Schetsen in Basecamp?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Excuus als dit al ergens uitgelegd is. Ik ben op dit moment bezig met het organiseren van wat tochtjes in het buitenland en gebruik hiervoor Basecamp om de ter plekke gevonden paden aan elkaar te lussen. Nu loop ik in Basecamp tegen het probleem aan dat ik volgens mij niet meerdere (proef/alternatieve/nat weer-) versies kan maken in bijvoorbeeld verschillende mappen, op dit moment is het een brij van waypoints en routes waardoor het overzicht weg is.

- Weet iemand hoe je routes en waypoints op zo'n manier kan archiveren dat je ze niet standaard ziet op de kaart maar wel tevoorschijn kan toveren en weer weg kan klikken?

- Verder nog tips als het gaat om routes intekenen in BC?
dvdspelert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 15 augustus 2016, 21:55

Ik zou de route gewoon kopieren, zodat je er twee hebt... En dan die route weer aanpassen zoals je wil.

Verder gewoon veel klikken dan leer je het meest
Het hoeft niet moeilijk.
GT Karakoram 29er
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Opslaan in een andere verzameling, of binnen je verzameling een paar lijsten of mapjes maken.
Je ziet dan alleen de tracks die in die lijst of dat mapje staan.

Je kan de tracks ook verschillende kleuren geven, blauw voor nat, rood voor droog enz.

Gebruik een goede topokaart als achtergrond, zodat je ook de hoogte in je track krijgt, zo kan je het totaal aantal hm's inschatten (BC doet dat voor je)
Anders de track exporteren, door een hoogtemeters-tooltje op internet halen en weer importeren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef:Opslaan in een andere verzameling, of binnen je verzameling een paar lijsten of mapjes maken.
Je ziet dan alleen de tracks die in die lijst of dat mapje staan.

Je kan de tracks ook verschillende kleuren geven, blauw voor nat, rood voor droog enz.

Gebruik een goede topokaart als achtergrond, zodat je ook de hoogte in je track krijgt, zo kan je het totaal aantal hm's inschatten (BC doet dat voor je)
Anders de track exporteren, door een hoogtemeters-tooltje op internet halen en weer importeren.
Ik ben nog altijd aan Mapsource "blijven hangen" en daar doe ik dat eender.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

ThaSingleTrackMastah schreef:Opslaan in een andere verzameling, of binnen je verzameling een paar lijsten of mapjes maken.
Je ziet dan alleen de tracks die in die lijst of dat mapje staan.

Je kan de tracks ook verschillende kleuren geven, blauw voor nat, rood voor droog enz.

Gebruik een goede topokaart als achtergrond, zodat je ook de hoogte in je track krijgt, zo kan je het totaal aantal hm's inschatten (BC doet dat voor je)
Anders de track exporteren, door een hoogtemeters-tooltje op internet halen en weer importeren.
Gelukt, bewaar het nu in verschillende mappen (losse wp's en paadjes per regio; die tocht waar ik nu aan werk; malmedy tocht van een paar weken terug; urban exploring kaart van chaleroi; mijnbouw borinage). :-q

Andere vraag, hoe kan ik een route tekenen op een stuk waar op de kaart (!) geen pad is maar in het echt wel (geitenpaadje of local DH trackje)?
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

als het pad wel zichtbaar is in google earth kan je het daar natekenen en exporteren naar basecamp.
https://www.youtube.com/watch?v=QK6WAysACOw" onclick="window.open(this.href);return false;


edit: of bedoel je echt routes? de meeste mensen gebruiken tracks(/spoor) die kan je overal tekenen en die veranderen ook niet.
met routes loop je het risiko dat je gps in het veld een andere route van waypoint naar waypoint gaat berekenen.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

sik schreef:als het pad wel zichtbaar is in google earth kan je het daar natekenen en exporteren naar basecamp.
https://www.youtube.com/watch?v=QK6WAysACOw" onclick="window.open(this.href);return false;


edit: of bedoel je echt routes? de meeste mensen gebruiken tracks(/spoor) die kan je overal tekenen en die veranderen ook niet.
met routes loop je het risiko dat je gps in het veld een andere route van waypoint naar waypoint gaat berekenen.
Sorry ik ben echt een noob als het om basecamp gaat maar ik wist niet eens van het bestaan van die track functie af.. Is inmiddels gelukt, het ging om een lokaal DH lijntje dat niet op de kaart staat. :-q
Plaats reactie