probleem dat strava icm de bolt de laatste tijd telkens te weinig kms en een te lage gemiddelde snelheid berekent, ook met wielsensor. Echt irritant.
Laatst heb ik volgens bolt 119.4 km gefietst op de heuvelrug, komt strava met 111.2 km en evenredige afwijking van de gemiddelde snelheid. Ook vergeleken met anderen (mio, garmin) kom ik op strava tekens qua afstand en snelheid lager uit bij dezelfde ritten. De afstand van de bolt lijkt dan wel goed maar strava dus niet. Het is een zooitje.

Inmiddels heb ik een viertal ritten gereden op de mountainbike waarbij de gemiddelde snelheid en afstand op de bolt met wielsensor en strava nagenoeg overeenkomen. Bijna alle ritten daarvoor was het een rommeltje met voornamelijk fors lagere afstanden op strava. Dit leek te worden veroorzaakt door strava die alleen data vande gps gebruikt om afstand en gem snelheid te berekenen en niet de data van de wielsensor, wat de bolt dus doet. Er lijkt nu dus iets te zijn verbeterd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 januari 2018, 21:23 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 29" 2017
Een iets wat late reactie van mijn zijde.
Ik heb er nu 2 ritten op zitten. Beide ritten heb ik de wielomtrek ingevuld van mijn 29" mountainbike.
Alle bei zijn ze nagenoeg gelijk, Ook hield de Bolt mijn snelheid goed bij in de uithof.

Ik moet zeggen, ik ben erg te spreken over de integratie van de Wahoo Bolt en Strava. Ik maak gebruik van de hartslag, snelheid, en cadans Sensor. Een zo compleet mogelijk plaatje dus.

Tevens zitten de sensoren zo makkelijk gemonteerd, dat ik deze in de zomer zo over kan zetten op de racefiets. Wielomtrek omzetten en i'm ready to go.

100% blij met deze relatief dure maar waardevolle investering!

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3